וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נוסף של כלבת בצפון: "עולה הסיכון שמישהו יידבק וימות"

8.12.2017 / 22:47

המקרה ה-59 שדווח עליו מתחילת השנה התגלה בוואדי ערה. המקרה מעיד על התפשטות המחלה לכיוון מערב. מאות חיסונים הוזמנו. רופאת מחוז צפון במשרד הבריאות: "אני מודאגת, זה סיוט"

עריכת וידאו:ניר חן

מקרה נוסף של כלבת התגלה היום (שישי) בכלב ביישוב מועאוויה שבוואדי ערה. זה המקרה ההדבקה ה-59 בקרב בעלי חיים ברחבי הארץ שדווח עליו מתחילת השנה הנוכחית. המקרה הנוכחי מעיד בין השאר על התפשטות המחלה לכיוון מערב, לאחר שבימים האחרונים נפוצה באזור העמקים.

לפני יומיים התגלה מקרה אחר באזור עפולה, גם הוא בעקבות הדבקה של כלב באזור. עשרות בני אדם חוסנו לאחר שבאו עמו במגע. מדובר בכלב משוטט שלא חוסן, ורבים שיחקו וליטפו אותו ולכן הגיעו לבית חולים העמק בעיר כדי להתחסן.

מבית החולים נמסר כי על רקע התפשטות המחלה בחודשים האחרונים, חלה עלייה של מאות אחוזים במספר האנשים המגיעים לבית החולים להתחסן נגד כלבת. בנוסף נמסר כי הצוות הרפואי נערך להמשך התפשטות המחלה ובימים האחרונים הוזמנו 600 חיסונים נוספים.

תן סמוך לקיבוץ טירת צבי. אביחי רן, מערכת וואלה! NEWS
"מחמירים מאוד במתן החיסונים". תן באזור טירת צבי/מערכת וואלה! NEWS, אביחי רן

הפעם האחרונה שבה מת אדם בישראל מכלבת הייתה בשנת 2002, אז נדבקה אישה במחלה בעקבות נשיכת חתול באזור ירוחם. בשנת 1997 מתו שלושה בני אדם מכלבת, ובהם חייל שננשך על ידי חיית בר בעת שישן במאהל צבאי ברמת הגולן. החייל לא חוסן לאחר המקרה ומת בייסורים כעבור חודשיים. מאז לא אירעו בישראל מקרי מוות נוספים מכלבת, אך יש חשש כבד שהגל האחרון יגבה מחיר. בירדן מתה בחודש שעבר ילדה מכלבת.

ד"ר מיכל כהן-דר, רופאת מחוז הצפון במשרד הבריאות, אמרה לוואלה! NEWS כי "ככל שמספר מקרי הכלבת עולה, עולים הסיכון והסיכוי שאדם יחלה בכלבת וימות. אנחנו עושים מבצע הסברה גדול מאוד, אך תמיד קיים חשש שיהיה אדם אחד שלא ידע ולא יגיע לקבל חיסון. זה נורא, הנה בירדן מתה ילדה". היא הוסיפה כי "אנחנו מחמירים מאוד במתן החיסונים ואם יש ספק אין ספק, אנחנו לא רוצים לפספס מישהו. אני מודאגת, זה סיוט ואנחנו עושים הכול שלא יהיה מישהו שצריך להתחסן ולא חוסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully