וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה בינלאומית על המשבר בלבנון: "יש להפסיק את ההתערבות הזרה"

8.12.2017 / 11:32

במהלך כינוס של המעצמות בצרפת, קרא מקרון לכל הצדדים להישאר מחוץ לסכסוכים באזור, במטרה למנוע את האפשרות שהמתיחות בין איראן לסעודיה תגלוש למדינה. אל-חרירי: "עלולים לשוב לאזור הסכנה"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

הקהילה הבינלאומית הביעה היום (שישי) את תקוותה כי תצליח לשמור על יציבותה של לבנון דרך הפסקת התערבותן של ערב הסעודית ואיראן בנעשה במדינה והפצירה בחיזבאללה לצמצם את פעילותו באזור.

בפתח הכינוס של "הפורום הבינלאומי לתמיכה בלבנון", הכולל את חמש חברות הקבע של מועצת הביטחון של האו"ם - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת ובריטניה, קרא נשיא צרפת להפסיק את ההתערבות הזרה בלבנון ודחק בכל הגורמים במדינה לקיים את הסכם אי-ההתערבות.

המשבר במדינה החל כאשר ראש הממשלה סעד אל-חרירי הודיע במפתיע על התפטרותו בתחילת החודש שעבר, בזמן שהיה בביקור בערב הסעודית. הוא נימק זאת מחשש להתנקשות בחייו וביקר את איראן, היריבה הגדולה של ערב הסעודית, ואת חיזבאללה.

נשיא צרפת מקרון וראש ממשלת לבנון אל-חרירי בפריז, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
בעלי ברית. מקרון ואל-חרירי, היום/רויטרס

עם זאת, בעקבות לחץ בינלאומי כבד, אל-חרירי ביטל סופית את התפטרותו ביום שלישי וממשלתו, שבה חבר גם חיזבאללה, הדגישה כי היא תמשיך לנקוט מדיניות של אי-התערבות בסכסוכים במדינות ערב.

"כדי שלבנון לא תיפגע ממשברי האזור, הכרחי שכל הגורמים בלבנון והשחקנים האחרים יכבדו את עקרון אי-ההתערבות", אמר נשיא צרפת. "הפגישה היום חייבת להפגין את רצונה של הקהילה הבינלאומית לראות את יישומה של המדיניות הניטרלית על ידי כל הצדדים במדינה"

מקרון תיווך במשבר והיה זה שאירח את אל-חרירי לאחר שהותו בערב הסעודית. לפי דיווחים, בריאד הכריחו אותו להתפטר, אך הממלכה וראש ממשלת לבנון דחו זאת.

אחד מהתנאים שהציב אל-חרירי כדי לחזור בו מהתפטרותו היה שחיזבאללה יחדול מלהתערב בסכסוכי האזור, עמדה שהכניסה את לבנון היישר לקו האש בין איראן לערב הסעודית. בארגון השיעי הסכימו לעקרון זה, אך הוא לא צפוי להסיג את כוחות מסוריה בתקופה הקרובה.

אל-חרירי אמר כי כל הפרה של מדיניות אי-ההתערבות עלולה לגרור את לבנון בחזרה אל "אזור הסכנה". ראש ממשלת לבנון אמר כי המדיניות היא "אינטרס כולל" של המדינה. לדבריו, "היציבות של לבנון עשויה להיראות כמו נס קטן בהתחשב בסכסוכים הרבים שמערערים את יציבות האזור, אך היא נשמרת במחיר של הקרבה, דיאלוג ופשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully