וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למילואימניקים: החזר של עד אלפי שקלים לחשבון הבנק

שר האוצר כחלון החליט לבטל את המס שהוטל עד כה על המענק שניתן למשרתים במילואים למעלה מ-32 ימים בשנה. לאחר שהמהלך יאושר על ידי הממשלה, צפויים אנשי המילואים לזכות בהחזרים בגין המס שנוכה מהמענק עד לשנת 2017. ההטבה מוערכת בעלות תקציבית של כעשרה מיליון שקלים

מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. יותם רונן
בקרוב: החזר כספי לחשבון. חיילי מילואים בצאלים/יותם רונן

שר האוצר משה כחלון החליט לבטל את המס שהוטל עד כה על מענק ימי המילואים. השר החליט להעניק את ההטבה למשרתים בלמעלה מ-32 ימי מילואים בשנה.

עד היום, משרתי המילואים מעבר ל-32 ימי מילואים קיבלו מהצבא מענק מיוחד. בגין אותו מענק, נאלצו המשרתים במילואים לשלם מס בגובה 25%. כעת, עם החלטתו של השר, יבוטל המס המדובר ויוחזר להם הסכום שנוכה עד לשנת 2017. משמעות החלטה היא שבקרוב יקבלו אנשי המילואים מאות עד אלפי שקלים שנוכו להם עד כה חזרה לחשבון הבנק שלהם, בהתאם לגובה המענק לו הם זכאים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השלישית: ח"כ ביטן הגיע לחקירה במשרדי להב 433
אינתיפאדה לייט: בחמאס וברשות עוד לא החליטו לשבור את כל הכלים
דיווחים בשבדיה: בקבוקי תבערה הושלכו אל בית כנסת

מסע"ת של שר האוצר משה כחלון הקרייה, תל אביב 14 ביוני 2017. אבי כהן
ההחלטה תובא בקרוב לאישור הממשלה. שר האוצר משה כחלון/אבי כהן

העלות התקציבית של החלטת שר האוצר כחלון מוערכת בעשרה מיליון שקלים מדי שנה. מלשכת השר נמסר כי תזכיר החקיקה יופץ כבר בימים הקרובים ויובא לאישור הממשלה.

מדובר בהחלטה ראשונה של צוות שהקים כחלון המגבש דרכים נוספות להקל על משרתי המילואים וחיילי צה"ל. החלטת השר בעניין ביטול המס על המענק מצטרפת להחלטתו הקודמת להעלות ב-50% את שכר חיילי החובה, שנכנסה לתוקף בתחילת שנת 2016. במסגרת המהלך, הועלו דמי הקיום לחיילי החובה בעלות תקציבית של 600 מיליון שקלים בשנה.

המרוויחים העיקריים מהעלאת שכר חיילי החובה הם הלוחמים, ששכרם זינק באחת מ-1,077 שקלים ל-1,616 שקלים בחודש. שכרם של תומכי הלחימה עלה מ-784 שקלים ל-1,176 שקלים, ויתר החיילים יזכו למשכורת חודשית בשווי 810 שקלים, לעומת 540 שקלים בחודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully