וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות הפלסטינית מתנערים מסגן הנשיא פנס: "ארה"ב חצתה קו אדום"

יועצו של יו"ר הרשות לעניינים דיפלומטים טען כי אבו מאזן לא ייפגש עם סגן נשיא ארצות הברית, זאת על רקע הכרזת טראמפ בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל. גם בכיר הפתח ג'בריל רג'וב ציין כי סגן הנשיא אינו אורח רצוי ברמאללה

צילום: רויטרס ושי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: עימותים על רקע הכרזת טראמפ)

ברשות הפלסטינית ממשיכים להפגין שרירים בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בדבר הכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל. יועצו של יו"ר הרשות לעניינים דיפלומטים, מאג'די ח'אלדי, אמר היום (שבת) כי אבו מאזן לא ייפגש עם סגן הנשיא מייק פנס, זאת משום שלדבריו ארצות הברית עברה קווים אדומים בעת הכרזתה בעניין ירושלים.

אמירתו של ח'אלדי באה בעקבות דבריו של בכיר פתח ג'יבריל רג'וב מלפני יומיים, לפיהם פנס "אינו רצוי בפלסטין". לדבריו
בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב אמר אמש (חמישי) כי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס "אינו רצוי בפלסטין", בעקבות הכרת הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "פנס ביקש לפגוש את אבו מאזן ב-19 בדצמבר בבית לחם, אך הפגישה הזאת לא תתקיים", אמר רג'וב.

גם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי התייחס היום לנושא, ואמר כי ארצות הברית לקחה צד בסכסוך ועל כן אינה יכולה להיות חלק מתהליך השלום. לדבריו, ההחלטה של טראמפ בטלה והרשות לא תכיר בה.

לקריאה נוספת:
שגרירת ארה"ב באו"ם: סוגיית ירושלים תיקבע רק בהסכם בין הצדדים
"יום הזעם" על ההכרה בירושלים: הרוג בעזה, יותר מ-200 נפגעים בגדה
טראמפ הכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל: "הגיע זמן לגישה חדשה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאי 2017. AP
לא ייפגש עם סגן הנשיא. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

אתמול דחתה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי את עמדת הרשות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית נגד הכרזת הנשיא טראמפ. בדיון מיוחד שכונס אמש במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות ההכרזה אמרה היילי כי סוגיית ירושלים תיקבע רק בהסכם בין ישראל והפלסטינים. בדיון מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל, הוסיפה היילי כי "זה היגיון בסיסי ששגרירויות זרות ישבו בירושלים". הדיון נערך בצל העימותים האלימים בין מפגינים פלסטינים לכוחות הביטחון, והוא כונס לבקשת בריטניה, צרפת, שבדיה, בוליביה, אורוגוואי, איטליה, סנגל ומצרים.

לדבריה של היילי, "האו"ם גרם יותר נזק לתהליך השלום מאשר קידם אותו". היא הוסיפה כי הפלסטינים רק מוכיחים שהם לא שותפים לשלום. "ארצות הברית לא נקטה עמדה בנוגע לגבולות ירושלים או על שינוי במעמדם של האתרים הקודשים".

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"ארה"ב חצתה קו אדום". הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס/רויטרס

היילי הוסיפה כי "ארצות הברית נותרה מחויבת להשגת שלום והוכחנו את המחויבות הזו במשך שנים. עד היום לא הושג הסכם, אך לא נרים ידיים. אני מפצירה בכל המדינות למתן את ההצהרות שלהן בימים הקרובים. השלום נותר בר השגה וכולנו צריכים לפעול כדי להשיג אותו".

(עדכון ראשון: 12:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully