וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד מפתיע בסקר על ראשות הליכוד: הנשיא ראובן ריבלין

13.12.2017 / 14:20

סקר דעת קהל שעורך מכון גיאוקרטוגפיה הציע את שמו של נשיא המדינה כאחד המועמדים להחליף את ראש הממשלה. גם בית הנשיא וגם הליכוד הכחישו כי ידעו על כוונה להכלילו ברשימה. בעקבות הפרסום נודע לוואלה! NEWS כי מזמין הסקר הוא איש עסקים הטוען כי לא שוחח עם הנשיא בנושא

צילום מתוך הרשתות החברתיות, עריכה: שניר דבוש

שמו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שורבב בימים האחרונים להתמודדות בצמרת הליכוד על הנהגת המפלגה ועל ראשות הממשלה לאחר בנימין נתניהו. מבית הנשיא נמסר, בתשובה לשאלה, כי ריבלין לא יזם את אזכורו ברשימת המתמודדים וכי כלל לא ידע על כוונה להכלילו ברשימה.

בסקר דעת קהל, שעורך השבוע מכון גיאוקרטוגרפיה, הוצגו בין השאר שתי שאלות העוסקות בריבלין: האם לדעת הנסקר ראוי שריבלין יתמודד על ראשות הממשלה, היה ונתניהו ייאלץ להתפטר, ובמי מארבעה מתמודדים בליכוד על ירושת נתניהו תומך הנסקר – ישראל כץ, גלעד ארדן, גדעון סער וריבלין. תוצאות הסקר תהיינה זמינות היום או מחר, אך לפי שעה רק למזמיניו ולעורכיו.

ריבלין, בן 78, לשעבר חבר כנסת בסיעת הליכוד ויו"ר הכנסת, הוא יריב עיקש של נתניהו, שנכשל במאמציו לסכל את בחירתו לנשיאות. הוא נמצא בנקודת האמצע של שבע שנות כהונתו, האמורה להסתיים בקיץ 2021.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין על חוק ההמלצות: "שילמתי מחיר לא פשוט על התיק נגדי ב-2001"
1,281 הסתייגויות נדחו: חוק ההמלצות יעלה לקריאה שנייה ושלישית
בעקבות תמונת ריבלין בכאפיה: המשטרה פתחה בבדיקה בחשד להסתה

ראובן ריבלין. עודד קרני, מנהלת הליגות,
יכהן כנשיא עד קיץ 2012. ריבלין/עודד קרני, מנהלת הליגות

אם נתניהו יידחק להתפטרות בלחץ שותפיו לקואליציה, בעקבות הגשת המלצות חוקרי המשטרה להעמידו לדין באישומים חמורים, אין חובה מיידית לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות. הנשיא אמור להתייעץ עם ראשי הסיעות ולהטיל על אחד מחברי הכנסת לנסות להרכיב ממשלה. בכיר בליכוד העריך הבוקר (רביעי) כי שרבוב שמו של ריבלין נועד להטיל צל על מהלכיו, אם המערכת הפוליטית בכלל והליכוד בפרט יזדעזעו בעקבות סיומן הקרוב של חקירות נתניהו.

דוברים של משפחת נתניהו ושל הליכוד הכחישו הבוקר כי שולחיהם היו מעורבים בשרבוב שמו של ריבלין להתמודדות בין בכירי המפלגה.

ראש מכון גיאוקרטוגרפיה, אבי דגני, אמר כי "אין לראש הממשלה ואין לנשיא שום קשר למחקר הזה ואינם יודעים עליו. אין לי מושג מה יעשו מזמיני המחקר, וכמובן לא אחשוף את זהותם". אך דגני הסיט את מחוג ההתעניינות ממתנגדי ריבלין לתומכיו, בהוסיפו, "באשר למזמינים, קיימת תופעה נפוצה, של אנשים פרטיים בעלי יכולת לשלם עבור סקר, שאוהדים אדם או רעיון ומזמינים סקר".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הבינלאומי השני לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, ירושלים, 7 בדצמבר 2017. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
בליכוד נערכים ליום שאחרי. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בעקבות פרסום הידיעה נודע לוואלה! NEWS כי מזמין הסקר הוא היזם ואיש העסקים דרור הלוי. הלוי היה מעורב ביוזמות ציבוריות ופוליטיות שונות, כולל בהקמת גדר ההפרדה. הוא אישר כי הוא מעורב בהזמנת הסקר וסירב בשלב זה למסור פרטים נוספים על היוזמה, תוצאות הסקר והמשכו המתוכנן של המהלך.

ריבלין, כמו סער, אינו חבר כנסת ולפיכך מנוע מלעמוד בראש הממשלה בכנסת הנוכחית. הוא יכול להתפטר מתפקידו, ללא צורך בהסכמת הממשלה (בניגוד לרוב סמכויותיו), ולא חלה עליו חובת צינון.

הנשיא החמישי יצחק נבון העדיף ב-1984 שלא לחתור לתקופת כהונה שנייה של חמש שנים, כפי שאפשר אז החוק, וחזר לפוליטיקה כדי להתמודד נגד שמעון פרס ויצחק רבין על הנהגת מפלגת העבודה. נבון נרתע לבסוף מהתמודדות זו והסתפק בכהונת סגן ראש הממשלה ושר החינוך בממשלות פרס ויצחק שמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully