וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרזת טראמפ: במערכת הביטחון נערכים להסלמה בגדה

בצה"ל הכינו תוכנית להתמודדות עם הפרות סדר והידרדרות לאלימות במוקדי חיכוך בולטים בשטחים. גורם ביטחוני: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש". על פי דיווחים, ארה"ב תגברה את האבטחה בשגרירויותיה באזור. חמינאי: "פלסטין תשוחרר"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון נערכים היום (רביעי) לאפשרות של הפרות סדר אלימות ברחבי יהודה ושומרון, בצל כוונתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להכיר הערב בירושלים כבירת ישראל. בצה"ל הכינו תוכנית להתמודדות עם הפרות סדר והידרדרות לאלימות במוקדי חיכוך בולטים ברחבי הגדה המערבית, לקראת הפגנות מתוכננות מצד הארגונים הפלסטיניים.

ביממה האחרונה זיהו בצבא התגברות של ההסתה בכלי התקשורת הפלסטיניים וברשתות החברתיות, והכוחות בשטח הונחו להגביר את רמת הדריכות למקרים חשודים. "אנחנו מקיימים הערכות מצב כל הזמן וערוכים לכל תרחיש", אמר לוואלה! NEWS גורם ביטחוני.

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי הוא שוחח עם יו"ר הרשות אבו מאזן, והזהיר כי ההחלטה בנוגע לירושלים "תהיה תחילת זמן הבהלות". אבו מאזן, מצדו, אמר כי אם טראמפ יכריז על העברת השגרירות, הממשל האמריקני "יאבד את מקומו כנותן החסות לתהליך השלום".

עוד בנושא:
הקו האדום של אבו מאזן: טראמפ נוגע בירושלים - וישראל זו שתשלם | אבי יששכרוף
גורמי ביטחון הזהירו את נתניהו וארה"ב: שינוי המצב בירושלים יביא להתלקחות | אמיר אורן

פלסטינים שורפים תמונות של טראמפ במחאה על הכרזת ירושלים כבירת ישראל, עזה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
פלסטינים שורפים דגלי ישראל וארה"ב בעזה, היום/רויטרס

בצל החשש מההסלמה, הבוקר דיווחה רשת ABC האמריקנית כי ארצות הברית תגברה את האבטחה בשגרירויותיה בכמה מדינות ברחבי המזרח התיכון. דובר הפנטגון מסר כי "אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל המשרד נוקט צעדים הכרחיים כדי להתמודד עם איומים ברחבי העולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הפלסטינים מאיימים

הפלסטינים הפעילו מכבש לחצים בימים האחרונים על מדינות ערב וכן על כמה מדינות באירופה, ואף העבירו מסרים תקיפים לממשל כי החלטה על הכרה בירושלים כבירת ישראל תשים סוף למאמצים האמריקנים לחדש את המשא ומתן. מנגד, דווח ב"וושינגטון פוסט" כי הנשיא השתתף באופן אישי בדיון בנושא שארך כשעה והביע תסכול וכעס מהצורך לחתום שוב על דחייה בהעברת השגרירות.

כרוזי הסתה פלסטיניים לקראת הכרזת טראמפ על ירושלים בירת ישראל 6 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
כרוז פלסטיני שהופץ לקראת הכרזתו של טראמפ/מערכת וואלה! NEWS, --

ההכרזה הצפויה של טראמפ גרמה לתגובות נזעמות בקרב הפלסטינים והעולם הערבי, וכן לאזהרות מצד בעלות בריתה של ארצות הברית במערב.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום כי הכרזתו הצפויה של טראמפ היא "הוכחה לכישלון האמריקני באזור". לדבריו, "פלסטין תשוחרר, והעם הפלסטיני ישיג את ניצחונו".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שאיים אתמול בניתוק היחסים עם ישראל, קרא לכינוס ועידת פסגה אסלאמית בשבוע הבא. לבקשת ירדן והפלסטינים, הליגה הערבית תתכנס לדיון חירום ביום שבת.

בקרמלין הביעו דאגה מההשלכות על היחסים בין ישראל לפלסטינים ובסין אמרו כי ההחלטה עלולה לגרום להסלמה בשטח. האפיפיור פרנציסקוס קרא לשמור על הסטטוס-קוו בירושלים.

כרוזי הסתה פלסטיניים לקראת הכרזת טראמפ על ירושלים בירת ישראל 6 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
הפלסטינים הפעילו מכבש לחצים בימים האחרונים על מדינות ערב. כרוז פלסטיני שהופץ/מערכת וואלה! NEWS, --

זאת בהמשך להודעות התנגדות מערב הסעודית, ירדן ומצרים, ושיחת טלפון שהתקיימה אתמול בין טראמפ לנשיא צרפת עמנואל מקרון, שבה הפציר האחרון שלא לנקוט מהלכים ביחס למעמד ירושלים. גם מלך מרוקו מוחמד השישי הביע התנגדות למהלך.

השר ישראל כץ אמר הבוקר כי "זהו יום היסטורי למדינת ישראל". לדבריו, "ההתנגדות הפלסטינית להחלטה משקפת חוסר נכונות להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה משלו, בדיוק כמו לפני 70 שנה". כץ הוסיף כי "מי שאינו מכיר בירושלים כבירת ישראל אינו מכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית".

(עדכון ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully