וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מניו יורק טען בחקירתו כי פעל בתגובה לפעולות ישראל בעזה"

11.12.2017 / 20:40

רשת CNN דיווחה מפי מקור ברשויות החוק בארה"ב כי אקייד אללה התכוון לפוצץ מטען צינור בתחנת האוטובוסים המרכזית במנהטן בשל התקיפות האחרונות בעזה, לאחר ירי הרקטות ופיצוץ המנהרה. בפיגוע נפצעו המחבל עצמו ושלושה בני אדם באורח קל

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ניב מעוז

המחבל שביצע את הפיגוע בניו יורק מוקדם יותר היום בתחנת האוטובוסים המרכזית של מנהטן אמר בחקירתו כי פעל בתגובה לתקיפותיה האחרונות של ישראל ברצועת עזה לאחר ירי הרקטות בשבוע האחרון ופיצוץ המנהרה באזור קיבוץ נירים - כך דיווחה הערב (שני) רשת CNN מפי מקור ברשויות אכיפת החוק במדינה.

מוקדם יותר הודיעו הרשויות כי המחבל זוהה כאקייד אללה, אזרח בנגלדש בן 27 שהגיע לארצות הברית לפני שבע שנים והתגורר בברוקלין. לדברי רשויות החוק לא היה לו כל עבר פלילי והוא ביקר לאחרונה במולדתו בחודש ספטמבר. על פי נציבות נהגי הלימוזינות והמוניות בניו יורק לאללה היה רישיון בתוקף בין השנים 2012 ל-2015 שלאחר מכן לא חודש.

המחבל עצמו נפצע מפיצוץ מטען צינור מאולתר שנשא עמו אך התפוצץ בטרם עת בזמן שעבר במעבר תת-קרקעי בתחנת "פורט אות'ורטי" הסמוכה לכיכר טיימס במנהטן. בתדרוך לכתבים אמר מפקד משטרת ניו יורק ג'ון אוניל כי אללה פעל לבדו ככל הנראה, אך סירב לפרט אם נמצאו קשרים כלשהם בינו לבין ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בסוכנות הידיעות "אי-פי" דווח כי אללה פעל בהשראת דאעש וכי הכין לבדו את המטען. בדיווח צוין עוד כי מקור המקורב לחקירה מסר שהוא הגיע לארצות הברית מכוח אשרת כניסה מסוג F-4, הניתנת למי שיש להם קרובי משפחה במדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפצע בעצמו באורח קל בשל פיצוץ המטען שנשא. אללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתוצאה מהפיצוץ נפצע אללה ויחד עמו שלושה בני אדם נוספים שהיו בקרבת מקום - כולם באורח קל. בתיעוד הפיצוץ שפורסם ברשתות החברתיות נראים אנשים צועדים במעבר העמוס. לאחר הפיצוץ נראה עשן לבן מתפשט ואנשים בורחים, כשאדם אחד שרוע על הקרקע.

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הגדיר את התקרית "ניסיון לפיגוע טרור" והוסיף כי במזל רב המחבל לא השיג את מטרתו ולא היו נפגעים בנפש. "אין כרגע עוד איומים פעילים. זה איש אחד שלמזלנו לא הצליח בפעולתו. המשימה כעת היא לאבטח את ריכוזי האוכלוסייה עם נוכחות מוגברת של כוחות ביטחון", הוסיף דה בלאזיו.

אנדרו קואמו, מושל מדינת ניו יורק, שיבח את כוחות הביטחון במדינה ואמר כי הם "עשו עבודה נהדרת". לדבריו, "המציאות היא שאנחנו מטרה לרבים שרוצים לפעול נגד הדמוקרטיה והחופש. וזה הופך אותנו למטרה בינלאומית. כל אחד יכול ללכת לאינטרנט ולראות איך מרכיבים מטען בסיסי, וזאת המציאות. נמשיך הלאה יחד. לא ניתן להם לשבש את חיינו, כפי שהם רוצים".

עוד באותו נושא

פיגוע במנהטן: 3 נפצעו מפיצוץ מטען בתחנה המרכזית; המחבל נעצר

לכתבה המלאה
הפיצוץ במסוף אוטובוסים במנהטן, ניו יורק 11 בדצמבר 2017. רויטרס
כוחות משטרה באזור הפיגוע, היום/רויטרס
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו ומושל המדינה אנדרו קואומו מסיירים בזירת הפיצוץ במסוף אוטובוסים במנהטן, 11 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
ראש העיר דה בלאזיו/AP, אי-פי
מפה של מקום הפיצוץ  במסוף אוטובוסים במנהטן, ניו יורק 11 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
מפה של מקום הפיצוץ במסוף אוטובוסים במנהטן, ניו יורק 11 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully