וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לארדואן באנקרה: "הכרה בירושלים כבירה עלולה להגביר מהומות"

השניים נועדו על רקע הכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל. במהלך הפגישה, אמר ארדואן כי "ישראל מבצעת זוועות נגד הפלסטינים". יו"ר הרשות אבו מאזן ונשיא מצרים א-סיסי הסכימו להמשיך "להגן על זכויות העם הפלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הערב (שני) כי הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר ההכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל, מערערת את הייציבות במזרח התיכון. "הדבר עלול להוביל למהומות ולאלימות", אמר פוטין במהלך פגישתו באנקרה עם נשיא טורקי רג'פ טייפ ארדואן.

ארדואן מצדו שב על עמדתו ואמר כי "ישראל מבצעת זועות נגד הפלסטינים, ומנצלת את הכרזת טראמפ כדי להגביר את הדיכוי נגדם". פגישת השניים באנקרה באה לאחר ביקור הפתע של פוטין בסוריה, שם נפגש עם הנשיא בשאר אסד, וכן לאחר פגישתו בקהיר עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי, שעמו חתם על שורת הסכמים, בהם על הקמת תחנת כוח גרעינית במצרים ואף דן עמו במהלך האמריקני.

לקריאה נוספת:
ביקור ניצחון: פוטין נפגש עם אסד בסוריה - והורה על נסיגת הכוחות
ארדואן ממשיך במתקפה: ישראל היא מדינת טרור ורוצחת ילדים

נשיא רוסיה פוטין, נובמבר 2017. רויטרס
"מערער את הייציבות באזור". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

"צעדים אלו אינם מסייעים לפתור את המשבר, אלא במקום זאת עלולים להצית סכסוך", אמר פוטין. א-סיסי אמר לאחר פגישתו עם פוטין כי ההחלטה של ארצות הברית תגרום ל"השלכות מסוכנות על השלום ועל הביטחון באזור". בהמשך היום, ייפגש נשיא מצרים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

מיד לאחר פגישתו עם פוטין, נועד א-סיסי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. א-סיסי, ששימש כמתווך מרכזי במאמצי הפיוס בין הפלגים הפלסטינים, סיכם עם אבו מאזן להמשיך בתיאום ובשיתוף הפעולה בכל הנוגע למאמצים לשמירת זכויות העם הפלסטיני, זאת מול מה שהוגדר "כמגמה הנגדית של ארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאי 2017. AP
נועד עם א-סיסי בהתפתחויות. אבו מאזן/AP

נביל אבו רדינה, דובר הרשות הפלסטינית אמר בתום הפגישה כי בקרוב ייצא לפועל מהלך ערבי שיבטיח את זכויות העם הפלסטינית. אבו מאזן עצמו צפוי להגיע מאוחר יותר לאיסטנבול ולנאום בישיבת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully