וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שוטרים היכו נער אתיופי בחקירה ואחד מהם הפיץ את התיעוד

12.12.2017 / 7:44

פרסום ראשון: מח"ש חוקרת חשד שנער בן העדה האתיופית הוכה בחדר החקירות בתחנת משטרה על ידי כמה שוטרים. אחד השוטרים, שככל הנראה נכח באירוע, תיעד אותו בטלפון הנייד והפיץ לאחר מכן את הסרטון בין חבריו. המשטרה: "השוטר הורחק משירות לאלתר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכאה בתוך חדר החקירות. משרדי מח"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חוקרת מקרה חמור של הכאת נער בן העדה האתיופית בתחנת בת ים בתוך חדר חקירות – כך נודע לוואלה! NEWS. האירוע עצמו שהתרחש לפני כחצי שנה, צולם על ידי שוטר והופץ בין שוטרים אחרים. קצין שלמד על דבר קיומה של התקרית העביר את המידע לידי מח"ש שפתחה בחקירה.

על פי החשד, כמה שוטרים היו שותפים להכאת הנער שהיה בן 16 במהלך התקרית. הוא נעצר בחודש אפריל האחרון בחשד לתקיפת אזרח והובא שיכור לתחנת המשטרה. הנער טען כי השוטרים צחקו עליו, ולפי החשד במהלך חקירתו, הוא הוכה על ידי לפחות שוטר אחד שהיה במקום. במח"ש בודקים חשד כי שוטרים נוספים היו שותפים לביצוע המעשה, שתועד כולו במצלמת הטלפון הנייד של אחד מהם.

לקריאה נוספת:
בפעם הרביעית בתוך שבוע: רקטה שוגרה אל ישראל; צה"ל תקף בעזה
הודו מזועזעת: ילדה בת שש נחטפה, נאנסה - ונרצחה
הג'נטלמן שכבש את הארץ: מאה שנה לבואו של גנרל אלנבי לירושלים

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"תופעה מוכרת במח"ש". אילוסטרציה/ראובן קסטרו

לדבריו של הנער, במהלך האירוע הוא ככל הנראה איבד את ההכרה והתעלף. למחרת, כשישב ליד שוטר אחר שלא נכח באירוע, שמע את קולו שלו בוקע מתוך מכשיר הנייד שלו והבחין כי הסרטון נשלח אליו בווטסאפ.

הסרטון נשלח ככל הנראה על ידי השוטר שצילם את התקרית, ושמיוצג על ידי עו"ד אור תמיר, והועבר לחבריו. אחד מהם, שלמד על התקרית החמורה, דיווח על כך למח"ש, שפתחה בחקירה. בחודש אוקטובר האחרון הוגשה תלונה למח"ש בנושא. אתמול (שני) נחקרו כמה שוטרים מתחנת בת ים בחשד לתקיפה של העצור. חלק מהשוטרים נחקרו גם בחשד להפצת הסרטון המתעד את האירוע.

רק לאחרונה פסק בית משפט השלום בירושלים בעניינו של שוטר שהואשם בצילום סרטון המתעד עצורה, שפלג גופה העליון היה חשוף בזמן שהותה בתחנת משטרה, ובהעברתו לחבריו לצוות. באותו פסק דין צוינה העובדה שכמה שוטרים העידו כי הם אינם רואים "בעיה" בכך ששוטר יעביר תמונות עירום של חשודים בקבוצת הווטסאפ המשטרתית.

עוד באותו נושא

צילם בתחנה והפיץ את הסרטון החושפני: שוטר הורשע בביזוי טרנסג'נדרית

לכתבה המלאה

"יחס מזלזל מטעם אלו שאמורים להגן"

תופעת תקיפת אזרחים שמגיעים לתחנות משטרה והטרדתם, בין כמתלוננים ובין כחשודים, מוכרת היטב למח"ש. רק לאחרונה הורשעו שני שוטרים בהטרדה מינית של שתי נשים שהגיעו להתלונן על עבירות שבוצעו נגדן.

עו"ד רחלי נח, שייצגה את הקטין מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "אירוע שבו קטין מגיע לתחנת משטרה ובה סופג יחס מזלזל פוגעני ואלים הוא חמור ביותר. מדובר באנשים שאמורים לשמור גם על הקטינים שנמצאים בחזקתם, ובמקום זאת הקטין הזה נמצא במצב שבו פוגעים בו והוא לא יכול להתמודד איתם. חשוב שמח"ש תמצה את הדין עם השוטרים האלימים, ושתפעל לדאוג שהסרטון לא יופץ ויפגע בפרטיותו של הקטין".

עו"ד אווקה זנה, מנהל היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, אמר כי אם עובדות המקרה יתבררו כנכונות, "אין לי ספק שאלמלא צבע עורו של המתלונן - לא היו נרמסות זכויותיו בצורה כה גסה מצד השוטרים, וזאת כשהיה תחת משמרתם". זנה הוסיף כי אין זה האירוע הראשון מסוג זה ואם האירוע לא היה מתועד, ייתכן שלא היינו יכולים ללמוד על קיומו. "ליחידה לתיאום המאבק בגזענות הוגשו מספר תלונות נוספות בנושא אלימות שוטרים ואכיפה גזענית של שוטרים. אני קורא למח"ש למצות את הדין עם השוטרים המעורבים במקרה וקורא למשטרה לפעול למיגור תופעות גזענות מעין אלו", אמר.

מהמטה למאבק בגזענות נמסר כי "צריך למצות את הדין ולהחמיר עם השוטרים השותפים במעשה הנפשע הזה. לפני יותר משנה המשטרה מהרה להתנגד להמלצות ועדת פלמור שהתייחסו להתנהגות ולתרבות הגזענית בתוך המשטרה, וכנראה שגם כך מתורגמת ההתנגדות בהעדר פעילות אמתית להפחתת הגזענות במערכת המשטרתית ועל כך גם גורמים בכירים צריכים לתת את הדין".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא רואה בחומרה "כל אירוע שבו מפירים זכויות חשוד ומתנהגים בצורה מנוגדת לערכי הארגון". לדבריהם, מיד אחרי התרחשות האירוע, הועבר הסרטון למפקדת המרחב שהעבירה אותו ביוזמתה למח"ש. "החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה מלא הושוטר החשוד במעשה הורחק משירות לאלתר ואינו משרת כיום במשטרת ישראל", נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • מח"ש
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully