וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור פנס: נתניהו דחה הצבעה על חוק "ירושלים מאוחדת"

9.12.2017 / 21:27

לפי גורם בליכוד, נתניהו ביקש לדחות את ההצבעה על החוק שנועד לקבוע רוב מיוחד להחלטות הנוגעות לבירה, עקב הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל. כמו כן, גורם בקואליציה מסר כי ההצבעה על חוק ההמלצות ככל הנראה תידחה אף היא

אתר רשמי

ההצבעה על חוק ההמלצות בקריאה שנייה ושלישית תידחה ככל הנראה, ונעשים מאמצים להגיע להסדר עם האופוזיציה על סדרי הדיון בנושא - כך מסר הערב (שבת) גורם בקואליציה. בנוסף, גורם בליכוד מסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום לדחות את ההצבעה על חוק "ירושלים מאוחדת", זאת בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

הצעת החוק צפויה להידחות עד אחרי ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שצפוי להגיע לאזור בשבוע הבא. בשיחה עם ראשי הקואליציה, נתניהו ביקש מיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שסיעתו יזמה את החוק, לדחות את ההצבעה, והאחרון הסכים. החוק יוצמד בהמשך לחקיקה המתוכננת לאפשר לח"כ יעקב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות, מהלך שדורש שינוי בחוק יסוד הממשלה, ולכן מצריך גם כן 61 ח"כים.

חוק "ירושלים המאוחדת" קובע כי כל שינוי במעמד הבירה או החלטה על מסירת שטחים ממנה במסגרת הסכם מדיני ידרוש אישור של רוב מיוחד של 80 חברי הכנסת, ולא רוב רגיל. היה אמור לעלות לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ביום שני הקרוב. מדובר בתיקון לחוק יסוד ירושלים, שיזם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם יו"ר סיעתו, ח"כ שולי מועלם. כבר כיום החוק קובע כי העיר לא תעבור לגורם מדיני או שלטוני זר, אך התיקון אמור להעלות את הרוב הנדרש בכנסת לאישור המהלך.

עוד בוואלה! NEWS:
הנהג שנפצע מיידוי אבנים בוואדי ערה: "עברתי חוויה קשה"
"הפגנה נגד מאפיית בלפור": אלפי מפגינים נגד השחיתות בתל אביב
פנס, אדלסון והשגריר פרידמן: "אגף ירושלים" שדחף את טראמפ להכרה

ראש הממשלה בינימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 3 בדצמבר 2017. רויטרס
נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, החודש/רויטרס

נתניהו קיים הערב סבב התייעצויות טלפוניות עם ראשי הקואליציה לקראת ימי החקיקה העמוסים בכנסת בשבוע הבא. זאת, בין היתר כדי לגייס רוב להצעת חוק המרכולים עקב החלטת ישראל ביתנו להתנגד אליה. הצעת החוק קובעת כי הסמכות על אישור חוקי עזר עירוניים לפתיחת עסקים בשבת תהיה בידי שר הפנים. בקואליציה קיוו להסתמך על קולות של הרשימה המשותפת, אך היו"ר איימן עודה אמר היום כי הסיעה כולה תצביע נגד הצעת החוק.

ראש הממשלה אמר לראשי הקואליציה כי יש חשיבות באיחוד השורות לקראת ההצבעה על החוקים ביום שני, והוא עצמו קיצר את ביקורו באירופה כדי לשוב לארץ ולהצביע. הוא ציין כי "על כל אחד לדאוג לח"כים והשרים שלו. נערכים להצבעות ונעביר כל מה שנספיק עד כניסת חנוכה".

התנגדות ישראל ביתנו עוררה את זעמן של הסיעות החרדיות בקואליציה, אך הערב הודיעה גם ח"כ שרן השכל (הליכוד) כי לא תוכל להצביע בעד החוק. "דת היא עניין פרטי שבין אדם לאמונתו, המדינה לא אמורה לכפות על אזרחיה ערכים ואורח חיים", אמרה השכל. "במקום להעמיק את השסע החילוני-דתי בחברה הישראלית באמצעות כפייה מיותרת, יש להשאיר את ההחלטה לגבי פתיחת עסקים בשבת בידי הרשויות המקומיות, כך שכל קהילה תבחר באופן המתאים לה. לא אוכל לתת את ידי לחוק שמפלה בין עיר אחת לעיר אחרת, מערער את הסטטוס קוו, וכופה על אזרחי ישראל את אורח חייהם".

בשבוע הבא מתוכננת בכנסת חקיקה נוספת שדורשת רוב של 61 חברי כנסת. בין החוקים שיועלו להצבעה נמנים חוק המסתננים, חוק הפריימריז וגרסה מרוככת של חוק ההמלצות. גם מצד סיעות האופוזיציה נעשים מאמצים כדי לוודא שהצעות החוק הממשלתיות לא יעברו. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון שיגר מכתב ובו דרש נוכחות מלאה של ח"כים ממפלגתו. "בשבוע זה נדרשת מכולנו נוכחות מלאה והימנעות מוחלטת מנסיעות ואירועים מחוץ לכנסת בזמן מליאה. לא יאושרו קיזוזים", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully