וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ניצחון: פוטין נפגש עם אסד בסוריה - והורה על נסיגת הכוחות

11.12.2017 / 18:15

נשיא רוסיה נחת לביקור פתע בבסיס חמימים בלטקיה, שם נועד עם עמיתו והכריז על הוצאה הדרגתית של הכוחות, על אף שהצהרות דומות בעבר לא התממשו בשטח. "השמדנו את דאעש בתוך שנתיים בלבד", אמר. מסוריה, המשיך למצרים ונפגש עם סיסי: "ההכרה בירושלים מערערת את היציבות"

צילום: RT, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שני) עם נשיא סוריה בשאר אסד בבסיס חמימים הרוסי בלטקיה - כך דיווחו כלי סוכנויות ידיעות רוסיות. עוד דווח כי פוטין הורה על תחילת נסיגת הכוחות הרוסיים מהמדינה, ימים לאחר שמוסקבה הכריזה ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"צבא רוסיה וצבא סוריה השמידו בתוך שנתיים בלבד את אחד מארגוני הטרור החזקים ביותר", הצהיר פוטין, שהיה מלווה בשר ההגנה סרגיי שויגו ומפקד הכוחות הרוסיים בסוריה גנרל סרגיי סורוביקין. "המשימה להילחם בכנופיות הטרור בסוריה, שדרשה שימוש נרחב בכוח, הושלמה ברובה, ובצורה ספקטקולרית", אמר פוטין לחיילים בבסיס. "אני מברך אתכם. נמשיך לתקוף את הטרוריסטים אם ירימו את ראשם".

עוד בוואלה! NEWS:
ערב התקיפה, נתניהו הבהיר: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"
חרירי: משטר אסד רוצה לחסל אותי, על חיזבאללה להתרחק מסוריה
נזהר מחיבוק דוב: אסד דחה הקמת בסיסים איראניים בסוריה

ביקור פתע בסוריה- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הגיע לביקור בסוריה, בדרכו למצרים, ופגש את הנשיא בשאר אסד. אתר רשמי
פוטין ואסד נפגשים בבסיס חיל האוויר בחמימים/אתר רשמי

רוסיה התערבה לצדו של המשטר בסוף 2015, ומאז שינתה את הכף לטובתו. אסד הצליח להשתלט על מרבית חלקי המדינה, והאופוזיציה נגדו רוסקה. גם דאעש, ששלט בשטחים נרחבים מחלקי המדינה, נהדף ממעוזיו. מאז היא הכריזה כמה פעמים על תחילת הסגת כוחותיה, אך אלו - הכוללים מפציצים, מטוסי קרב, צוללות ויועצים צבאיים - נותרו בשטחה של סוריה.

פוטין הדגיש במהלך ביקורו בבסיס, שם סקר יחד עם אסד את הכוחות המוצבים שם, כי רוסיה תמשיך להפעיל את הבסיס בחמימים וכן את הבסיס הימי בטרטוס.

ביקורו של פוטין מגיע לאחר שאסד נפגש עמו בחודש שעבר בסוצ'י שלחופי הים השחור, ודן עמו בניסיונות להביא לסיום המלחמה בסוריה. בהמשך, נשיא רוסיה כינס פסגה עם נשיאי טורקיה ואיראן - שגם הם שלחו כוחות לסוריה - במטרה לגבש הסכמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי su-24 ממריא מבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 22 באוקטובר 2015. רויטרס
מטוס קרב רוסי ממריא מבסיס חמימים/רויטרס

על אף הניסיונות להגיע להסדר פוליטי, בשטח נמשכת הלחימה. צבא סוריה, יחד עם מיליציות שיעיות וחיל האוויר הרוסי, הגביר את פעילותו נגד המורדים במזרח מחוז חמאת, במטרה להתקדם אל תוך מעוז המורדים באידליב. המורדים הפועלים באזור, בהם תחריר א-שאם – לשעבר ג'בהת א-נוסרה, דיווחו על עשרות תקיפות אוויריות באזור בימים האחרונים. המשימה העיקרית של המשטר היא להשתלט מחדש על הבסיס האווירי אבו דוהור, שנפל לידי המורדים ב-2015.

פוטין דן עם סיסי בהכרה בירושלים

לאחר ביקור הפתע שלו בסוריה, המשיך פוטין לקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי, שעמו חתם על שורת הסכמים, בהם על הקמת תחנת כוח גרעינית במצרים. הם דנו במשבר באזור בעקבות ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. בהמשך, הוא ייפגש עם רג'פ טייפ ארדואן באנקרה, וידון עמו בהכנות להסדר פוליטי בסוריה וכן על המשבר בירושלים.

לדבריו, ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל אינה מועילה "ומערערת" את היציבות באזור. "צעדים אלו אינם מסייעים לפתור את המשבר, אלא במקום זאת עלולים להצית סכסוך".

א-סיסי אמר לאחר פגישתו עם פוטין כי ההחלטה של ארצות הברית תגרום ל"השלכות מסוכנות על השלום ועל הביטחון באזור". בהמשך היום, ייפגש נשיא מצרים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

(עדכון ראשון: 12:02)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי בקהיר, מצרחם 11 בדצמבר 2017. רויטרס
נגד ההכרה בירושלים. א-סיסי ופוטין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully