וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ החרדים: נתניהו מעכב את ההיתר למשחקי כדורגל בשבת

למרות הסיכום עם ש"ס ויהדות התורה, רה"מ ושר העבודה והרווחה חיים כץ לא יחתמו על ההיתר הקבוע לפעילות הענף בשבת. בהסכמת העותרים לבג"ץ, המהלך יידחה בעשרה שבועות, והמדינה תבקש ארכה כדי להכריע בסוגיה

עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ לא יחתמו על היתר לפעילות הכדורגל בשבת, חרף הסיכום שהושג עם ש"ס ויהדות התורה בשבוע שעבר. בלחץ המפלגות החרדיות, יידחה המהלך בעשרה שבועות, והמדינה תבקש מבג"ץ ארכה כדי להכריע בסוגיה.

ללחצים על נתניהו הצטרפו בימים האחרונים חברי סיעת תקומה בבית היהודי השר אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', שהצהירו כי חתימה על ההיתר היא "הפרה של ההסכם הקואליציוני". העותרים, שביקשו לאסור את קיום המשחקים בשבת, הודיעו שיסכימו לבקשת המדינה לדחות את ההחלטה בחודשיים.

גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו כי "המדינה תבקש ארכה של חודשיים מבית המשפט כדי שתוכל ללמוד את דוח משרד התרבות. עד שלא תתקבל החלטה אחרת, אם תתקבל, משחקי הכדורגל ימשיכו כסדרם".

כדור כדורגל של מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
לא בשבת? כדורגל בליגת העל/ברני ארדוב

במסגרת ההבנות שהושגו לאחר התפטרות השר לשעבר יעקב ליצמן, בתום משבר העבודות ברכבת, סוכם לשמר את הסטטוס קוו בקיום משחקי כדורגל בשבת, כך שיינתן היתר רשמי לפעילות ענף הכדורגל בשבת על ידי ועדת השרים למתן היתרי עבודה. בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי הוועדה הבין-משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת בענף הכדורגל התריעה מפני נזק של כ-24 מיליארד שקלים אם אלה ייפסקו. בין היתר צוין בדוח הוועדה כי הפסקת משחקים בשבת תפגע במעמדה של ישראל בענף הכדורגל הבינלאומי, זאת בשל היעדרות ממשחקים במסגרות של הארגונים פיפ"א ואופ"א במקרה שאלה יחולו ביום המנוחה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה לפני כשלושה חודשים כי "לא נכון להרחיב את הסטטוס הקיים היום שרק ליגת העל משחקת בשבת, גם לליגה לאומית ולליגות אחרות". עוד אמרה כי "שבת הוא יום המנוחה וחייבים לשמור עליו ולא לכפות על שחקנים דתיים לשחק בשבת ולמנוע מאוהדים לבוא ליהנות מהקבוצות שלהם".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר כי "‏אם נתניהו לא יחתום על היתר שמאפשר משחקי כדורגל בשבת זו כניעה מחפירה לחרדים על חשבון אנשים שצריכים ללכת לעבודה בימי חול והחיילים שזו ההזדמנות היחידה שלהם לראות כדורגל". חבר מפלגתו ח"כ יואל רזבוזוב הוסיף כי "אם ראש הממשלה נתניהו חושב שהוא יוכל להתחנף למפלגות החרדיות ולשמור על שקט קואליציוני על חשבון הכדורגל הישראלי – הוא טועה. בספורט אין מקום להתערבות דתית או פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully