וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.3 מיליארד איש לא מספיקים: הודו מגבילה פרסום של קונדומים

13.12.2017 / 15:18

משרד התקשורת הודיע כי תשדירים על שימוש בקונדומים יורשו רק בין השעה 22:00 ל-6:00, "מאחר שזה לא הולם לצפיית ילדים ומכיל תכנים בוטים". לא כולם מסכימים עם ההחלטה. "זאת דרך בריאה לשוחח על יחסי מין בטוחים"

אירוע לעידוד מודעות לאיידס בעיר קולקטה, הודו, 2015. AP
הממשלה מחלקת קונדומים למאבק באיידס. אירוע לקידום מודעות למחלה בקולקוטה/AP

הודו הטילה מגבלות על פרסום קונדומים בטלוויזיה ואלו יוכלו להיות משודרים רק בשעות הלילה בטענה שהם אינם מתאימים לצפייה של ילדים.

משרד המידע והתקשורת הודיע כי פרסומות על אמצעי המניעה ישודרו רק בין השעה 22:00 לשעה 6:00, כדי למנוע מילדים להיחשף לחומרים הללו ובהתאם לתקנות הממשלה. המשרד הודיע לערוצי הטלוויזיה שלא לשדר פרסומות על קונדומים, "מאחר שהן מיועדות לקבוצת גיל מסוימת והן עשויות להיות לא הולמות/לא מתאימות לצפייה על ידי ילדים".

הממשלה אמרה כי החלטתה התקבל על בסיס תקנות האוסרות על פרסום שעלול "לסכן את ביטחונם של הילדים או ליצור בקרבם עניין בהתנהגות לא בריאה". היא נימקה זאת גם בתקנות האוסרות על שידור תכנים "לא הוגנים, בוטים, מגונים ופוגענים".

אישה משוטטת בשדה בניו דלהי, הודו. רויטרס
השיח על יחסי מין נותר טאבו בחלקים נרחבים במדינה/רויטרס

סוגיית יחסי המין ואמצעי המניעה עדיין נחשבת לטאבו בהודו. בשל נורמות חברתיות, גברים ונשים רבים עדיין מובכים לרכוש קונדומים, שהשימוש בהם עדיין מצומצם באזורים הכפריים במדינה.

ממשלת הודו מספקת קונדומים בחינם במסגרת התכנית למאבק בהתפשטות האיידס, אך ההחלטה של הרשויות עוררה תהיות בקרב רבים. פסיכולוג הילדים אצ'ל בהגט אמר לרשת BBC כי "אם הרעיון הוא שסקס הוא דבר לא צנוע, אז מדוע רק פרסומות על שימוש בקונדומים מוגבלות ואילו אחרות בעלות אופי מיני זמינות לחלוטין?". הוא ציין כמה פשוט עבור ילדים לגלוש באתרי פורנו באינטרנט. לדבריו, קונדומים יכולה להיות דרך בריאה לשוחח על יחסי מין בטוחים.

זאת הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה עולה השימוש באמצעי ההגנה לכותרות בהודו, המדינה השנייה המאוכלסת ביותר בעולם עם יותר מ-1.3 מיליארד תושבים. בספטמבר, יצרנית קונדומים מקומית נאלצה לבטל קמפיין לקידום השימוש באמצעי המניעה לפני תחילתו של פסטיבל דתי הינדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully