וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו האדום של אבו מאזן: טראמפ נוגע בירושלים - וישראל זו שתשלם

5.12.2017 / 20:53

הבטחת הבחירות של הנשיא האמריקני עשויה לגבות מאזרחי ישראל מחיר כבד. יו"ר הרשות הפלסטינית כבר הוכיח לאורך השנים שנושא ירושלים עומד על ראש שמחתו, והוא מוכן ללכת עד הסוף

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

גם אם אינו מתכוון, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עלול להשליך את ישראל לצרה שספק אם רצתה בה. אפילו אם חלק קטן מהאיומים שנשמעים ביממה האחרונה מצד מדינות ערב והפלסטינים ייצא לפועל, המחיר שישלמו אזרחי ישראל על הבטחת הבחירות של טראמפ יהיה כבד. הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל היא תביעה לגיטימית כמעט כמו העברת השגרירות, אך דווקא הצהרות מנהיגי המדינות הערביות המתונות, ממחישים כמה העיסוק בנושא בעייתי.

לפי הודעת הנשיא טראמפ למנהיגים הערביים, בכוונתו להכריז על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ולא להסתפק בהכרה בירושלים כבירת ישראל. הוא שוחח על כך עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עם מלך ירדן עבדאללה ונשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הודיע לאבו מאזן ולמלך ירדן: בכוונתי להעביר את השגרירות
"טראמפ לא יעביר השגרירות לירושלים - אך יכיר בה כבירת ישראל"
טראמפ על ההסדר של פלין: "לא הייתה קנוניה עם רוסיה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה בבית הלבן, נובמבר 2017. רויטרס
טראמפ. יכניס את ישראל לצרה/רויטרס

כל מנהיגי המדינות הערביות הסוניות שנחשבות "מתונות", או כאלה המשתפות פעולה עם ישראל במישור הביטחוני, הזהירו מההשלכות החמורות של צעד שכזה ומפני הסלמה, מהפגיעה ברגשות מוסלמים בכל העולם. מלך מרוקו, הליגה הערבית, סעודיה, שייח' אל-אזהר – המוסד האסלאמי החשוב ביותר בעולם הערבי – כולם שבים ומדגישים כי להעברת השגרירות יהיו השלכות קשות.

את כל אלה מוביל אבו מאזן. הוא ששוחח עם כל מנהיג ערבי או אירופי והזהיר שלמעשה שכזה תילווה הסלמה אלימה. במובן הפנים פוליטי פלסטיני, אבו מאזן מסתמן הפעם כמוביל ולא מובל. במקרה של הסלמה, אין מדובר פה באירוע שיתרחש בגלל "זאב בודד", או ארגון מתחרה, אלא בהתדרדרות מכוונת על ידי הראיס עצמו, כמו בימיו "היפים" של יאסר ערפאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בפתח קראו ליום זעם בהמשך השבוע

ירושלים הייתה ונותרה הסדין האדום של אבו מאזן. מהימים שבהם היה חלק מצוות המו"מ של אש"ף בקמפ דיוויד ב-2000 והתנגד להסכם שיוותר על ריבונות פלסטינית בהר הבית ועד היום. בכל פעם שירושלים עולה על ראש שמחת המזרח התיכון, אבו מאזן מיד מגיב בעוצמה. ביולי הוא הקפיא בצעד חסר תקדים את התיאום הביטחוני עם ישראל, וכעת הוא מנחה את אנשיו להסלים.

הפתח קראו היום (שלישי) לימי זעם ולהפגנות בימים רביעי, חמישי ושישי. ניתן לשער שגם יינתן אור ירוק לתנזים להוציא אנשים לרחובות ולמנגנוני הביטחון לא לעצור את האנשים. אבו מאזן נחוש שלא להניח לחמאס או לאף אחד אחר להוביל את המאבק בנושא, יהיה המחיר אשר יהיה. נראה שלעבאס פחות אכפת שיואשם בהכשלת הפיוס, כל עוד לא יואשם שנכנע וויתר על ירושלים.

פלסטינים שורפים את תמונתו של טראמפ בבית לחם 5 בדצמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
שריפת תמונתו של טראמפ בבית לחם, הערב/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully