וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות, בכיר באו"ם הגיע לביקור נדיר בקוריאה הצפונית

האחראי על היחסים הפוליטיים בארגון, ג'פרי פלטמן, ייפגש עם גורמים רשמיים בפיונגיאנג בביקור ראשון מסוגו זה שש שנים. הוא ישהה במדינה המבודדת ארבעה ימים, במקביל לתרגיל נרחב של ארה"ב ושל קוריאה הדרומית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בכיר באו"ם הגיע היום (שלישי) לביקור נדיר בקוריאה הצפונית, שיימשך ארבעה ימים, ברקע המתיחות הגוברת באזור. ג'פרי פלטמן, האחראי על היחסים הפוליטיים של הארגון והאמריקני הבכיר ביותר בו, הוא הגורם הרשמי הבכיר הראשון שמבקר במדינה המבודדת זה שש שנים.

פיונגיאנג הציעה בספטמבר את הביקור במטרה לקיים דו-שיח על המדיניות של שני הצדדים. הדיפלומט האמריקני לשעבר ישהה בפיונגיאנג עד ליום שישי, וייפגש עם גורמים בכירים, בהם שר החוץ רי יונג-הו. הוא לא אמור להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און צופה בתיעוד שיגור הטיל – שיכול להגיע לארצות הברית. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור הטיל האחרון/רויטרס

הביקור של בכיר האו"ם מתקיים במקביל לתרגיל אווירי רחב היקף של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית, שטענת קוריאה הצפונית מקרב את האזור אל "סיפה של מלחמה גרעינית". התרגיל השנתי החל ימים לאחר שפיונגיאנג שיגרה את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי המתקדם ביותר שלה עד כה, שלפי ההערכות עלול להגיע לכל שטחה של ארצות הברית.

בעקבות השיגור, הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, במהלך דיון במועצת הביטחון כי הניסוי קירב את העולם צעד אחד נוסף לקראת "מלחמה שאיש לא רוצה בה". היא הזהירה כי במקרה של עימות, "המשטר הצפון קוריאני יושמד לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully