וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילים חזרו לקוסרה: "הטיול לא מסוכן, אנחנו מרגישים בטוחים"

יואב איתיאל

8.12.2017 / 11:07

שבוע לאחר שטיול בר המצווה של אביצור ליבמן הותקף על ידי פלסטינים, יצאו הנער וחבריו יחד עם מלווים רבים לטיול מחודש. השר אורי אריאל: "צריך לטייל בכל מקום בארצנו עם תנאי אבטחה מתאימים"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: יוסי אלטר

בני משפחתו של אביצור ליבמן, הנער שטיול בר המצווה שלו סמוך לכפר קוסרה בשומרון נקטע לאחר שפלסטינים תקפו אותו ואת חבריו באבנים, קיימו הבוקר (שישי) אירוע חדש, לצד פוליטיקאים ומלווים רבים.

הטיול יצא משני מוקדים באזור שבין מגדלים לקוסרה, ובסיומו צפויה להתקיים עצרת באזור המערה שבה הסתתרו הנערים. כוחות צה"ל מאוגדת יהודה ושומרון מאבטחים את הסיור.

צה"ל הטיל משעות הבוקר סגר על הכפרים הקרובים בהם קוסרא, ממנו יצאו הפורעים. מחסומים הוצבו משני צידי קטע הכביש סמוך למקום ממנו יצא הטיול הבוקר וצה"ל ומשטרה מנעו מפלסטינים לעבור בו. ההגבלות הוסרו בצהריים, עם יציאת המטיילים מהשטח.

טיול בר המצווה המחודש של אביצור ליברמן ליד הכפר קוסרה. הלל מאיר, תצפית TPS, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בבר המצווה של אביצור ליבמן/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, תצפית TPS

השר אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בתחילת הסיור: "אני שמח לטייל הבוקר בשומרון יחד עם הילדים שניצלו מהלינץ' והיו ממש גיבורים. צריך לטייל בכל מקום בארצנו עם תנאי אבטחה מתאימים ואנחנו ממשיכים ונמשיך לטייל בארץ ישראל וטיול זה הוא הוכחה שלא נחשוש לטייל בכל מקום בארצנו. הטיול ממש לא מסוכן, יש צבא טוב, יש משטרה טובה, עוד כוחות, הכל נעשה בתיאום. אנחנו מרגישים בטוחים".

משה, תושב יצהר שהגיע למקום יחד עם בנו, אמר כי המסלול "לא מפחיד", והסביר: "יש פה חייל כל שני מטר".

אתמול נעצרו 20 פלסטינים בקוסרה, שניים מהם קטינים, בחשד שהיו מעורבים בתקרית יידוי האבנים. הכוחות איתרו ציוד אישי שנלקח מהמטיילים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון העניק לאביצור שי לרגל חגיגת הבר מצווה שלו מתושבי השומרון ואמר: "באנו לכאן היום כדי לחזק את אביצור וחבריו. אנחנו רואים חשיבות ביכולת שלנו לטייל בכל מקום בארץ שלנו. המסר הזה הוא חשוב. אביצור והחברים שלו רצו בסהכ לטייל ולא אפשרו להם. ואנחנו רוצים לתקן את החוויה שלהם וגם לתקן את החוויה של עם ישראל"

בלוני יום הולדת בטיול בר המצווה של אביאל ליבמן. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
בלונים בהכנות לבר המצווה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

באירוע בשבוע שעבר צעדו 25 נערים ומלווים ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים הגיעו למקום, יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מארגון חננו נמסר כי נשקו של אחד ממאבטחי הקבוצה נחטף על ידי הפלסטינים. אחד ההורים המלווים ירה לעבר הפלסטינים, ומהירי נהרג פלסטיני בן 48.

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי תוואי הטיול אושר על ידי הצבא, ולא תוכנן לעבור ליד יישובים פלסטיניים. מדובר צה"ל נמסר כי לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, וכי בהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוחות הביטחון.

מטיילים ליד קוסרה בטיול בר המצווה המשוחזר. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים במסלול, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
אחד מהנערים שהותקפו במהלך טיול בר המצווה 30 בנובמבר 2017. יותם רונן
"לא נשברתי". אביצור ליבמן/יותם רונן

השבוע ביקש אביצור ליבמן להודות "לעם ישראל שתמך, שבא לחזק, ששלח פרחים והודעות. אני לא נשברתי, אני מקווה שגם אתם. אני אחגוג את בר המצווה שלי שוב ביום שישי. אנחנו נלך באותו מסלול בו הלכנו. אני קורא לעם ישראל להצטרף אליי. אני ממשיך לטייל בארץ שאני כל כך אוהב".

בהודעה שהופצה לפני האירוע נכתב: "ביום שישי יחזרו הילדים והמשפחה לאותו מקום ויתקנו את חוויית הבר מצווה של אביצור, תתקיים חגיגה במערה במעמד ראש מועצת שומרון, שרים וחברי כנסת שיבואו לברך ולחזק". עוד נכתב כי הטיול המתוכנן מתואם עם כוחות הביטחון.

חגיגת בר מצווה בקוסרה - 8 בדצמבר 2017. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
חוגגים עם בלונים, היום בקוסרה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
מטיילים במערה הסמוכה לקוסרה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
המטיילים במערה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully