וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא אתיופיה ריסס "תג מחיר שחור" - ושוחרר לאחר ערעור לבימ"ש המחוזי

11.12.2017 / 19:45

הצעיר, תושב אילת, נעצר בחשד לריסוס הכתובת ברחבי העיר. במשטרה טענו כי מאחר שעדיין לא יודעים מה אומרת הכתובת, היא מאיימת: "אם היה כותב 'דיסנילנד שחור', המצב היה אחר". בערעור למחוזי, נקבע: "התנהגות מגונה אינה בהכרח מסוכנת לציבור"

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
בית המשפט המחוזי בבאר שבע/שי מכלוף

צעיר מבני העדה האתיופית, המתגורר באילת, נעצר בשבוע שעבר בחשד לריסוס הכתובת "תג מחיר שחור" בכמה מקומות בעיר. ואולם, בסרטונים שהציגה המשטרה לא ניתן לראות את פניו של האדם שריסס את הכתובות - עובדה שהקשתה על זיהויו. המשטרה טענה כי החשוד זוהה בסרטון לפי גובהו, אורח הליכתו ומבנה גופו. לדברי השוטרים אף נמצאו ברשותו אופניים תואמים לאלו שמופיעים בסרטון. חקירת המשטרה עוד נמשכת, אך הצעיר שוחרר ממעצר בהחלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שקיבל את ערעורו של סנגורו.

הסנגור, עו"ד אסי לוי מהסניגוריה הציבורית, אמר בדיון בבית משפט השלום באילת כי מראהו של החשוד תואם לזה של תושבים רבים בעיר. "אני יכול להביא לך 20 כמוהו, מה מיוחד בו?", שאל לוי. על כך השיבו נציגי התביעה בדיון: "אם תמצא עוד 20 כמוהו באותו גובה, עם אותה הליכה ומבנה גוף ועם אופניים כאלה, תביא אותם בבקשה", והוסיפו כי החשוד "מוכר היטב לשוטרים".

עוד בוואלה! NEWS:
ארבעה פצועים בפיצוץ בתחנה המרכזית במנהטן; חשוד נעצר
ליברמן: "מתנגד לכפייה דתית; בעזרת השם, חוק המרכולים לא יעבור"
נסגר תיק עבירות המין נגד ראש עיריית אשקלון המושעה

חשד לתג מחיר בכפר ערה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
המשטרה טענה כי הביטוי "תג מחיר" מהווה סכנה. כתובות נאצה בוואדי ערה, במאי. אילוסטרציה/שלומי גבאי

עו"ד לוי טען עוד כי אין איום ממשי בפעולותיו של הצעיר, משום שהן כללו רק ריסוס של מילים, ללא קריאה מפורשת לאלימות. מנגד טענה המשטרה כי הביטוי "תג מחיר" טומן בחובו משמעות מסוכנת. "כולנו יודעים מה זה 'תג מחיר', זה מה שרשמו לפני ששרפו משפחה מוסלמית באחד הכפרים בגדה או לפני שריפה של מכוניות ושוטרים בירושלים", הסבירו נציגי המשטרה בדיון. "לעומת זאת, 'תג מחיר שחור' זה דבר שעוד לא פגשנו בו ומבחינתנו זה איום. אם הוא היה כותב 'דיסנילנד שחור', המצב היה אחר, אבל כרגע מבחינתנו הוא איים על כלל הציבור".

השופטת ליאורה אדלשטיין מבית משפט השלום באילת קיבלה את טענת התביעה והאריכה את מעצרו של הצעיר. "הפעולות שנעשו על ידי ארגון 'תג מחיר' אינן דבר של מה בכך, ואדם מבוגר, שבוחר להשתמש במילים אלו, יצטרך לקחת אותם בחשבון", קבעה.

עו"ד לוי הגיש ערעור על החלטתה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם תקף השופט שלמה פרידלנדר בחריפות את המשטרה וביטל את מעצרו של הצעיר. "אני סבור כי המקרה הנדון מדגים דפוס בלתי רצוי שבו המעצר קודם לחקירה ולא להפך", ציין השופט. "הייתי מצפה שבעקבות היתקלותה הראשונה של המשטרה בכתובת 'תג מחיר שחור' היא תחל לחקור את התופעה, ורק אם וכאשר תוביל החקירה למסקנה כי מדובר בתופעה מסוכנת, תחל בביצוע מעצרים כאלה שיצטבר בעניינם חשד סביר לאותה מסוכנות. אין צורך לומר כי עצם השחתת המקרקעין הגם שכמובן היא מגונה, אינה מסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully