וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הגיע להסכמות עם האוצר, השביתה היום בוטלה

12.12.2017 / 0:44

ארגון המורים הודיע על ביטול השביתה שתוכננה להתקיים בכמאה בתי ספר ברחבי הארץ, זאת לאחר שנציגיו הגיעו להסכמות עם האוצר בנוגע לשכר המורים. במסגרת ההסכמות שהושגו: שכרם של המורים המתחילים יעמוד על 8,000 שקלים והמורים הוותיקים ייהנו מתוספות כבר מהחודש הבא

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: מאבק המורים להעלאת שכרם)

ארגון המורים העל יסודיים הודיע על ביטול השביתה שתוכננה להיום (שלישי), זאת לאחר שאנשי הארגון הגיעו להסכמות מול נציגי משרדי האוצר והחינוך בנוגע לשכר המורים ותנאי העסקתם. במהלך היום הודיע הארגון על כוונתו להשבית מאה בתי ספר ברחבי הארץ במסגרת מאבקם, אולם כעת הוחלט לבטל את העיצומים והלימודים יתקיימו מחר כסדרם.

ההסכם שנחתם בא לאחר שיו"ר הארגון רן ארז ביקש משר האוצר משה כחלון להתערב במשבר. לאחר פגישה משותפת, הושגו ההסכמות ונחתם הסכם קיבוצי חדש לעובדי ההוראה בחטיבות העליונות.

"ההסכם אליו הגענו הוא בשורה של ממש למורות ולמורים", אמר שר האוצר. "ההסכם יביא לשיפור איכות ההוראה, צמצום הפערים במערכת החינוך והעלאת המוטיבציה לעסוק בתחום ההוראה. המורים הם נכס יקר ששומר על הילדים שלנו והתפקיד שלנו הוא לשמור עליהם ולהעניק להם את הכלים הדרושים לביצוע תפקידם. למורים מגיע יותר והיום הם מקבלים יותר".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם הרביעית בתוך שבוע: רקטה שוגרה אל ישראל; צה"ל תקף בעזה
הודו מזועזעת: ילדה בת שש נחטפה, נאנסה - ונרצחה
הג'נטלמן שכבש את הארץ: מאה שנה לבואו של גנרל אלנבי לירושלים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
השביתה שתוכננה להיום בוטלה/שרון בוקוב

לדברים הצטרף גם שר החינוך נפתלי בנט, שבירך על ההסכם החדש. "הוראה היא שליחות ואידיאל", אמר בנט. "מורי ישראל, התחייבנו בפניכם להביא תוספת משמעותית לשכרכם - היום אנחנו מקיימים. השכר התחילי של מורה בישראל יעלה ב-20%. זהו זינו ממשי שיעזור מאוד ל?מורים בתחילת דרכם. אנו נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת להביא אנשים מוכשרים ואידאליסטים לתוך מערכת החינוך".

יו"ר ארגון המורים רן ארז הביע שביעות רצון מההסכמות שהושגו. "אני מודה לציבור המורים", אמר הערב. "בזכות איתנותו ונחישותו הגענו להישג זה".

15,000 דירות חדשות באזורי ביקוש: כחלון הכריז על הרחבת תכנית "מחיר למשתכן". אבי כהן
"בשורה למורים", שר האוצר משה כחלון/אבי כהן

בהודעה שמסר הארגון צוין כי במסגרת המשא ומתן שקיימו אנשיו מול האוצר, הועלה שכרם של המורים המתחילים לסכום 8,000 שקלים. כמו כן, המורים הוותיקים יקבלו תוספות שכר החל מהחודש הבא. בארגון ציינו כי הישג נוסף נוגע למנהלי בתי הספר, שיהנו מגמול השתלמות נוסף, מגמולים ליועצים ולבעלי תפקידים נוספים לצד תוספת לשכרם.

בחודשים האחרונים נקט הארגון עיצומים במסגרת מאבקו על שכר המורים מול האוצר. בחודש האחרון הושבתו מדי יום עשרות בתי ספר באזורים שונים ברחבי הארץ ועל ביטול מבחנים, ונשקף חשש גם לקיומן של בגרויות החורף כסדרן. לאחרונה הצטרפה גם מועצת התלמידים הארצית למאבק המורים וקראה לממשלה לפעול לסיום המשבר.

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully