וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של המאבטח שנפצע בפיגוע בירושלים: "התפללו למענו"

בבית החולים שערי צדק בירושלים השתפר מצבו המאבטח אשר אלמליח, שנפצע קשה בפיגוע בתחנה המרכזית בעיר. גרושתו קראה לשאת תפילה למענו: "אין בי עוד כוח לכאוב". כוחות צה"ל ושב"כ פשטו על בית המחבל כדי לתחקר את משפחתו ולאתר חומרי הסתה

צלמים זמניים מורשים

פיגוע בירושלים - כל העדכונים

- פלסטיני בן 24 מאזור שכם הגיע לתחנה המרכזית בירושלים, עבר בידוק ודקר מאבטח
- חל שיפור במצבו של המאבטח אשר אלמליח שנפצע קשה במהלך הפיגוע
- המחבל כתב בפייסבוק שלו לפני הפיגוע: "דמנו זול בשבילך, מולדת"
- כוחות הביטחון פשטו על בית המחבל ותחקרו את בני משפחתו

מצבו של המאבטח אשר אלמליח, שנפצע קשה בפיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, השתפר במהלך הלילה (שני) והוא החל להראות סימני התעוררות ראשוניים. עם זאת, הוא טרם יצא מכלל סכנה. אלמליח, בן 46 תושב ההתנחלות אדם, פונה אתמול לבית החולים שערי צדק בעיר במצב קשה, וטופל בעודו מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ.

אתמול פרסמה חלי בן הרוש, גרושתו של אלמליח, פוסט ברשת החברתית בו קראה להמונים לשאת תפילה למען בעלה לשעבר. "יושב במרומים – שמע תפילתי, פונה את הלבש שלך בורא עולם, תרחם על נשמתו של אשר אלמליח... די לכאב, די לדמעות. אין בי עוד טיפת כוח לכאוב. תחרם על נשמת הבן שלי ואל תתן לו לכאוב על אבא שלו.

לקריאה נוספת על הפיגוע בירושלים
המחבל מירושלים כתב בפייסבוק: "הדם יזרום למען המולדת"
עבר בידוק - ודקר במפתיע: תיעוד הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים

רגע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
המחבל דקר ונמלט/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

במהלך הלילה פשטו כוחות צה"ל מהחטיבה המרכזית (חטמ"ר) בקעה ועמקים לצד כוחות שב"כ על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בבירה. במהלך הפשיטה תחקרו הכוחות את בני משפחתו של המחבל ואף חיפשו אחרי חומרי הסתה.

המחבל, יאסין אבו קרעה, בן 24 מאזור שכם, לא החזיק בהיתר כניסה לישראל. הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון אחרי שנהג מונית ושוטר רדפו אחריו ועצרו אותו. הוא הועבר לחקירת השב"כ. "למען אללה קמנו, להחזיר את תהילת הדת ולקדש את אל-אקצא", כתב בפייסבוק המחבל שעות לפני הפיגוע. "הדם יזרום מאתנו, דמנו זול בשבילך מולדתנו".

המאבטח נדקר בלבו, ופונה על ידי צוותי מד"א שהעניקו לו טיפול במקום. בשיחה עם מוקד מד"א לאחר הפיגוע, נשמעה בת שירות שהייתה במקום אומרת: "אני בתחנה המרכזית, היה כאן פיגוע. עדיין לא תפסו אותו (המחבל). דקרו את האבטחה (המאבטח), הוא בהכרה ומדבר איתי".

יאסין אבו אל-קרעה בן 24, המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים 10 בדצמבר 2017. טוויטר, צילום מסך
דקר את המאבטח בזמן הבידוק. המחבל שביצע את הפיגוע/צילום מסך, טוויטר

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר כי המחבל הוא "שוהה בלתי-חוקי, ששככל הידוע לנו תכנן לבצע את הפיגוע". לדבריו, "ערנות המאבטחים ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו תוך שניות, ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע".

מחקירת הפיגוע עולה כי אבו קרעה הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית, אז שלף סכין, דקר את המאבטח ונמלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו. יוסף בן אמו, נהג מונית, שהבחין בו רץ אחריו, ויחד עם שוטרים שהיו בסמוך למקום הם השתלטו עליו.

זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"לא הבנתי בהתחלה שזה מחבל", אמר בן אמו. "נתתי לו בוקס ומכה מתחת לחגורה. נפצעתי מהבוקס. רכנתי עליו ואז שוטרים לקחו אותו לצד, ועשו לו חיפוש נוסף אם יש עליו משהו נוסף. אחרי שווידאו שאין שום דבר, לקחו אותו. אני לא פוחד מאף אחד, אני בחור מאוד חסון, תודה לאל".

מפקד המחוז וראש עיריית ירושלים ניר ברקת נפגשו עם הנהג והשוטרים שהשתלטו על המחבל. "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסייה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים", אמר ניצב הלוי. "כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה".

זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. חלי ממן, TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, חלי ממן, TPS

ברקת אמר כי "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות ערני. ראית משהו ורצת, ערנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".

בן אמו, הנהג שסייע לעצור את המחבל, אמר כי בתחילה חשב שזו קטטה. "כשהבנתי שזה מחבל, ישר קפצתי והפלתי אותו", אמר. "אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת". הלוי וברקת העניקו לו את סיכת משטרת מחוז ירושלים וסיכת עיריית ירושלים.

(עדכון ראשון: 20:25)

הנהג יוסף בן אמו מהפיגוע דקירה בירושלים 10 בדצמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
ברקת וניצב הלוי בפגישה עם הנהג והשוטרים שהשתלטו על המחבל/חטיבת דובר המשטרה
זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הסכין מפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים  10 בדצמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הסכין בזירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully