וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים דנה בנוסח החדש של חוק ההמלצות: "ריח רע נגד המשטרה"

5.12.2017 / 10:06

הנוסח החדש מחריג את נתניהו בעקבות הביקורת הרבה, אך באופוזיציה ממשיכים להתנגד לחוק שמקדם ח"כ אמסלם, שטוען: "זה לא למען ראש הממשלה". ח"כ מיקי לוי: "מציע לכם שתרדו מהעץ. החוק הזה בזוי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להחריג עצמו מחוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה בסוף החקירה, ועדת הפנים בראשותו של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) התכנסה הבוקר (שלישי) בכנסת כדי לדון בנוסח חדש לחוק.

"זה לא ראש הממשלה, אני לא עושה לו שירות ואני מעולם לא משקר", טען אמסלם. "אם הייתי צריך לעשות לו שירות, הייתי אומר לכם את זה ישירות".

הנוסח דומה מאד לנוסח הקודם של החוק, שלפיו בחקירות שבהן קיים פרקליט מלווה כמו בחקירות רגישות של אישי ציבור ומשפחות פשע, המשטרה לא תמליץ על כתב אישום בסוף החקירה אם היא סבורה שקיימת תשתית ראייתית לכך, אלא אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש ממנה.

בתיקים שבהם אין פרקליט המלווה המשטרה תמליץ על כתב אישום, אולם בכל החקירות היא לא תפרסם את ההמלצות. הסעיף החדש לחוק קובע כי הוראותיו לא יחולו על חקירות מתנהלות.

דיון על חוק ההמלצות בועדת הפנים של הכנסת 3 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ אמסלם בדיון קודם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

באופוזיציה המשיכו להתנגד לנוסח החוק. בדיון הבוקר אמרה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) כי "מהחוק הזה נודף ריח רע שנועד לפגוע במשטרה. למרות כל ההקלות שנעשו, החוק הזה גרוע".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לסעיף החדש בחוק: "היו צריכים להוציא אלפי אנשים לרחוב, לבזות את ח"כ בני בגין, להסביר באלפי אולפנים שהחוק הוא לא פרסונלי כדי שבסוף תגיעו למובן מאליו".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תהה "מה יקרה אם בעוד חודש תפתח חקירה חדשה נגד ראש הממשלה והחוק יעבור, זה יחול גם עליו. אז כל המסיכה הזו היא בשקר יסודו. הכנסתם אותנו, אישי ציבור, עם משפחות פשע. מציע לכם שתרדו מהעץ. החוק הזה בזוי".

(עדכון ראשון: 8:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully