וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל אחרי ההכרה בירושלים: "הגיבו באיפוק להצהרת טראמפ"

7.12.2017 / 7:25

"בעוד אנחנו מכירים בכך שתקבלו בברכה את החדשות – אנו מבקשים לרסן את התגובה", כך נכתב במסמך של מחלקת המדינה האמריקנית שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. בארצות הברית חוששים מתגובה אלימה להכרה בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית ביקשה מישראל להגיב באיפוק להכרה האמריקני בירושלים כבירתה, מחשש לתגובות נגד ומעשי אלימות נגד אנשיה ונציגותיה בעולם – כך עולה ממסמך של מחלקת המדינה האמריקנית, שפורסם הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

"בעוד אנחנו מכירים בכך שתקבלו בברכה את החדשות באופן פומבי, אנו מבקשים לרסן את התגובה הרשמית", נכתב בדף המסרים שאמורים דיפלומטים אמריקנים בשגרירות בתל אביב להעביר לגורמים רשמיים בישראל. עוד נכתב במסמך, שחובר אתמול, כי וושינגטון מצפה "להתנגדות למהלך במזרח התיכון וברחבי העולם. אנחנו עדיין בוחנים את ההשפעה שתהיה להחלטה על מתקנים אמריקניים ועל אנשינו מעבר לים".

מסמך נוסף של מחלקת המדינה שנכתב אף הוא אתמול ופורסם גם ברויטרס מעלה כי הוקם כוח משימה פנימי "כדי לעקוב אחרי התפתחויות בינלאומיות" בעקבות ההחלטה על ירושלים. גורם אמריקני רשמי אמר כי זהו הליך סטנדרטי ב"כל פעם שיש חשש לביטחונם של אנשי ממשל אמריקנים או של אזרחים אמריקנים".

מחלקת המדינה לא מסרה תגובה. אמש הזהירה מחלקת המדינה דיפלומטים אמריקניים מהגעה לישראל בשבועיים הקרובים, עד ה-20 בדצמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: פלסטינים יידו אבנים לעבר לוחמים שהגיעו להרוס בית מחבל
פלסטינים דרדרו סלעים על מתנחלים במהומות בקוסרה
לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים: ימי זעם בגדה המערבית וברצועת עזה

טראמפ הכיר בירושלים באופן רשמי כבירתה של ישראל. רויטרס
חשש אמריקני מתגובות. טראמפ, אמש/רויטרס

במסמך הראשון גם מפורטות נקודות עבור אנשי הקונסוליה האמריקנית בירושלים, שגרירויות ארצות הברית בלונדון, בפריז, בברלין, ברומא ובנציגות האיחוד האירופי בבריסל. במסר עבור בירות אירופה, המסמך מבקש מהנציגים ביבשת להדגיש כי ההחלטה אינה סותמת את הגולל על "מעמדה הסופי" של ירושלים, שאמור להיקבע בהסכם בין ישראל לפלסטינים.

"אתם בעמדת מפתח להשפיע על התגובה הבינלאומית להכרזה הזו ואנו מבקשים מכם להסביר שסוגיית ירושלים היא אחת מהסוגיות הסופיות בין ישראל לפלסטינים וכי על הצדדים לפתור את המחלוקות סביב ריבונות ישראל על ירושלים במסגרת השיחות ביניהם", נכתב. "אתם יודעים שזהו ממשל מיוחד, שנוקט צעדים אמיצים, אבל נדרשים צעדים אמיצים כדי להצליח במאמצים לקידום השלום".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פלסטינים שורפים תמונות של טראמפ במחאה על הכרזת ירושלים כבירת ישראל, עזה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
שורפים דגלי ישראל וארצות הברית בעזה/רויטרס

גם בישראל חוששים מהתגובות, כשבבוקר שאחרי הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל ועל הנחייתו לפתוח בהליכים הלוגיסטיים להעברת השגרירות אליה מתל אביב, נערכים כלל הפלגים הפלסטינים ליום זעם במזרח העיר, בגדה המערבית וברצועת עזה.

מערכת הביטחון הזהירה מפני אפשרות של הפרות סדר אלימות ברחבי הגדה המערבית, ובצה"ל הכינו תכנית להתמודדות עם הידרדרות לאלימות במוקדי חיכוך בולטים, והפגנות מתוכננות מטעם הארגונים הפלסטיניים השונים.

יו"ר הרשות הפלסטינית גינה אמש את ההכרזה ואמר כי ארצות הברית "נסוגה מתהליך השלום". הוא הוסיף כי ההכרה היא "פרס לישראל שבונה בהתנחלויות ומצפצפת על החוקים הבינלאומיים". לדבריו, "ההחלטה לא תשנה את אופי העיר ולא תיתן לגיטימציה לישראל". בחמאס כינו את הצהרתו של טראמפ "פתיחת שערי הגיהינום" ו"מתקפה בוטה נגד העם הפלסטיני".

כרוזי הסתה פלסטיניים לקראת הכרזת טראמפ על ירושלים בירת ישראל 6 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
כרזה שהופצה לקראת הכרזתו של טראמפ עם הכיתוב "עזבו את אל קודס"/מערכת וואלה! NEWS, --
תושבי מזרח ירושלים צופים בנאומו של טראמפ, דצמבר 2017. רויטרס
תושבים במזרח ירושלים צופים בנאומו של טראמפ, אמש/רויטרס
דגל ישראל ארהב בירושלים העקבות החלטת דונלד טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, הבית הלבן, וושינגטון 6 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
דגלי ארה"ב וישראל מוקרנים על חומות העיר העתיקה בירושלים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנות בעזה על העברת השגרירות  האמריקאית בישראל לירושלים 6 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, AP
מפגינים ברצועת עזה מוחים על הכוונה להעביר את השגרירות לירושלים/AP, ללא קרדיט
הפגנות בטורקיה בעקבות החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים, דצמבר 2016. רויטרס, רויטרס
הפגנה מול הקונסוליה האמריקנית באיסטנבול, אמש/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully