וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האש כאן, התפנו עכשיו!": שריפות הענק בלוס אנג'לס רק מתחזקות

8.12.2017 / 11:39

האש משתוללת בדרום קליפורניה זה היום הרביעי, מאות אלפים פונו מבתיהם. השריפות הגדולות הוחרפו על ידי רוחות חזקות שמגיעות מכיוון מדבר קליפורניה, עד כה אין נפגעים בנפש

צילום: רויטרס

שריפות הענק בקליפורניה ממשיכות להשתולל זה היום הרביעי (שישי), עם מוקד שריפה חדש שהתלקח הבוקר צפונית לסן דייגו, ותנאי מזג אוויר מסוכנים שיימשכו לפחות עד יום ראשון. הלהבות הרסו מאות בתים, ואילצו את סגירתם של בתי ספר רבים באזור לוס אנג'לס. האש חלפה על פני כבישים ראשיים ומסילות ברזל, כשאזרחים ממהרים לפנות את בתיהם בהתרעה של דקות בלבד.

כ-200,000 תושבים פונו מבתיהם בשל האש, אך חלקם הורשו לחזור אמש לבתיהם. הרשויות עדכנו כי ארבע השריפות הגדולות ביותר, מלוס אנג'לס ועד מחוז סנטה ברברה, הוחרפו על ידי רוחות "סנטה אנה" המערביות, שעוצמתן עלולה להגיע לעוצמת הוריקן. הרוחות הנושבות הן יבשות וחמות, ומגיעות מכיוון מדבר קליפורניה.

"התכוננו כעת, כדי להבטיח שאם תפונו, אתם ומשפחתכם תהיו מוכנים לעזוב", הורה שירות הכבאות המקומי בטוויטר. השריפה "תומאס", בצפון-מערב לוס אנג'לס, כילתה יותר מ-46,000 דונם, והרסה 439 מבנים. יותר מ-2,600 כבאים השתלטו עד עתה רק על 5% מהשריפה.

שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
שריפות הענק בקליפורניה/רויטרס

צפונית לסן דייגו משתוללת השריפה "לילך", שהתפשטה ליותר מאלף דונם תוך מספר שעות אתמול. האש כילתה 20 מבנים, וגרמה לפינוי וסגירת כבישים. מכלי גז התפוצצו בכמה בתים מהחום, וצלם סוכנות הידיעות רויטרס ששהה בזירה סיפר על קולות נפץ רבים כתוצאה מכך.

השריפות האחרות, שפרצו בימים שני ושלישי, התפשטו לשכונות העשירות של בל אייר במערב לוס אנג'לס. כמה כבישים ראשיים באזור נסגרו לסירוגין. כבאים ומסוקי כיבוי ריססו חומר לכיבוי שריפות והשליכו דליי מים כדי לנסות להכיל את הלהבות.

אין נפגעים בנפש מהשריפות, אבל שלושה כבאים נפצעו, מסרה מחלקת הכיבוי של לוס אנג'לס. באזור חוף פאריה, צפונית מערבית למחוז ונטורה, פרצו להבות במורדות ההרים, שהתפשטו עד הכביש העמוס US101, ולכיוון בתי החוף באזור. הכבאים התייצבו לאורך מסילת ברזל במקום, המחסום האחרון שעומד בין הבתים והלהבות.

תושבת המקום סונגסרי קסונצ'מפה כיוונה את צינור הגינה שלה לעץ אורן הנמצא בין בית החוף שלה והאש, בניסיון למנוע אסון. "אם העץ יתלקח, הרוח החזקה תוביל את הלהבות ישר לבית שלי. אני צריכה להגן על העץ", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס. בעודה מדברת, הגיעה מכוניתו של השריף, והורתה לתושבים להתפנות. "האש כאן. אתם חייבים לפנות את ביתכם עכשיו".

שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
שריפות הענק בקליפורניה/רויטרס
שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
שריפות הענק בקליפורניה/רויטרס

בעיר החוף ונטורה, מוריס שימאבוקו סיפר כי חבריו אמרו לו להתפנות, אך הוא נשאר במקום, כשהוא מרגיש בטוח לאור מיקומו ליד האוקיינוס. "אני יודע שאני פשוט יכול לרוץ לכיוון המים, אני בטוח יחסית", אמר. "יש לי אפילו גלשן וחליפת צלילה בחצר האחורית, אם אצטרך לברוח". הרשויות במחוז ונטורה עדכנו כי מדד זיהום האוויר בעמק אוהיי הוא "מעבר לכל המדדים".

משטרת לוס אנג'לס צייצה כי היא "פועלת להציל כל קליפורני, כולל חיות מחמד", לצד תמונה של שוטר המציל חתול. בית המחסה לחיות של לוס אנג'לס סיפר כי הוא מארח 184 חיות בהן לאמות, חמורים וסוסים, בצל דיווחים על 29 סוסים שנשרפו למוות ביום שלישי בחווה בלוס אנג'לס.

שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
מטוס כיבוי באזורי השריפה בקליפורניה/רויטרס
שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
רכב שרוף בשולי הדרך בקליפורניה/רויטרס

השריפה מאיימת גם על היקב של איל ההון רופרט מורדוק. האזור פונה, וייתכן ויש נזק למבנה, מסר מורדוק בהצהרה אך הוסיף כי "אנחנו מאמינים שהיקב והבית עומדים על תלם". מערכת החינוך במחוז לוס אנג'לס עדכנה כי נסגרו לפחות 265 בתי ספר מתוך 1,100 הפועלים בו. אוניברסיטת סנטה ברברה ביטלה את לימודיה גם כן.

אספקת החשמל נותקה במספר אזורים צפון מזרחית לסן דייגו ומזרחית ללוס אנג'לס, כדי להפחית את הסכנה להתפשטות האש. זהו גל השריפות השני העונה בקליפורניה. חבל היין בצפון המדינה הוכה על ידי שריפות ורוחות באוקטובר, שהביאו למותם של 43 בני אדם, ו-10,000 איש שנעקרו מבתיהם, בשריפה שהתפשטה לכ-10,000 דונמים בצפון מפרץ סן פרנסיסקו. מחלקת הביטוח של סן פרנסיסקו אמרה כי הלהבות גרמו לנזק ביותר מ-9 מיליארד דולר.

שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017/רויטרס
שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017. רויטרס
שריפות ענק בדרום קליפורניה, דצמבר 2017/רויטרס
מכבי אש בשריפות בקליפורניה 6 בדצמבר 2017. רויטרס
מכבי אש בשריפות בקליפורניה 6 בדצמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully