וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של עריק: האמריקני ששירת בצפון קוריאה הלך לעולמו ביפן

12.12.2017 / 9:45

צ'רלס רוברט ג'נקינס מת בגיל 77, כ-50 שנה לאחר שערק למדינה המבודדת כדי לחמוק מהשירות הקשה באזור הגבול. שם, לימד חיילים אנגלית וגילם מרגל בסרט תעמולה. הוא נישא לאישה יפנית שנחטפה לפיונגיאנג והשניים הביאו לעולם שתי בנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צ'רלס רוברט ג'נקינס, שערק מצבא ארצות הברית אל קוריאה הצפונית, מת הלילה (שלישי) בביתו בעיר סאדו שביפן, בגיל 77. ג'נקינס חצה את הגבול באזור המפורז בין קוריאה הצפונית לדרומית במהלך סיור צבאי בשנת 1965, כשהיה בן 24 בלבד. במהלך שהותו במדינה המבודדת הוא פגש בהיטומי סוגה, אישה יפנית הצעירה ממנו ב-20 שנה שנחטפה בידי קוריאה הצפונית כדי לאמן מרגלים, ונישא לה.

בשנת 2004 התירו השלטונות בפיונגיאנג לג'נקינס לעזוב את המדינה והוא הגיע ליפן דרך אינדונזיה, יחד עם שתי בנותיו מיקה וברינדה. רעייתו עזבה לארצה מולדתה שנתיים קודם לכן. במשפט צבאי שנערך לו ביפן אמר ג'נקינס כי ערק בשל רצונו לחמוק מהשירות המסוכן בקוריאה הדרומית ומהאפשרות של העברתו ללחימה בווייטנאם.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
הכרזתו של פוטין בסוריה היא איתות לאסד: לא אשפוך עוד דם למענך
למרות התנגדות טראמפ: בית המשפט אישר גיוס טרנסג'נדרים לצבא
תקרית שנייה ב-3 ימים: חשד להצתה בבית עלמין יהודי במאלמו בשבדיה

צ'רלס רוברט ג'נקינס שערק מצבא ארצות הברית לקוריאה הצפונית כפי שצולם ביפן בשנת 2004 לאחר שעזב את המדינה המבודדת. רויטרס
ערק מחשש שיועבר לחזית בווייטנאם. ג'נקינס בשנת 2004 עם הגיעו ליפן/רויטרס

ג'נקינס, יליד מדינת קרוליינה הצפונית בארצות הברית שמעולם לא השלים את לימודיו בתיכון, סיפר בקול חנוק מדמעות על הלילה שבו חצה את הגבול. "זו הייתה תקופת חג המולד, היה קר וחשוך והתחלתי לשתות אלכוהול. מעולם לא שתיתי כל כך הרבה אלכוהול".

לדבריו, הוא שתה עשר פחיות בירה בטרם יצא לסיור עם חייליו, שלהם אמר להמתין לו בנקודה מסוימת בזמן שהוא בוחן את הכביש הסמוך. הוא הוסיף כי בשלב זה החל לצעוד אל עבר הגבול כשהוא מחזיק את הרובה שלו שעליו כרך חולצה לבנה. לדבריו, הוא התכוון לעבור מקוריאה הצפונית לרוסיה ולא ציפה שיושאר במדינה המבודדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צ'רלס רוברט ג'נקינס שערק מצבא ארצות הברית לקוריאה הצפונית כפי שצולם ביפן בשנת 2004 לאחר שעזב את המדינה המבודדת, עם אשתו ובנותיו. אי-פי, AP
ג'נקינס עם אשתו ובנותיו בשנת 2004 לאחר הגעתו ליפן/AP, אי-פי

ג'נקינס סיפר עוד כי בשל החשש לשלום משפחתו לחייו שלו לא היה בעמדה לסרב לדרישות השלטונות בפיונגיאנג. בין היתר הוא לימד חיילים בצבאה אנגלית ואף השתתף בסרט תעמולה שבו גילם מרגל אמריקני, בשנים שבילה תחת שלטונה של שושלת קים. "אתה לא יכול לומר 'לא' לקוריאה הצפונית", אמר במשפטו בשנת 2004. "אם אתה אומר משהו רע אחד על קים איל-סונג אתה חופר את הקבר של עצמך", הוסיף. בית המשפט הצבאי דן אותו לעונש סמלי של 30 ימי מאסר בשל עריקתו ולאחר מכן השתקע ג'נקינס בסאדו, עיר הולדתה של אשתו. הוא החל לעבוד בחנות מזכרות מקומית ואף כתב ספר על חייו תחת המשטר הנוקשה בקוריאה הצפונית.

החייל האמריקני צ'רלס רוברט ג'נקינס אחרי שערק לקוריאה הצפונית, 1965. AP
ג'נקינס לאחר עריקתו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully