וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של ביטן והקבלנים המקורבים: היומן שחושף את הקשר בין החשודים בשחיתות

11.12.2017 / 8:26

לידי וואלה! NEWS הגיע יומנו של סגן ראש עיריית ראשון לציון יוסי חממי, ובו מוזכרות פגישות עם כמה מהחשודים הבולטים בפרשה. שמו של ח"כ דוד ביטן מופיע עשר פעמים, לצד פגישה אחת מסתורית עם רעייתו של יו"ר הקואליציה. בלעדי

צילום: יותם רונן ואבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: דוד ביטן בדרכו לחקירתו השלישית בפרשת השחיתות, אתמול)

יוסי חממי, סגן ראש עיריית ראשון לציון, צפוי להשתחרר היום (שני) למעצר בית, לאחר שישב במשך כשבוע במעצר, במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיר. במשטרה מייחסים לחממי חשדות בנוגע לעבירות מרמה והפרת אמונים. בבקשת מעצרו השנייה נכתב כי חממי "חשוד שבתקופה האחרונה ניצל לרעה את מעמדו כסגן ראש עיריית ראשון לציון כדי לקדם אינטרסים של אחרים".

לידי וואלה! NEWS הגיע יומן הפגישות של חממי מתקופת כהונתו כסגן ראש העיר, ששופך מעט אור על החשדות נגדו. לצד דיונים בוועדות שונות וישיבות בעירייה, מופיעים שוב ושוב קשרים לאנשים שנחקרו או נעצרו בפרשה. החל בגורמי העירייה, דרך אנשי עסקים וקבלנים, וכלה בקודמו בתפקיד - יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ומקורביו.

פרשת ביטן - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חשוד לצד חשוד: הפגישה של ביטן וראש משפחת ג'רושי ברמלה
הסיכון הכבד שלוקחים חוקרי נתניהו וביטן | אמיר אורן
הבת, החוב וקרקעות היוקרה: המשפחה שמסבכת את ביטן

דויד ביטן בדרך לחקירתו השנייה 6 בדצמבר 2017. מגד גוזני / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
מופיע עשר פעמים ביומן. ח"כ ביטן/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני / "הארץ"

אין כל פסול בפגישות האלו כשלעצמן. סגן ראש עיר עוסק מתוקף תפקידו בענייניהם של יזמים, וטבעי שיערוך פגישות עם בעלי תפקידים אחרים בעירייה. אולם, חלק מהפגישות מעלות סימני שאלה גדולים - לעתים משום שנערכו מחוץ למשרדים, ולעתים רק במבט לאחור, כשנודע כי משתתפי הפגישה זומנו למשרדי להב 433, וחלקם אף נעצרו.

בין סוהו לסניף הליכוד

ב-21 באפריל 2015, שלושה שבועות לאחר שביטן הושבע לכנסת, מופיע ביומנו של חממי סיור בשני מבנים סמוכים ברחובות אחד העם ואיתמר בן אב"י בראשון לציון. בסיור, לפי הרישום ביומן, השתתף גם חבר הכנסת הטרי. ביוני באותה השנה כבר מופיעות ביומן שתי פגישות נוספות עם ביטן: הראשונה בהשתתפות אלי פולק, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, והשנייה עם הקבלן הוותיק צבי צרפתי, שנחקר בשבוע שעבר בקשר לפרשה .

פגישת צרפתי-חממי-ביטן נערכה במסעדת סוהו, שבעליה ארז מוסצ'ו נחקר בפרשה. שבוע לאחר מכן, ב-28 ביוני, נראה שחממי ומוסצ'ו חשו צורך בפגישה אישית יותר, וביומנו של סגן ראש העיר מופיעה "פגישה עם ארז בסוהו". גם צרפתי מופיע פעם נוספת ביומן - ב-21 באוגוסט בשנה שעברה, ללא פירוט נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של יו"ר הקואליציה חוזר לפחות עשר פעמים ביומנו של חממי, שכולל את התקופה שבין כניסתו לתפקיד באמצע 2015 ועד החודשים האחרונים. בבוקר יום שישי, 30 באוקטובר 2015, נפגשו חממי, ביטן ואייל מושייב - המשנה לראש העיר וראש הדירקטוריון של החברה הכלכלית ראשון לציון, שנעצר גם הוא לעשרה ימים בפרשה. מסיבותיהם, הם בחרו לערוך את הפגישה מחוץ למשרדיהם - במסעדת "בלו בירד" שליד מתחם הדולפינריום בתל אביב.

זו לא הייתה הפעם היחידה. ביום חמישי 21 באפריל 2016 נפגש חממי עם ביטן ועם דב צור - ראש העיר שנעצר גם הוא לעשרה ימים וצפוי להשתחרר מחר למעצר בית. גם הפעם, לפי הרישום ביומן, הם החליטו שלא לקיים את הפגישה בלשכותיהם שבבניין העירייה, אלא ב"קפה פולה" שבמרכז העיר. ביומנו של צור לא מופיעה כל פגישה באותו זמן.

אייל מושיוב - המשנה לראש העיר וראש הדירקטוריון של החברה הכלכלית ראשון לציון. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
השתתף בפגישות עם ביטן וחממי. אייל מושייב, המשנה לראש העיר/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בפגישות עם ביטן השתתפו לעתים גם אנשים ששמם לא נקשר לפרשה. למשל, ב-6 באוקטובר 2015 נרשם ביומן: "פגישה עם דוד ביטן ו-י' (השם המלא שמור במערכת)". י' הוא בעל חברת הנדסה ובניין, שב-2013 נחשד שערך חוזה פיקטיבי על רכישת דירה בתל אביב, בניגוד לחוקי המס לכאורה. ככל הידוע לא הוגש נגדו כתב אישום באותו מקרה. כיום יש לי' לפחות פרויקט אחד שנבנה בראשון לציון. לאחר הפגישה עם ביטן מופיעות ביומנו של חממי לפחות עוד ארבע פגישות עם היזם.

שבועיים לאחר הפגישה עם י' מופיעה ביומנו של חממי השורה: "ת?זכר את מוני לפגישה עם דוד ביטן לגבי ל' ביום חמישי". ל' הוא קבלן הפועל בראשון לציון, אולם ביום חמישי באותו שבוע, או בשבועות שלאחר מכן, אין ביומן כל רישום המצביע על פגישה איתו או עם ביטן.

החנייה ואשתו של יו"ר הקואליציה

שורה מעניינת נוספת ביומן היא מ-12 ביולי השנה, אז נכתב בשעה 09:30 - "חגית ביטן חנית בניין רחוב עולי הגרדום 34". חגית, אשתו של ח"כ ביטן, נחקרה גם בפרשה. במקום אחר ביומן מופיעה פגישה עם ועד הבית של אותה כתובת - עולי הגרדום 34. בדיקת וואלה! NEWS מעלה כי לבני הזוג ביטן דירה בבניין, וכי זוהי הכתובת בה שכן משרדו של ביטן בעת שעסק בעריכת דין.

מקורב נוסף לביטן שמככב ביומנו של סגן ראש העיר חממי הוא שאול הכנעני, נהגו ועוזרו הקרוב של יו"ר הקואליציה. הכנעני, ששם משפחתו המקורי הוא סעיד, חשוד שסייע לביטן לקבל שוחד ושוחרר ביום חמישי האחרון למעצר בית. הוא וכמה מבני משפחתו מופיעים ביומן לא פחות מחמש פעמים, וניתן לראות את השפעתם על לשכת סגן ראש העיר.

חגית ביטן ו דוד ביטן. פייסבוק, צילום מסך
חגית ביטן ובעלה, נחקרה גם היא בפרשה/צילום מסך, פייסבוק
מסעדת סוהו, ראשון לציון. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
מסעדת סוהו בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

ב-26 במאי 2015 כתובה ביומנו של חממי פגישה עם ש', קבלן מאזור ראשון לציון. ליד שמו של הקבלן מצוין בסוגריים שמו של אחד מאחיו של שאול הכנעני. בשנה האחרונה נרשמה ביומן פגישה נוספת, שבה השתתפו הקבלן, האח וחממי. כחודש לאחר מכן מופיעה ביומן פגישה עם ג', מורה מאזור המרכז. ליד שמה ומספר הטלפון שלה נכתב: "בקשר לריאיון על אח של שאול סעיד".

באוגוסט האחרון, כך לפי היומן, נקבעה לחממי פגישה עם א' - וליד שמה צוין כי היא בת אחיו של הכנעני.

בנוסף, ביומן נרשמו פגישות של חממי עם אדם נוסף, שנקבעו דרך הכנעני. אותו אדם אישר כי הפגישות התקיימו וכי הכנעני, שאליו הוא מקורב, עזר לו לארגן אותן. הוא סיפר כי נקלע לסכסוך עם שכנו, שבמסגרתו האשימה אותו העירייה בעבירות בנייה - לטענתו שלא בצדק. הפגישות נערכו סביב הנושא, ובסיומן קיבל "שקט תעשייתי", כלשונו. "בסופו של דבר הם ירדו מהעץ שהם טיפסו עליו, כי הוכחתי את צדקתי", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעיל הליכוד שפי ששון לצד ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעורב אחר בפרשה שמוזכר ביומן הוא שפי ששון - איש ליכוד וחבר של ביטן החשוד במתן שוחד. בשבוע שעבר הוא נחקר ונעצר לחמישה ימים, שבסיומם שוחרר למעצר בית. ששון ומשפחתו הם בעליהם של כמה תחנות דלק ונכסי נדל"ן במרכז. בחודש מרץ שעבר הופיעה ביומנו של חממי פגישה עם ששון, וליד שמו נכתב בסוגריים שמו של אמיר בראשי - מנהל מחלקת רישוי בנייה בעירייה. שפי ששון מסר, באמצעות עורכת דינו זיוה אגמי כהן, כי הוא אינו זוכר פגישה כזו.

כמו כן, בנובמבר האחרון מופיעה ביומנו של חממי פגישה עם "משה מצדה". ייתכן שמדובר באיש העסקים של משה יוסף, שחשוד במתן שוחד בפרשה. יוסף הוא בעליה של חנות רהיטים בשם "מצדה" בראשון לציון.

קפה פולה, ראשון לציון  10 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
פגישות רבות בקפה פולה/ראובן קסטרו

עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את דוד ביטן, ביקש שלא להגיב לדברים כדי לא לשבש הליכי חקירה. גם עורכת הדין המייצגת את חגית ביטן, לימור אזולאי, ביקשה שלא להגיב. עו"ד אורי בר עוז, המייצג את חממי, מסר כי הוא "לא מכיר את החומר ולכן אינו יכול להתייחס אליו", וכן כי ממילא לא היה יכול להתייחס אליו כדי למנוע אפשרות של שיבוש חקירה.

עו"ד ליזי שובל המייצגת את שאול הכנעני מטעם הסנגוריה הציבורית מסרה כי אין ביכולתה להתייחס לעניינים הנוגעים לחקירה.

איל לידור, פעיל חברתי מראשון לציון, מסר בתגובה: "זהו יום עצוב וקשה לכל מי שהעיר ראשון לציון יקרה ללבו. אני סומך על החוקרים ורשויות האכיפה שידעו לשמור על הקופה הציבורית מפני אלה שמנסים וניסו לעשות בה כבתוך שלהם. נבחרי ציבור, במיוחד במישור המוניציפלי, חייבים להפנים שהופקד בידיהם כוח רב שמטרתו אחת - לשרת את הציבור ולהפוך את חיי תושבי הישוב לטובים ואיכותיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully