וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הטבע והגנים תקים מערך מודיעין: "מכפיל כוח במאמצי האכיפה"

9.12.2017 / 9:17

היחידה תוקם בשיתוף המשטרה ומג"ב, שיפעילו רכזי מודיעין בשטח במטרה להביא לענישה מחמירה יותר לעבריינים. בנוסף הוחלט על הקמת כוח אכיפה ימי חדש שיפעל למניעת דיג בלתי חוקי בים התיכון

מטיילים בנחל כזיב, 27 באפריל 2016. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
מערך מודיעין נגד מפרי חוק/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים רשמה ירידה של כאלף תיקים שנפתחו בשנה החולפת נגד מפירי חוק, לאחר שבשנת 2017 נמצא כי נפתחו 2,349 תיקים לעומת 3,289 תיקים אשתקד. זאת ברקע הקמת מערך מודיעין לשיפור האכיפה. מנכ"ל הרשות שאול גולדשטיין אמר כי "אין אכיפה בלי מודיעין", להערכתו ללא מודיעין רשות הטבע והגנים מממשת כיום רק כ-25% מפוטנציאל האכיפה שלה ועם הקמת מערך המודיעין ייפתרו המגבלות החוקיות שעד היום עמדו בפניה. לאחרונה הושגו הסכמות עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך.

יחידת המודיעין שתוקם תעסוק בפעולות של איסוף מודיעין, הפעלת מקורות מחקר והערכה באמצעות מג"ב ותאפשר מעבר לייעול פעולות הפיקוח והאכיפה במטרה להביא לענישה מחמירה יותר לעבריינים. "המטרה היא לייצר מכפיל כוח לשני הצדדים ולייעל את פעולות הפיקוח והאכיפה של הרשות", אמר גולדשטיין. ברשות אמרו כי מערך המודיעין ישפר את ההתמודדות עם הפשיעה החקלאית בשטחים הפתוחים ועם עברייני הטבע, בגלל שלרוב מדובר באותן כנופיות מפירי חוק.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם: סוגיית ירושלים תיקבע רק בהסכם בין הצדדים
מקרה נוסף של כלבת בצפון: "עולה הסיכון שמישהו יידבק וימות"
בת 17 נהרגה מפגיעת רכבת בעכו, פעוט נדרס למוות בתאונה ליד דימונה

שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים בתל אפק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

על פי ההסכם המתגבש בין רשות הטבע והגנים למשטרה, בשיתוף פעולה עם משמר הגבול, יועסקו בכל אחד ממחוזות המשטרה רכז מודיעין בשטח ודסקאי במטה, לריכוז, ניתוח והערכה של המידע המודיעיני הנאסף ממקורות שונים. לואלה! NEWS נודע כי במהלך החודש האחרון הוחלפו טיוטות בין רשות הטבע והגנים למשטרה וכי כבר בימים הקרובים צפוי להיחתם ההסכם כדי שיישומו יחל בראשית 2018.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים ציין כי חלק מפקחי הרשות מאויימים ונדרשים להגנה סביב לשעון. אתגר האכיפה החדש לרשות הוא הפעלת רחפנים אסורים מעל שמורות טבע וגנים לאומיים. עוד סיפר גולדשטיין כי הרשות מקימה כוח אכיפה ימי בים התיכון שבו יופעלו 12 פקחים, בנוסף לשניים בים סוף ושניים בכנרת. בסוף החודש שעבר נחתם הסכם בין משרד החקלאות לרשות הטבע והגנים להעברת האחריות לפיקוח על הדיג לידי הרשות. משמעות ההסכם היא הקמת היחידה הימית ברשות שתפקח על כל נושא הדיג לאורך חופי הארץ ובמים הריבוניים של ישראל. היחידה תחל לפעול ב-1 בינואר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תחנת מידע של רשות הטבע והגנים בכרמל, 5 באוקטובר 2017. רינת רוסו, רשות הטבע והגנים,
מטיילים באזור הכרמל/רינת רוסו, רשות הטבע והגנים

היחידה תעסוק בפיקוח ואכיפת תקנות הדיג החדשות שאושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת בסוף 2016 וכן בפיקוח על השמורות הימיות והגנה על ערכי טבע מוגנים בים. הרשות כבר הצטיידה בשש סירות פיקוח ועומדת לרכוש גם ספינה לעבודה בים עמוק. השנה הוגברו מאמצי הפיקוח של הרשות בים התיכון ובאילת ובוצעו כ-100 אירועי אכיפה בים, בהם פגיעה בשמורה, דייג בשמורה, פגיעה בערכי טבע מוגנים וכדומה.

הירידה בכמות התיקים שנפתחו מיוחסת לצמצום תופעת נסיעה אסורה בחופי הים. השנה נפתחו 143 תיקים בגין ציד לא חוקי לעומת 175 תיקים ב-2016. בשנת 2017 נרשמו 39 אירועים שבהם נאכף סחר לא חוקי בחיות בר ונתפסו 510 בעלי חיים ומוצרים שמקורם בחיות בר וערכי טבע מוגנים.

נכון לסוף אוקטובר, במהלך שנת 2017 כ- 9,505,000 מבקרים פקדו את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע שבתשלום, גידול של כ-6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר המטיילים הישראלים עמד על 7,246,000. עיקר הגידול חל בקרב תיירי החוץ – 2,259,000 תיירי חוץ טיילו בשמורות ובגנים הלאומיים ב-2017 לעומת 1,730,000 תיירים בתקופה המקבילה ב-2016, גידול של כ-30%. כ-454,000 מטיילים לנו ברשת 23 חניוני הלילה שבתשלום.

גולדשטיין הבטיח כי במהלך שנת 2018 תמשיך הרשות לקדם פעילויות לשמירה על ערכי הטבע והמורשת לטובת הציבור כולו וכן "תמשיך לקדם נושאי ליבה בהם חקיקה, זכות הטבע למים, טיפול במינים בסכנת הכחדה וטיפול בממשק חיות הבר עם החקלאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully