וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מזהיר את חמאס: מנהרות הטרור - מלכודת מוות עבורכם

10.12.2017 / 17:05

אחרי חשיפת מנהרה נוספת, אמר מפקד פיקוד הדרום אלוף זמיר כי חמאס מוביל להסלמה ומדרדר את המצב. "לא נהסס לפעול על מנת להגן על אזרחי ישראל ותושבי עוטף עזה", הזהיר

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, הזהיר היום (ראשון) את חמאס כי המנהרות שהוא חופר אל שטח ישראל הן "מלכודת מוות עבורו". זאת אחרי חשיפת המנהרה באזור קיבוץ נירים. לדבריו, המנהרה אינה מהווה איום עוד.

"חמאס מפר את ריבונות ישראל, מדרדר את האזור להסלמה ופוגע בתושבי רצועת עזה", אמר. "אני מזהיר כי כל מי שיורד למנהרה מסכן את עצמו. מנהרות הטרור הן מלכודת מוות עבורכם. אנחנו מפעילים מגוון יכולות גלויות וחשאיות, לסיכול פרויקט המנהרות של חמאס, ושאר ארגוני הטרור בעזה".

עוד הוא הדגיש כי פיקוד הדרום "ערוך לכל תרחיש. כל מנהרה תושמד, לא נהסס לפעול על מנת להגן על אזרחי ישראל ותושבי עוטף עזה".

זאת המנהרה השנייה שחושף צה"ל בחודש וחצי האחרון. חשיפת הקודמת, של הג'יהאד האסלאמי, הובילה למותם של 14 פעילים ולמתיחות רבה באזור הגבול. בשבוע שעבר נורה מטח של פצצות מרגמה לעבר מוצב של צה"ל בסמוך לרצועה, ולפי גורמי ביטחון, הייתה זו התגובה של הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
מאות מטרים בשטח ישראל: צה"ל השמיד מנהרה התקפית של חמאס
"בידיים טובות": בעוטף עזה נשמו לרווחה כשנודע שמנהרה הושמדה

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
המנהרה שנחשפה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לפני כמה שבועות זיהה צה"ל את המנהרה ההתקפית ועקב אחריה, לאחר מכן נערך מיפוי למנהרה בצד הישראלי לאחר שהתברר שמדובר במנהרה מתקדמת מאוד של חמאס, שלמעט פיר יציאה, היתה בשלב מתקדם ביחס למנהרה שפוצצה לפני כחודש.

בהתאם להערכות המצב, אישר הרמטכ"ל גדי איזנקוט לנטרל את המנהרה בצורה שקטה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר בשיחה עם כתבים כי "פרויקט המנהרות סופג מכה קשה". תת-אלוף מנליס אמר כי "יש לנו שיטה והיא לוקחת זמן, אבל היא מביאה ותביא להישגים משמעותיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פעילי חמאס מתפללים לפני מצעד צבאי לציון 30 שנה להקמת הארגון, בחאן יונס, רצועת עזה, 5 בדצמבר 2017. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully