וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התובע המיוחד ביקש את תדפיסי החשבון של טראמפ מ'דויטשה בנק'"

5.12.2017 / 22:25

בארה"ב ובגרמניה דווח כי מולר ביקש מהבנק הגדול ביותר בגרמניה מידע הנוגע להעברות כספים מסוימות של נשיא ארה"ב. זאת במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. הבנק: "נשתף פעולה"

צילום: רויטרס

החוקר המיוחד בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר, דורש מ"דוייטשה בנק" הגרמני לקבל לידיו את תדפיסי החשבון של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ושל בני משפחתו - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת בארצות הברית ובגרמניה.

לפי הדיווחים, הבנק הגדול ביותר בגרמניה נדרש למסור לידי החוקר המיוחד מידע בנוגע להעברות כספים מסוימות בחשבון. לא ברור מה טיב ההעברות שמבקש מולר לבדוק, אך זה מגיע ברקע ההתפתחות הדרמטית בחקירה, עם הסדר הטיעון של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהודה ששיקר ל-FBI בנוגע לקשריו עם השגריר הרוסי אחרי הבחירות.

נשיא ארה"ב טראמפ נושא נאום בסולט לייק סיטי, יוטה, 4 בדצמבר 2017. רויטרס
התובע המיוחד ממשיך לחפור מידע. טראמפ/רויטרס

תאגיד טראמפ לווה במהלך השנים מאות מיליוני דולרים מן הבנק. במהלך הקיץ פנו נציגים דמוקרטים בבית הנבחרים אל הבנק בדרישה לקבל מידע על הלוואות בסך כ-300 מיליון דולר שטראמפ לקח מן הבנק טרם נבחר לנשיא למימון עסקאות נדל"ן, אך נתקלו בסירוב. מן הבנק לא נמסרה תגובה לדיווחים על דרישתו של מולר.

בסיסו של הבנק הוא אמנם בגרמניה, אך לפי "בלומברג" הוא יהיה מחויב לשתף פעולה עם החקירה כיוון שיש לו סניפים בארצות הברית. "דוייטשה בנק תמיד משתף פעולה עם החקירות בכל המדינות", נמסר בהצהרה קצרה מן הבנק לסוכנות הידיעות.

פרקליטו של טראמפ ג'יי סקולוב הכחיש הערב את הדיווחים בנושא. לדבריו, הבנק לא קיבל כל פנייה למסור נתונים על אודות עסקיו של טראמפ וצוותו אישר כי הדיווחים בנושא שגויים.

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully