וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מירושלים כתב בפייסבוק: "הדם יזרום למען המולדת"

יאסין אבו קרעה, תושב שכם בן 24 שלא החזיק בהיתר כניסה, כתב שעות ספורות לפני הפיגוע בתחנה המרכזית כי "למען אללה קמנו, להחזיר את תהילת הדת ולקדש את אל-אקצא". הוא נעצר ונמצא בחקירת כוחות הביטחון. נהג המונית שסייע לעצור אותו: "נתתי לו בוקס מתחת לחגורה"

צילום: דוברות המשטרה, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ניב מעוז ותום זואילי

הפיגוע בירושלים - עדכונים אחרונים

- פלסטיני בן 24 מאזור שכם הגיע לתחנה המרכזית בירושלים, עבר בידוק ודקר מאבטח
- המאבטח נפצע באורח קשה ונשקפת סכנה לחייו
- המחבל כתב בפייסבוק שלו לפני הפיגוע: "דמנו זול בשבילך, מולדת"
- המחבל נעצר ונמצא בחקירת כוחות הביטחון

"למען אללה קמנו, להחזיר את תהילת הדת ולקדש את אל-אקצא" - כך כתב בפייסבוק המחבל שביצע אתמול (ראשון) את פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, שעות לפני שתקף מאבטח ופצע אותו באורח קשה. המחבל, יאסין אבו קרעה, בן 24 מאזור שכם, לא החזיק בהיתר כניסה לישראל. הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון והועבר לחקירת שב"כ. "הדם יזרום מאתנו, דמנו זול בשבילך מולדתנו", כתב.

המאבטח, בן 46, פונה לבית החולים שערי צדק בעיר כשהוא מורדם ומונשם, אחרי שקיבל טיפול רפואי בזירה. הוא נדקר בלבו, ולפי בית החולים, נשקפת סכנה לחייו.

"מדובר במחבל שהוא שוהה בלתי חוקי, שככל הידוע לנו תכנן לבצע את הפיגוע", אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. "ערנות המאבטחים ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו תוך שניות, ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע", הוסיף.

לקריאה נוספת על הפיגוע בירושלים
פיגוע דקירה בירושלים: מאבטח נפצע באורח קשה מאוד; המחבל נוטרל
עבר בידוק - ודקר במפתיע: תיעוד הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים

יאסין אבו אל-קרעה בן 24, המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים 10 בדצמבר 2017. טוויטר, צילום מסך
חשף בפייסבוק את תכניתו. יאסין אבו קרעה/צילום מסך, טוויטר

לדבריו ניצב הלוי, "ההיערכות ופריסת השוטרים נמשכת זה תקופה ארוכה בירושלים ובעיקר בימים האחרונים, שבהם התמודדנו עם אירועי הפרות סדר אלימים תוך מוכנות לאירועי טרור. נמשיך להימצא במקומות המהווים פוטנציאל לפיגוע. כל נסיון של מפגע לבצע פגיעה באזרחים ובכוחות הבטחון יתקל בתגובה קשה, מידית ונחושה של שוטרים ואזרחים".

מחקירת הפיגוע עולה כי אבו קרעה הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית, אז שלף סכין, דקר את המאבטח ונמלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו. יוסף בן אמו, נהג מונית, שהבחין בו רץ אחריו, ויחד עם שוטרים שהיו בסמוך למקום הם השתלטו עליו.

"לא הבנתי בהתחלה שזה מחבל", אמר בן אמו. "נתתי לו בוקס ומכה מתחת לחגורה. נפצעתי מהבוקס. רכנתי עליו ואז שוטרים לקחו אותו לצד, ועשו לו חיפוש נוסף אם יש עליו משהו נוסף. אחרי שווידאו שאין שום דבר, לקחו אותו. אני לא פוחד מאף אחד, אני בחור מאוד חסון, תודה לאל".

יוסף בן אמו נהג המונית שנטרל את המחבל מהפיגוע בירושלים - 10 בדצמבר 2017. צלמים זמניים, מערכת וואלה! NEWS
השתלט על המחבל. יוסף בן אמו/מערכת וואלה! NEWS, צלמים זמניים
זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מפקד המחוז וראש עיריית ירושלים ניר ברקת נפגשו עם הנהג והשוטרים שהשתלטו על המחבל. "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסייה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים", אמר ניצב הלוי. "כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה".

ברקת אמר כי "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות ערני. ראית משהו ורצת, ערנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".

בן אמו, הנהג שסייע לעצור את המחבל, אמר כי בתחילה חשב שזו קטטה. "כשהבנתי שזה מחבל, ישר קפצתי והפלתי אותו", אמר. "אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת". הלוי וברקת העניקו לו את סיכת משטרת מחוז ירושלים וסיכת עיריית ירושלים.

הסכין מפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים  10 בדצמבר 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הסכין בזירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בימים האחרונים נרשמו עימותים בין מפגינים פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, במזרח ירושלים וסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה, זאת במחאה על הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל. לפי הסהר האדום, מאות פלסטינים נפגעו.

(עדכון ראשון: 16:18)

רגע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully