וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר מספר 1 פורש: ראש אגף החקירות מני יצחקי מסיים את תפקידו

6.12.2017 / 13:46

אחרי 40 שנה במשטרה, ארבע האחרונות בראש אגף החקירות והמודיעין, מסיים ניצב יצחקי את תפקידו ויוחלף על ידי גדי סיסו, שיועלה לדרגת ניצב. למרות שורת טלטלות שעברו על האגף במהלך כהונתו, הוא זכה להערכה בשל קידום חקירות השחיתות הציבורית

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: תום זואילי

לאחר שורת דחיות והארכות בשל חקירות תיקים 1000, 2000 ו-3000, יעמדו הערב (רביעי) על מגרש המסדרים בבית הספר לשוטרים החוקר מספר אחת היוצא, ניצב מני יצחקי, שיפרוש מהמשטרה ולצדו מחליפו בתפקיד – תת-ניצב גדי סיסו, שיועלה בדרגה ויקבל את הפיקוד על אגף החקירות והמודעין של המשטרה.

סיסו מחליף את יצחקי באחת התקופות הסוערות בשנים האחרונות, כשברקע שלל חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, חקירת שר הפנים אריה דרעי, חקירת התעשייה האווירית שבה נקשר שמו של שר הרווחה חיים כץ וכמובן חקירת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שבה החשוד המרכזי הוא יו"ר הקואליציה דוד ביטן.

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
כהונה רוויות טלטלות. יצחקי/בן קלמר

יצחקי מונה לתפקיד ראש אגף החקירות לפני ארבע שנים. בתקופות כהונתו הוא קידם כמה תהליכים ארגוניים בתוך האגף: הקמת זרוע חקירות ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) שעוסקת בשחיתות בחברות הממשלתיות, הורדת העומס על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ומתן אפשרות לטיפול מעמיק בחקירות מוסדות שלטון. במקביל חיזק יצחקי את מערך המודיעין בדגש על יחידת "הסמויה", שבצעירותו ובתחילת דרכו המשטרתית ב-1977 גויס לשורותיה כעוקב ואחר כך פיקד על היחידה במחוז ירושלים ובמחוז הדרום.

לאורך שירותו שימש יצחקי במגוון תפקידי מודיעין וחקירות: בין היתר שימש ראש מפלג סמים בימ"ר תל אביב, ופיקד על מרחב מוריה במחוז ירושלים. הוא שימש ראש חטיבת המודיעין ובשנת 2012 מונה למפקד להב 433. שנה אחר כך מונה למפקד אגף החקירות והמודעין. יצחקי הוביל את חקירות ראש הממשלה, ולצד תנ"צ כורש ברנור נחשב לרוח החיה של חקירות 1000 ו-2000. בתקופת כהונתו התרחשו דרמות וטרגדיות באגף החקירות: התאבדותו של מפקד יאח"ה אפרים ברכה, פרישתו המאולצת של מפקד להב 433 מנשה ארביב, חקירתו של ניצב רוני ריטמן שהחליף את ארביב, והדחתו של ראש חטיבת המודיעין בגלל כשלים ערכיים.

סגן ראש אגף חקירות ומודיעין, תת ניצב גדי סיסו. חטיבת דובר המשטרה
נכנס לתפקיד בתקופת חקירות סוערת. סיסו/חטיבת דובר המשטרה

שמו של יצחקי נקשר בעובדה כי בתקופתו חוסלו שתי דמויות עברייניות משמעותיות שחצו את הקווים: סוכן המשטרה אנטון רומן שהופעל בארגון הפשע של משפחת לביא וחיסולו של עד המדינה טל קורקוס, בפיצוץ רכבו באשקלון, שנה לאחר חיסול גרושתו דבורה הירש ביריות מול ילדיה בבאר שבע. למרות כל אלה, זכה יצחקי להערכה רבה מצד המפכ"ל רוני אלשיך, פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - במיוחד בשל קידום החקירות של השחיתות הציבורית.

מחליפו של יצחקי, גדי סיסו, צמח גם הוא בסמויה ולאחר מכן מילא תפקידים באגף החקירות של מחוז הדרום. הוא קיבל הערה פיקודית בעקבות פרשת רצח פנחס בוחבוט על ידי השוטר צחי בן אור - פרשה שהובילה להקמת ועדת זיילר ולזעזוע של המשטרה והפרקליטות. ב-2012 הקים את מערך הסייבר של המשטרה ופיקד עליו, וב-2013 מונה למפקד היאחב"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully