וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כללית" תייקר את מחירי הביטוח לזרים - אלפים צפויים להיפגע

10.12.2017 / 12:37

פרסום ראשון: קופת החולים "כללית" דורשת מחברות הביטוח להעלות את מחירי הביטוח הרפואי לזרים, בשל התייקרות השירותים הרפואיים. מי שיצטרך לספוג את עליית המחירים הם מעסיקי העובדים הזרים בישראל בענפי החקלאות והבנייה, וכן החולים הסיעודיים המעסיקים מטפלים זרים

אילוסטרציה נכה עם כיסא גלגלים. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
החולים הסיעודיים יספגו את העלייה במחירים/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

קופת החולים "כללית" דורשת לייקר את תעריפי שירותי ביטוח הבריאות המסופקים על ידי חברות הביטוח לעובדים זרים במאות שקלים. המהלך צפוי לפגוע במאות אלפי ישראלים הנזקקים לשירותיהם של העובדים, בהם חולים סיעודיים הנעזרים במטפלים זרים.

לוואלה! NEWS נודע כי קופת החולים פנתה לחברות הביטוח בדרישה להעלאת מחירים במאות שקלים כבר בחודש הבא. ההעלאה צפויה להתגלגל לכלל מעסיקי הפועלים הזרים בישראל, בהם חקלאים, קבלנים בענף הבנייה, וכן החולים הסיעודיים הנעזרים בשירותיהם של מטפלים זרים.

עוד בוואלה! NEWS:
אינתיפאדה לייט: בחמאס וברשות עוד לא החליטו לשבור את כל הכלים
דיווחים בשבדיה: בקבוקי תבערה הושלכו אל בית כנסת
רוכב אופנוע והולך רגל נהרגו בתאונות דרכים בשרון ובצפון

מרפאת בריאות כללית. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
"גידול בהוצאות הרפואיות". קופת החולים "כללית"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

מחיר ההתייקרות: עד 200 שקלים בהעסקת עובד

ב"כללית" טוענים כי הם מבקשים לייקר את מחירי הביטוח בעקבות עליות המחירים והתייקרות שירותי הבריאות בישראל. בימים אלה חברות הביטוח וקופת החולים נמצאים במשא ומתן אך טרם התקבלו החלטות בנושא.

אם ההתייקרות אכן תיושם, החקלאים יספגו בחודש הבא העלאת מחירים של עד 200 שקלים בהעסקת עובד. סכום ההתייקרות מורכב ממאה שקלים בהתאם לדרישת ה"כללית" האחרונה, וכן התייקרות קודמת בגובה מאה שקלים בחודש יולי האחרון. בשנת 2017 שילמו החקלאים סכום של 1,000-700 שקלים לעובד. החולים הסיעודיים, ששילמו ב-2017 בין 2,700-2,300 שקלים בשנה עבור הביטוח הרפואי לעובדים הזרים, ייאלצו לספוג עלייה של על 300 שקלים במחירי הביטוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חקלאי עוטף עזה לא נבהלים: "ממשיכים לעבוד כמו בכל יום". שי מכלוף
חקלאים יספגו התייקרות בגובה 200 שקלים/שי מכלוף

נכון להיום, בישראל מועסקים יותר מ-60 אלף עובדים זרים העוסקים בסיעוד המכוסים בביטוח רפואי. מעל 25 אלף עובדים זרים מבוטחים עוסקים בחקלאות, ויותר מ-6,000 עובדים בתחום הבניין. כ-90 אלף איש עלולים להיפגע בעקבות עליית המחירים.

דרישת קופת החולים "כללית", אותה ייספגו בין השאר החולים הסיעודיים, באה לאחר שבחודש שעבר שהכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לצד שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן על הסכמות בנוגע לעיקרי תוכנית הסיעוד הלאומית החדשה. ההכרזה באה לאחר מאבקים ציבוריים וקמפיינים רחבי היקף שניהלה ההסתדרות, בעקבות משבר הביטוח הסיעודי שנוצר עם החלטת רשות שוק ההון באוצר על ביטול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים בינואר הקרוב, מה שעלול היה לפגוע ב-800 אלף מבוטחים.

מקופת החולים "כללית" נמסר: "'כללית' איננה המבטח אלא נותן השירותים הרפואיים בפוליסה של חברות הביטוח. עלות השירותים הרפואיים מתעדכנת מדי תקופה על פי הגידול בהוצאות הרפואיות. לשיקולן של חברות הביטוח כיצד לפעול מול לקוחותיהם ובאם לעלות את הפרמיה. לגבי התעריפים לסקטורים השונים יש לפנות לחברות הביטוח".

מהתאחדות האיכרים נמסר בתגובה כי "העובדים הזרים בחקלאות מהווים כ-5% מכלל העובדים הזרים בישראל וכבר עכשיו משלמים פרמיות לקופת החולים וחברות הביטוח שהם בגדר חזירות. לעלות כעת את הפרמיה במאה שקלים נוספים במקום להורידה יהווה פגיעה קשה עבור החקלאים מחד, כאשר ידיהם קשורות ביכולת להעלות את מחירי התוצרת מול רשתות השיווק מאידך. אנו קוראים למפקחת על הביטוח להתערב במהלך לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully