וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה בקשה להפעלת מועדון חשפנות במתחם הבורסה ברמת גן

בית המשפט דחה ערעור בעל מועדון חשפנות שפעל לאורך שנים ללא רישיון, ודרש לאפשר לו להפעיל את העסק במתחם. הסיבה: אינו תואם את תוכנית בניין העיר. ההכרעה הועברה לבית המשפט לעניינים מקומיים

מתחם הבורסה בורסת היהלומים ברמת גן, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
המועדון אינו מתאים לתכנית העירייה במתחם. מתחם הבורסה ברמת גן/ראובן קסטרו

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) ערעור שהגיש בעל מועדון חשפנות על החלטת עיריית רמת גן, שלפיה העסק שהפעיל במתחם הבורסה ייסגר, בנימוק כי אינו תואם את תוכנית בניין העיר. ירושלמי הגיש את הערעור בבקשה להחריג את העסק שבבעלותו, לאחר שהואשם בעבר בהפעלתו לאורך שנים בלי רישיון.

ירושלמי פנה לקבלת היתר לשימוש חורג לעסק ונדחה על ידי הוועדה המקומית, בנימוק שעסק מסוג זה אינו מתאים לאופי שהיא מבקשת להקנות לאזור בהתאם לתוכנית.

בעל המועדון הגיש ערר על הדחייה, ונקבע כי יש להתיר לו שימוש חורג וכי עסקו אינו מהווה סטייה מהתכנית. על החלטה זו הגישה הוועדה המקומית עתירה כשבמוקדה השאלה האם התוכנית תאפשר את המשך פעולתם של עסקי המין במתחם הבורסה.

השופט מתח ביקורת על בעל מועדון החשפנות

בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וביטל את החלטת ועדת הערר ובפסק דין מפורט ומנומק הבהיר כי התוכנית לא נועדה לכלול עסקים של חשפנות לצורך גירוי מיני כדוגמת עסקו של ירושלמי.

השופט שנדרש לעתירה טען כי עצם העובדה שהעסק פועל ללא רישיון עסק זה שנים רבות, ורישיון כזה לא הונפק גם לאחר החלטת ועדת הערר, העניין שיש להידרש לו הוא החלטת התוכנית באזור.

טקס פרישת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בית המשפט העליון, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90, מערכת וואלה! NEWS
נקבע כי אינו הערכאה להכריע בעניין. בית המשפט העליון/מערכת וואלה! NEWS, יונתן זינדל, פלאש 90

השופט מתח ביקורת על בעל מועדון החשפנות ואמר כי הוא הורשע על פי הודאתו בניהול עסק ללא רישיון וניתן צו סגירה דחוי ל-18 חודשים. בעת הדיון בערעור עוכב מועד ביצוע פסק הדין מספר פעמים לבקשתו ובהחלטה האחרונה הוארך המועד לביצוע צו הסגירה עד להכרעה בעתירה.

בית המשפט העליון, קבע כי אינו הערכאה להכריע בעניין זה אלא בית המשפט לעניינים מקומיים, ומטעם זה נדחית הבקשה.

מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות נמסר: "מועדוני חשפנות משמשים שער כניסה לעולם הזנות, ורבים מהם הם בתי בושת לכל דבר ועניין. אנחנו תקווה שבית המשפט ימשיך ברוח זו ויפסוק באופן דומה גם בעתירה לגופה, אך חשוב להדגיש שהטיפול בסוגיה לא יכול להישאר נחלתם של בתי המשפט בלבד". 

עוד נמסר כי "המחוקק כבר הבין עד כמה תעשיית הזנות הרסנית ושכדי למגר את המעגל יש צורך בהפללת לקוחות. כיום חקיקה בנושא מונחת על שולחנה של השרה שקד, אחרי שכנסת ישראל הביעה באופן נחרץ את תמיכתה באיסור צריכת זנות. הגיעה העת ששרת המשפטים תבין את הצורך הדחוף בחקיקה, כפי שקראה הכנסת, ותקדם את הצעת החוק הממשלתית בהקדם".

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully