וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: בוטל צו המעצר הבינלאומי לנשיא קטלוניה הגולה

5.12.2017 / 19:04

במטרה למנוע קרב משפטי בינלאומי ובשל ההנחה שפוג'דמון ישוב למדינה, בוטל הצו נגד הנשיא השוהה בבלגיה. אם יחזור לספרד, הוא ייעצר בגין המרדה בשל משאל העם על עצמאות המחוז, שיקיים בחירות בזק בהמשך החודש

צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ספרד ביטל היום (שלישי) את צו המעצר הבינלאומי לנשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון, שגלה לבלגיה בעקבות משאל העם על עצמאות החבל. זאת במטרה לאפשר להעמדתו לדין להישאר בתחומי המסגרת השיפוטית של ספרד בלבד ובשל הצפי שישוב למדינה.

פוג'דמון וארבעה משריו ברחו לבלגיה כשמדריד כפתה שלטון ישיר על המחוז העשיר שבצפון-מזרח המדינה, אחרי הצהרת העצמאות ב-27 באוקטובר על ידי ממשלו האוטונומי. ביטול הצו מותיר את פוג'דמון ללא עמדה משפטית בינלאומית לקדם את קמפיין העצמאות. התביעה בבריסל טרם הגיבה להחלטה.

הוא צפוי להיעצר אם יחליט לשוב לספרד, שם הוא מבוקש לחקירה באשמת המרדה, שימוש לרעה בכספי ציבור, אי-ציות אזרחי והפרת אמון. תמול קבע בית משפט בספרד כי סגנו הקודם של פוג'דמון, אוריול חונקרס, יישאר במעצר בזמן החקירה על מעורבותו בהכנות למשאל העם.

מנהיג קטלוניה המודח קרלוס פוג'דמון במהלך אירוע פוליטי בבלגיה 25 בנובמבר 2017. רויטרס
פוג'דמון, בחודש שעבר/רויטרס

הקרב בין מדריד לברצלונה פגע בכלכלת ספרד וגרם לאלפי חברות להעביר את המטות שלהן מחוץ לקטלוניה, שמהווה חמישית מכלכלת ספרד.

היום החל הקמפיין לבחירות הבזק במחוז, שהוכרזו על ידי מדריד במטרה לפתור את המשבר החוקתי באמצעות הקמת ממשלה התומכת באחדותה של ספרד. עם זאת, המפלגותה בדלניות רואות בבחירות כסוג של משאל עם על פיצול מספרד. לפי הסקרים, צפוי קרוב צמוד לצד אחוזי הצבעה גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully