וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון לחיסול הגרעין קיבל נובל: "מרחק של התקף זעם ממלחמה"

בטקס באוסלו הוענק הפרס לארגון, שמקדם את מניעת השימוש בנשק להשמדה המונית, אך כולם הזהירו מפני האפשרות לסכסוך הרסני ברקע המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה. "רגע של פאניקה עלול לגרום למותם של מיליוני אזרחים"

תום זואילי

העולם עומד בפני "משבר גרעיני" ונמצא במרחק של "התקף זעם" ממלחמה שתוביל למותם של מיליונים – כך הזהיר אתמול (ראשון) הארגון לחיסול הנשק הגרעיני, במהלך טקס קבלת פרס נובל לשלום באוסלו.

זאת ככל הנראה בהתייחסות למתיחות בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית, שהעלתה את החשש מפני עימות כולל והרסני. הארגון לחיסול נשק גרעיני, קואליציה של מאות ארגונים לא ממשלתיים, פועל לניסוח הסכם האוסר על שימוש בנשק ההרסני.

ראשת הארגון ביאטריס פין אמרה כי "יש בידינו בחירה – לחסל את הנשק הגרעיני או שהוא יחסל אותנו". לדבריה, "רגע של פאניקה" עלול לגרום "להרס ערים שלמות ולמותם של מיליוני אזרחים" כתוצאה מנשק גרעיני. היא הוסיפה כי הסכנה מהשימוש בנשק גרעיני "גבוהה יותר מאשר בתקופת המלחמה הקרה".

דבריה נאמרו ברקע האיומים הדדיים בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שגלשו להטחת עלבונות אישיים.

לקריאה נוספת בנושא
הארגון לפירוז עולמי מנשק גרעיני זכה בפרס נובל לשלום לשנת 2017
נובל נגד גרעין: פירוז העולם הוא יעד אידאלי - אך רחוק מהמציאות

ראשת ועדת פרס הנובל רייס-אנדרסן, ניצולת האטום על הירושימה ת'ורלוו וראשת הארגון לחיסול נשק גרעיני בטקס חלוקת פרס נובל לשלום באוסלו, 10 בדצמבר 2017. רויטרס
ראשת הארגון ביאטריס פין ושורדת מהפצצת הירושימה מקבלות את הפרס/רויטרס

יו"ר ועדת הפס בריט ריס-אנדרסן מסרה אזהרה דומה בטרם הענקת הפרס, כשאמרה ש"מנהיגים לא-אחראים עלולים לעלות לשלטון בכל מדינה עם נשק גרעיני". היא שיבחה את הארגון, שלדבריה הצליח למקד את תשומת הלב בסכנה הנשקפת מנשק גרעיני ומנסה למגר אותם.

היא גם שיבחה את תרומתה בנושא של סטסוקו ת'ורלוו, אזרחית יפנית בת 85 ששרדה את פצצת האטום שהוטלה על הירושימה במלחמת העולם השנייה ועתה חלק מהקמפיין של הארגון. ת'ורלוו, שחולצה מהריסות של מבנה אחרי ההפצצה, סיפרה כי מרבית חבריה לכיתה, שהיו באותו חדר, נשרפו בעודם בחיים. "אנשים נפצעו בצורה מחרידה, הם דיממו, בערו, הושחרו והתנפחו", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully