וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר שוטרי מג"ב יושווה ללוחמי צה"ל: "הצבא עשה טעות קשה"

12.12.2017 / 22:54

השר ארדן הודיע על העלאת השכר לשוטרים בשירות סדיר, שהוחרגו מהתוכנית בצה"ל להעלאת השכר של לוחמי החוד בסיכון גבוה: "אין יותר חוד ממג"ב". עלות התוכנית תמומן מתקציב המשרד לביטחון הפנים

אתר רשמי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע הערב (שלישי) כי יעלה את שכר שוטרי משמר הגבול (מג"ב) בשירות סדיר, וישווה אותו לשכר לוחמי החוד בצה"ל. ההודעה מגיעה בעקבות החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט במאי השנה להעניק הטבות ללוחמי החוד שנמצאים בסיכון גבוה, מבלי לכלול בה את שוטרי מג"ב. עלות המהלך צפויה להגיע מתקציב המשרד לביטחון הפנים.

ארדן, שנאם הערב בטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בכפר המכביה, אמר: "לתדהמתי ולצערי הרב, הצבא ומשרד הביטחון עשו טעות מוסרית קשה ביותר, כשיזמו תכנית חשובה לשיפור תנאי החיילים הקרביים והעלו משמעותית את שכרם ובמיוחד את מי שצה"ל כינה 'לוחמי החוד'. מי לא נכלל ביחידות החוד שזוכות לתנאים המשופרים החדשים? לוחמי מג"ב. יש כיום יותר חוד ממג"ב? הדס מלכא ז"ל לא נלחמה בחוד? הדר כהן ז"ל אינה בחוד? אין יותר חוד ממג"ב".

עוד בוואלה! NEWS:
הדילמה של צה"ל: שמירת סטטוס קוו מול חמאס או שינוי כללי המשחק
חנוכה בשבדיה בצל בקבוקי התבערה: "לא ניתן לשונאינו לנצח"
פלסטיני נחשד שניסה לשלוף סכין סמוך לאריאל ונורה בידי חיילים

שוטרי מג"ב ופלסטינים בכניסה לשער האריות בירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"הצבא ומשרד הביטחון עשו טעות מוסרית קשה". שוטרי מג"ב בירושלים, השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

התכנית הרוחבית שפרסם צה"ל להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות קרביות, נועדה להעניק הטבות למתגייסים למערך הלוחם ולבצע הגדרה מחודשת של מהות תפקידם של המשרתים במערכים השונים בצבא. החלטת הרמטכ"ל על יישום התכנית הבחינה בין מי שמוגדר "לוחם חוד" - חוצה את קו הגבול ומתמרן לעומק שטח האויב - ומי שמוגדר כלוחם אך לפי התכניות האופרטיביות של צה"ל ובשגרה לא מתמרן לשטח אויב, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

לוחמי חטיבות חי"ר דוגמת גולני או גבעתי, וכן לוחמי תותחנים ושריון ויחידות העילית, יוגדרו "לוחמי חוד", אך לוחמי גדוד קרקל וחיילי פיקוד העורף, השייכים למערך הגנת הגבולות, יהיו מחוץ לתחום הזה.

"אתם בוודאי כבר מבינים איזו אחריות ואיזה סיכון נוטלים על עצמם שוטרות ושוטרי מג"ב", אמר ארדן, "אני אישית חשתי גאווה אדירה, כשפורסם הנתון, שמג"ב, שזו בעצם המשטרה, הפך להיות החייל המבוקש ביותר מכל החיילות הקרביים בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully