וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך במתקפה: ישראל היא מדינת טרור ורוצחת ילדים

נשיא טורקיה השתלח בישראל ברקע המשבר המחריף סביב ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירתה. זאת אחרי שכבר איים לנתק את היחסים והבהיר כי ירושלים היא "קו אדום עבור המוסלמים". נתניהו: "לא אקבל הטפות ממנהיג שמפציץ כפרים כורדיים ותומך בטרור"

רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום (ראשון) את ישראל וכינה אותה "מדינת טרור" ו"רוצחת ילדים". זאת ברקע המשבר המחריף בין שתי המדינות סביב סוגיית ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. בתגובה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לא יקבל הטפות ממנהיג שמפציץ כפרים כורדיים, כולא עיתונאים ותומך בטרור, גם בעזה".

ארדואן מוביל את ההתנגדות בעולם המוסלמי למהלך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שלפיו "יצית את המזרח התיכון". בשבוע שעבר הוא איים לנתק את היחסים עם ישראל, שחודשו אחרי נתק ממושך רק ביוני אשתקד, והבהיר כי ירושלים היא "קו אדום" עבור המוסלמים.

"פלסטין היא קורבן תמים, וישראל, כן זאת מדינת טרור", אמר ארדואן בכנס של מפלגת השלטון במחוז סיבאס. "לא ננטוש את ירושלים לרחמיה של מדינה שהורגת ילדים". לדבריו, ישראל משתמשת ב"כוח לא פרופורציונלי" נגד המפגינים הפלסטינים והיא "מדינה כובשת ודכאנית". ביום שישי, הפגינו אלפי אנשים באיסטנבול נגד ההכירה האמריקנית.

לקריאה נוספת על המתיחות בירושלים
המשחק למצלמה משמר תודעת קיפוח ומשווע ליוזמה ישראלית
יום של מהומות: מחאה בוואדי ערה, הפגנות במזרח ירושלים ובשטחים

נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן, במהלך מסע"ת באחוזת מקסימוס באתונה, יוון  7בדצמבר 2017. רויטרס
מאשים את ישראל בכוח מופרז. ארדואן/רויטרס

לפי הסהר האדום הפלסטיני, מאות פלסטינים נפגעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון ברחבי הגדה המערבית בימים האחרונים. ברצועת עזה, נהרגו שני מפגינים מאש צה"ל ועוד שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, בתקיפה אווירית של ישראל בשל שיגורי רקטות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד עצרת טראמפ בביירות, לבנון 10 בדצמבר 2017. רויטרס
ההפגנה בביירות, היום/רויטרס

המחאה בעולם הערבי והמוסלמי נגד ההחלטה של טראמפ נמשכת גם היום, כשעימותים אלימים אירעו בסמוך לשגרירות ארצות הברית בלבנון. המשטרה ירתה גז מדמיע והשתמשה בזרנוקי מים כדי להדוף מפגינים שניסו לפרוץ למתחם השגרירות שבצפון ביירות. המפגינים אף השליכו אבנים והציתו אש, כשכוחות הביטחון חסמו את הכביש המוביל למתחם.

באינדונזיה, אלפים הפגינו מחוץ לשגרירות האמריקנית בבירה ג'קרטה. חלם מהמשתתפים החזיקו בכרזות שבהן נכתב "פלסטין בלבבות שלנו".

בהכנת הידיעה השתתפה גם טל שלו

(עדכון ראשון: 13:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully