וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד וקצין יוכלו לערער על שיבוצם ביחידה מעורבת – לפני הצבתם ביחידה

12.12.2017 / 10:55

צה"ל פרסם עדכון לפקודה המסדירה את שירותן של נשים לצד גברים. עיקר השינוי נוגע לאפשרות של קצינים ונגדים להגיש ערעור על הצבה ביחידה בה משרתות נשים, בניגוד לאמנותם, בטרם הגעתם הפיזית ליחידה

עריכת וידאו: ניר חן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הודיע הבוקר (שלישי) על עדכון פקודת השירות המעורב בצה"ל. השינוי המשמעותי ביותר קובע כי קצינים ונגדים שירצו לערער על הצבתם ביחידה מעורבת, באופן המנוגד לאמונתם, יוכלו לערער עוד לפני הצבתם הפיזית ביחידה. זאת, בשונה מבעבר אז קצינים ונגדים היו מוצבים ביחידה ורק לאחר מכן יכלו לערער על ההחלטה. שינוי נוסף שהוכנס בפקודה נוגע לדרג שאליו מוגש הערעור - שיועבר מראש חטיבת תכנון ומחקר כוח אדם (תומכ"א) באגף כוח אדם (אכ"א), לראש מטה האגף עצמו. גם בניסוח הסעיף הוכנס שינוי והמונח "פגיעה באמנותם" של אנשי הקבע מחליף את "פגיעה ברגשותיהם" שהופיע קודם לכן.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר בהתייחס לעדכון הפקודה כי צה"ל הוא "צבא העם, צבא ממלכתי, והוא מאפשר לכולם על בסיס דתם, אמונתם וכבודם לשרת בו". לדבריו, "זהו ציווי עליון. בשנת 2008 הפסיק צה"ל להשתמש בפקודת השילוב הראוי והיא הוקפאה והצבא למעשה התנהל על פני כביש ללא רמזורים". תא"ל מנליס הוסיף כי בחודש אוקטובר 2016 עודכנה הפקודה על ידי הרמטכ"ל והוסכם על סעיפים ברורים - מעין פקודות "עשה ואל תעשה" –במטרה "לשמר את צבא העם" ולאפשר "שירות מכובד".

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
עדכון הפקודה צפוי להסתיים בתחילת החודש הבא. אילוסטרציה/דובר צה"ל

כך לדוגמה, נעשתה בדיקה רחבה של עמדות פילבוקסים על מנת שיאפשרו לקיים שירות מעורב של נשים וגברים. בנוסף לכך קלט צה"ל בשנה החולפת שני גדודים מעורבים חדשים, ערך פיילוט בחיל השריון של הצבת נשים בטנקים ונערך לקלוט בנות לוחמות על בסיס הפקודה המעודכנת לכשיגיעו ספינות "סער 6" לחיל הים. כמו כן הוקמו ועדות, בוצעו סידורים ונעשו ביקורות כחלק מהפעולות להשלמת עדכון הפקודה, הצפוי להסתיים ב-1 בינואר 2018.

לדבריו של תא"ל מנליס, הרמטכ"ל גילה כי ברוב המקומות הפקודה מיושמת אך בחלקים ממנה ישנה אי בהירות ולשם כך נדרשו בחינה ועדכונים. לאחר שיחות עם רבנים וגורמים נוספים, שביקשו לפעול בשם צה"ל, החליט הרמטכ"ל לקיים דיונים מקצועיים אכ"א, הרב הצבאי הראשי והפרקליט הצבאי הראשי ולבצע עדכונים בפקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully