וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הבא במהפכת זרוע היבשה: רחפנים לחי"ר וטילים לחיסול ממוקד

13.12.2017 / 9:09

למרות העומס המבצעי, החליט הרמטכ"ל להמשיך בהכנת הלוחמים לעימות הבא. כל מחלקה רובאית תדע להתמודד עם אתגר המנהרות בעזרת הכשרה וציוד יעודיים. בנוסף, יוקמו סימולטורים מיוחדים לירי לילה. קצין בכיר: "מתכוננים לאתגרי העתיד ולא לאיומי העבר"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יוסי אלטר

כחלק מהמהפכה בזרוע היבשה, כבר החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לקדם עבור החטיבות המתמרנות של צה"ל בסדיר את תכנית "17/17" (17 שבועות אימונים ו-17 שבועות פעילות ביטחון) כדי להעלות את רמת הכשירות והמוכנות למלחמה. זאת, למרות העומס בביטחון השוטף ברוב הגזרות: רצועת עזה, סיני, יהודה ושומרון, וגבול לבנון וסוריה.

כעת עומדים בצה"ל בפני השלב השני של המהפכה, הכולל שינויים רבים, ביניהם מענה ללוחמת מנהרות התקפיות כאלו החודרות לשטח ישראל ומנהרות הגנתיות באמצעותן נחטפו סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורן שאול.

לפי ההערכות, בשנתיים הקרובות יצליח צה"ל לאתר ולנטרל את מרבית המנהרות ההתקפיות שנחפרו בעשור האחרון מתחת לגבול עזה לשטח ישראל, ולכן האתגר המורכב ביותר יהיה לא רק ירי פצמ"ר, נ"ט, מטעני חבלה וצליפה, אלא בעיקר אלפי המנהרות ההגנתיות של חמאס בלב רצועת עזה. לשם כך הוחלט להרחיב את כתיבת תורת הלחימה במנהרות, להקים חוליית לוחמה תת-קרקעית בכל מחלקה רובאית שתדע להפעיל פתרונות טקטיים כמו פיצוץ פיר המנהרה, אבטחה של הפיר או סימון מיוחד. לשם כך יקבלו החוליות אמצעי לחימה ייעודיים למשימה. בנוסף לכך החליט הרמטכ"ל כי חטיבת הקומנדו והסיירות בחטיבות החי"ר יובילו את המענה ללחימה במנהרות בזמן חירום. המענה למתקני אימונים בתחום המנהרות עדיין לא שלם.

עוד בוואלה! NEWS:
הירי לשדרות: המשטרה איתרה רקטה שנפלה בגן ילדים בעיר
רוכב אופנוע והולך רגל נהרגו בתאונות דרכים בשרון ובצפון
דיווחים בשבדיה: בקבוקי תבערה הושלכו אל בית כנסת

תרגיל כוחות אוויר ויבשה בקפריסין. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
חטיבת הקומנדו והסיירות בחטיבות החי"ר יובילו את המענה ללחימה במנהרות. אימון כוחות מיוחדים בקפריסין/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בנוסף לכך, לוחמי החי"ר יקבלו כוונות חדשות לרובי התבור. הצלפים יקבלו אמצעים תרמיים לראיית לילה כדי לשפר את רמת הדיוק. כמו כן, יוקמו סימולטורים לירי לילה בבסיסי האימון החטיבתיים, ובבא"ח גולני כבר החלה בנייתו של מתקן מסוג זה. מטווחים באש חיה יתופעלו על ידי מטרות ספוג מיוחדות שמסוגלות לספוג כ-1,000 כדורים ומשפרות את דיוק מדידת הירי ויחליפו את מטרות הקרטון הישנות.

עוד הוחלט להאיץ פיתוח וייצור של מערכות לסגירת מעגלי אש בשדה הקרב. לדברי קצין בכיר בזרוע היבשה מדובר במערכת שנמצאת בניסויים בתהליך הבשלה מתקדם. גם תותח 30 מ"מ עבור נגמ"ש ה"נמר" נמצא בניסוי מתקדם. הצבתו תשדרג משמעותית את כוח האש של הכוח המתמרן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד: גדוד הסיור של חטיבת גבעתי מתכונן לקראת עימות תת-קרקעי מול חמאס. בני בן סימון
האתגר הבא - המנהרות ההגנתיות ברצועה. גדס"ר גבעתי באימון לוחמה במנהרות/בני בן סימון

כוחות החי"ר יעברו משימוש בטילי נ"ט לטילים נגד אדם במטרה לשדרג את רמת הקטלניות בלחימה אורבנית ויעדים מבוצרים. "טיל נ"ט שמשוגר לעבר חלון בית לא משיג את אותה רמת קטלניות של טיל נגד אדם שזה הייעוד שלו", הסביר הקצין הבכיר. הקצין הוסיף כי זרוע היבשה תרכוש יותר רחפנים עבור הכוחות המתמרנים ונשקלת אפשרות כי חלקם יהיו רחפנים תוקפים. חטיבת הנח"ל תקבל את הנגמ"ש הגלגלי מסוג "איתן".

עוד אמר הקצין הבכיר כי בשנת 2018 יניחו כוחות היבשה את הדיוק על אימון הלוחם, "הכוחות יתאמנו על האתגרים של צה"ל בהווה ולא על איומי העבר. פחות שטחים פתוחים ויותר שטחים בנויים, אזורים מיוערים וסבוכים, וגם חטיבת הצנחנים תקבל תכנית אימונים מותאמת לפעילות בעומק שטח האויב.

נגמ"ש 'איתן', הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל. אוגוסט 2016. דנה שרגא, משרד הביטחון, משרד הביטחון
חטיבת הנח"ל תצטייד בכלי המשוריין החדש. נגמ"ש "איתן"/משרד הביטחון, דנה שרגא, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully