וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת בית כנסת והפגנה נגד יהודים: גל של אנטישמיות בשבדיה

שלושה חשודים נעצרו במעורבות בהשלכת בקבוקי התבערה על מבני הקהילה בעיר גטבורג, וראש הממשלה גינה את האירוע, שהתרחש לאחר הפגנה אנטישמית בעיר מאלמו. "אין מקום לאנטישמיות בשבדיה"

עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן גינה אמש (ראשון) את השלכת בקבוקי התבערה לעבר בית הכנסת בעיר גטנבורג ואמר כי אין מקום לאנטישמיות בארצו. שלושה אנשים נעצרו בחשד למעורבות בתקרית, שבה לא היו נפגעים. האש עצמה לא הגיעה למבנה בית הכנסת או למבנה הסמוך שבו התכנסה קבוצת צעירים במהלך יום שבת בלילה. לופבן אמר בהצהרה שמסר כי "אין מקום לאנטישמיות בחברה השבדית".

בדבריו התייחס ראש ממשלת שבדיה גם להפגנה שהתקיימה ביום שישי בעיר מאלמו, שבה לדבריו הסיתו המשתתפים לאלימות נגד יהודים. כלי תקשורת במדינה הסקנדינבית דיווחו כי כ-200 איש השתתפו באותה הפגנה במאלמו, שבה הושמעו קריאות נגד יהודים, ברקע החלטת ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל.

לקריאה נוספת
דיווחים בשבדיה: בקבוקי תבערה הושלכו אל בית כנסת

רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג שבשבדיה, דצמבר 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
זירת בית הכנסת בגטבורג/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

יו"ר הקהילה היהודית בעיר אלן סטוצ'ינסקי שהיה עד למקרה סיפר כי באירוע במרכז שליד בית הכנסת השתתפו כ-30 צעירים. "היו שם עשרות רעולי פנים שהשליכו חפצים בוערים לעבר החצר", אמר. אמה של אחת הנערות שהשתתפה באירוע סיפרה שקיבלה הודעה מבתה: "אימא אני מפחדת".

הקונגרס היהודי העולמי, שמייצג כמאה קהילות יהודיות ברחבי העולם, גינה גם הוא את תקיפת בית הכנסת, שהתרחשה בזמן של עלייה במקרים האנטישמיים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully