וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלף ממעצר - ונמלט: הנשיא חסר המדינה מתסיס את אוקראינה

6.12.2017 / 14:02

מיכאיל סאאקשווילי, המבוקש בארצו גיאורגיה בגין עבירות שחיתות, זכה בתחילה לכבוד מלכים מצד הממשלה הפרו-מערבית בקייב. ואולם, במהרה החל קרע בינו לבין הנשיא פורושנקו, שאותו הוא דורש להדיח, ואזרחות הכבוד שלו בוטלה. תומכיו שחררו אותו מידי השוטרים, שממשיכים לחפשו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

עשרות שוטרים אוקראינים פשטו היום (רביעי) על מחנה מחאה מחוץ לפרלמנט בקייב בניסיון כושל לעצור את נשיא גיאורגיה לשעבר מיכאיל סאקשווילי, ששוחרר ממעצר על ידי תומכיו אתמול. הוא התרברב לאחר מכן שהשוטרים פשטו על המחנה על נכון, והמשיך במשחק המחבואים הביזארי בינו לבין רשויות אכיפת החוק.

הפרשה עלולה להביך את הממשלה הפרו-מערבית בקייב, על אף שכוחו של סאקשווילי מצומצם למדי. מפלגתו, הרוצה להפיל את הנשיא פטרו פורושנקו, זוכה לתמיכה מועטה, לפי הסקרים.

המשטרה מסרה כי ארבעה שוטרים ועוד מספר לא ידוע של אזרחים נפצעו במהלך עימותים עם השוטרים במחנה, שהוקם בספטמבר. "הפעילים התחילו להתנגד ולהתגרות בשוטרים", נמסר. על אף רגיעה במצב, מאות שוטרים ואנשי המשמר הלאומי ניצבו מחוץ לפרלמנט.

נשיא גיאורגיה לשעבר מיכאיל סאאקשווילי אחרי שתומכיו שחררו אותו ממעצר בקייב, אוקראינה, 5 בדצמבר 2017. רויטרס
סאקשווילי לאחר שחרורו על ידי תומכיו, אתמול/רויטרס

התובע הכללי הבטיח לעצור שוב את סאקשווילי, ששוחרר על ידי תומכיו מוואן משטרתי במהלך הכאוס שהתחולל אתמול עם מעצרו בחשד לסיוע לארגון פשיעה. הנשיא לשעבר אמר כי הוא לא יסגיר את עצמו. "אני מוכן לפגוש את התובע הכללי בעיר האוהלים", אמר.

מעצרו היה התפנית האחרונה ביחסים המשונים בין הרשויות באוקראינה לבין סאקשווילי, שהוזמן על ידי פורושנקו להיות מושל לאחר המהפכה שהובילה להפלת הנשיא הפרו-רוסי ב-2014. עם זאת, תוך זמן קצר נוצר קרע בין השניים ונשיא גיאורגיה לשעבר פנה נגד פטרונו, כשהאשים אותו בשחיתות וקרא להדחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוטרים מחוץ לפרלמנט בקייב, אוקראינה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
אבטחה רבה סביב הפרלמנט. שוטרים בסמוך למבנה בקייב/רויטרס

לפי לשכתו של פורושנקו, לחוקרים יש מספיק ראיות כדי לגבות את החשדות נגד סאקשווילי, שמואשם בקבלת כספים מארגוני פשיעה הקשורים לנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ' המתכננים לכאורה להפיל את הממשלה הנוכחית.

סאקשווילי קיבל אזרחות אוקראינית עם כניסתו לפוליטיקה המקומית, אבל איבד אותה ביולי ועתה הוא חסר אזרחות. הוא עלול להישלח לחמש שנות מאסר אם יורשע. הוא גם מבוקש בארצו על בסיס טענות לשחיתות, שלדבריו מונעות מרדיפה פוליטית מצד יריביו.

מפגינים במחנה אוהלים מחוץ לפרלמנט בקייב, אוקראינה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
מראות שמזכירים את מחאת "יורומיידן". מפגינים מחוץ לפרלמנט בקייב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully