וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: 15 הרוגים במתקפה של מורדים נגד כוח משקיפים של האו"ם

9.12.2017 / 11:16

ארגון אסלאמי קיצוני מאוגנדה פשט על בסיס של כוח שמירת השלום של הארגון והרג 15 משקיפים מטנזניה. עוד יותר מ-50 נפצעו, במתקפה הקטלנית ביותר בעת האחרונה. מזכ"ל האו"ם: "להעמיד את האחראים לדין"

לפחות 15 משקיפים טנזנים של האו"ם נהרגו אתמול (שישי) ועוד 53 נפצעו במתקפה של מורדים על בסיס במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי זאת המתקפה הקטלנית ביותר נגד הארגון אי-פעם. ככל הנראה, המתקפה הייתה מעשה ידיו של ארגון אסלאמי קיצוני מאוגנדה.

לדברי מזכ"ל האו"ם, המתקפה על בסיס כוח המשקיפים היא פשע מלחמה. הוא קרא לרשויות במדינה לחקור "ולהעמיד את הארחאים לכך לדין במהירות". נשיא טנזניה ג'ון מגופולי אמר כי הוא "המום וכואב" על מותם של אזרחיו. גורמים באו"ם אמרו כי הם חושדים שלוחמים משורות "כוחות הברית הדמוקרטיים" הם אלו שאחראים למתקפה על הבסיס בעיירה סמוליקי במחוז צפון קיבו. כוחות האו"ם סורקים את האזור לאחר ששלושה משקיפים נוספים נעדרו בתום הקרב שנמשך כשלוש שעות.

המתקפה אירעה בתקופה שבה מעשי האלימות נגד אזרחים, כוחות הצבא וכוחות האו"ם בגבולותיה המזרחיים של המדינה נמצאים בעלייה. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את המתקפה וציינה דקת דומייה לזכר ההרוגים. דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוירט מסרה כי ארצות הברית "מזועזעת מהמתקפה הנוראית".

שוטרים מסיירים בבירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קינשסה, מאי 2017. AP
האלימות משתוללת. שוטרים בבירה קינשסה/AP

לפי מונוסק"ו, כוח שמירת השלום של האו"ם במדינה, גם חמישה חיילים משורות הצבא המקומי נהרגו במתקפה. עם זאת, בהודעה רשמית, מסר הצבא כי רק חייל אחד נעדר ועוד אחד נפצע. עוד נטען כי 72 מורדים נהרגו במתקפה.

מיליציות יריבות שולטות על שטחים שונים במזרח המדינה, אזור העשיר במשאבי טבע, כמעט עשור וחצי לאחר סיומה הרשמי של המלחמה, שהתחוללה בין 1998 ל-2003 ושבה נהרגו מיליונים, רובם מרעב וממחלות.

חוסר היציבות החריף לאחר שהנשיא ג'וזף קבילה סירב לפנות את כיסאו והבחירות לנשיאות נדחו שוב ושוב. קבילה שולט ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו מאז ההתנקשות באביו לורן ב-2001. לפי המועד הנוכחי, הבחירות יתקיימו רק בעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully