וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהכפיש בפייסבוק: תושב יפצה את ראשת העיר ברבע מיליון שקל

6.12.2017 / 16:55

בית המשפט פסק לטובת ראשת העיר אור יהודה, לאחר שהגישה תביעת לשון הרע נגד תושב העיר שפרסם פוסטים גזעניים ובעלי אופי מיני בגנותה. "הגבולות נחצו, בית המשפט הראה שאין מקום להתבטאויות כאלה", אמרה. הכסף ייתרם לצדקה

פוסט שבגינו ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, תבעה לשון הרע יולי 2017. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"חציית גבולות". אחד הפוסטים שפרסם דדוש/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

נפתלי דדוש, תושב אור יהודה שהשמיץ את ראשת העיר ליאת שוחט ופרסם נגדה הכפשות ברשתות החברתיות יפצה אותה בסכום של כ-220 אלף שקלים – כך פסק אתמול (שלישי) בית משפט השלום בתל אביב, שהכריע בנוגע לתביעת לשון הרע שהוגשה נגד התושב.

בית המשפט קיבל את תביעתה של ראשת העיר, שהחליטה לתרום את כספי התביעה לצדקה. "הגבולות במקרה הזה נחצו, ואין לזה מקום בשיח הציבורי. מבחינתי הדבר החשוב הוא הקביעה של בית המשפט שאין מקום לאמירות מהסוג הזה", אמרה שוחט.

בכתב התביעה נכתב כי דדוש השתמש בפייסבוק כבמה להערות גזעניות, שוביניסטיות ומיניות נגד שוחט באופן אובססיבי, וכי לכל הפוסטים שפרסם הייתה מטרה אחת – פגיעה בשמה הטוב של ראשת העיר. על אף שהפוסטים של דדוש זכו לחשיפה שולית, התעקשה שוחט לשים סוף להכפשות ועל כן הגישה את התביעה. ראוי להדגיש כי לפרסומים של דדוש לא היה כל בסיס. בין השאר הם כללו התייחסויות חוזרות לצבע עורה והתבטאויות מבזות מבחינה מינית.

פוסט שבגינו ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, תבעה לשון הרע יולי 2017. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מתוך עמוד הפייסבוק של דדוש/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

בכתב התביעה נכתב עוד כי "הנתבע פועל באופן אובססיבי, בסדרת פרסומים דיבתיים, שמטרתם פגיעה בשמה של התובעת, ראשת העיר, אם מסיבות פוליטיות ואם מסיבות אישיות אחרות". בנוסף נכתב כי "ביקורת על אודות ראש עיר מכהן, או כל איש ציבור נבחר, היא דבר מבורך ומקובל, ומהווה חלק ממרקם הדמוקרטית. עם זאת, מדובר בביטויים גזעניים כמו 'ראשת עיר שחורה' - בגלל מוצאה המזרחי, בהאשמות חסרות בסיסי שבהן כינה את התובעת 'ליאת שוחד' וכן בביטויים מיניים כמו 'מנקנקים אותה'".

עורך דינה של שוחט, רון לוונטל, אמר כי "ביקורת נגד ראש העירייה היא דבר מותר, מקובל ואף נדרש, אך השתלחות על רקע שוביניסטי, לרבות הערות מיניות ופורנוגרפיות, והודעות על רקע גזעני ועדתי, אינן דבר שאפשר לעבור עליו על סדר היום. יש להוקיע התבטאויות כאלה, גם אם נדרש לכך הליך משפטי". לדבריו, "הגיע הזמן שנגן גם על שמם של ראשי ערים, אשר מושמצים ללא הפסקה וללא הצדקה. הנתבע דיבר בזלזול על מוצאה העדתי של ראש העיר, הציג אותה בצורה מבזה מבחינה מינית, ייחס לה מעשי שחיתות שלא היו ולא נבראו, ואז ביקש להתחמק מניהול ההליך והתגלה כאדם שאינו עומד מאחורי מילותיו. טוב שבית המשפט אמר את דברו. ביקורת לגופו של עניין מקובלת על כל ראש עיר, אך לא אמירות לגופו של אדם, ובפרט לא ניסיונות לבזות על רקע אישי ולא ענייני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פוסט שבגינו ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, תבעה לשון הרע יולי 2017. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מתוך עמוד הפייסבוק של דדוש/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully