וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני מזהיר: זינוק במספר המוסלמים הקיצוניים במדינה

11.12.2017 / 7:55

ראש הסוכנות אמר כי המעקב אחרי הקיצונים הפך לקשה יותר, מאחר שמאמצי הגיוס וההקצנה ירדו למחתרת ומתרכזים בקבוצות בקטנות באינטרנט ולא ברחובות ובמסגדים. "זהו אתגר משמעותי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש סוכנות הביון של גרמניה הזהיר אתמול (ראשון) כי מספר המוסלמים הקיצוניים במדינה נמצא בעלייה, והקושי לעקוב אחרי מאמצי הגיוס שלהם גובר בשל הפיכתם למחתרתיים. האנס-גאורג מאסן אמר כי מספרם של הסלפים עלה ל-10,800 בהשוואה ל-9,700 אשתקד. הסלפים מאמינים בפירוש מחמיר של ההלכה האסלאמית, אולם לא בהכרח בצורה אלימה.

הוא הסביר כי הם צמצמו את מאמצי הגיוס ברחובות ואת ההקצנה במסגדים ובקרב קבוצות גדולות, לטובת "מעגלים קונספירטיביים קטנים, במיוחד באינטרנט". ראש סוכנות הביון הודה כי "זהו אתגר משמעותי" עבור ארגונו. לדבריו, קיצונים מוסלמים מצ'צ'ניה ומצפון הקווקז, המונים כמה מאות, מהווים בעיה נפרדת. זאת מאחר שהם מקושרים היטב, נוטים לאלימות ולעתים אף בעלי ניסיון בלחימה.

גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לפיגועים, שנה אחרי המתקפה בשוק חג המולד בברלין. סוגיית האסלאם הרדיקלי חיזקה גם את הימין הקיצוני במדינה, שניצל את הגעת כמיליון מהגרים ומבקשי מקלט בשנתיים האחרונות להפצת רעיונותיו.

לקריאה נוספת בנושא
מרקל: "הטרור האסלאמי לא הגיע לגרמניה דרך הפליטים"
החפרפרת של דאעש בשב"כ הגרמני חושפת את הקושי בסיכול פיגועים

מהגרים מוסלמים מתפללים במסגד בברלין, גרמניה, יולי 2016. AP
מהגרים מוסלמים מתפללים במסגד בברלין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully