וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הצטרפה לתכנית בקידומה של ארה"ב לחיבור מדינות באפריקה לחשמל

5.12.2017 / 3:30

בטקס במעמד ראש הממשלה ושגריר ארה"ב נחתם ההסכם שנועד לסייע לחברות ישראליות לפעול בתחום החשמל במדינות ביבשת, כחלק מיוזמת Power Africa. נתניהו בטקס החתימה על ההסכם: "מדובר ביוזמה שתחשמל את אפריקה"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

(נתניהו בטקס השבעתו של נשיא קניה, בשבוע שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם אתמול (שני) על הסכם השתתפות בתכנית Power Africa המובלת על-ידי הסוכנות לפיתוח בינלאומי של ארצות הברית (USAID) לקידום פעילות חברות ישראליות בענף האנרגיה ביבשת. ההסכם נחתם עם שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן בטקס במעמד שר הכלכלה אלי כהן, ראש המיזם אנדרו הרשקוביץ ושגרירי מדינות מאפריקה בישראל.

יוזמת Power Africa נועדה לחבר 60 מיליון בתי אב באפריקה לרשת החשמל ולהוסיף 30 אלף מגהוואט להספק תחנות החשמל ביבשת עד לשנת 2030. בעקבות החתימה על ההסכם יוכלו חברות מישראל להשתתף ביוזמה ולקבל סיוע בקידום מיזמים לייצור חשמל במדינות ביבשת. בין היתר יוכלו חברות ישראליות לקבל מענקים כספיים, עזרה בפנייה לגורמי ממשל ולגורמי מימון וכן לקבל ייעוץ מקצועי ומשפטי.

נתניהו בירך על החתימה ואמר כי מדובר ביוזמה ש"תחשמל את אפריקה. מילולית ומעשית". לדבריו, המהלך עולה בקנה אחד עם חזונו לפיו "ישראל תשוב לאפריקה ואפריקה תשוב לישראל". ראש הממשלה הוסיף עוד כי בין ישראל למדינות רבות ביבשת "הייתה שותפות נפלאה בשנות ה-60, שכעת חזרה למסלולה במלוא העוצמה". לדבריו, "המשמעות היא שמה שאנחנו מפתחים כאן היא שותפות לא רק של ממשלות, אלא של אנשים. ומה שהאנשים מבינים הוא ששיתוף הפעולה עם ישראל, כפי שתרם לחקלאות באפריקה בשנות ה-60, יכול לעזור בכל תחום בחיים בתחילת המאה ה-21".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד נשיא קניה אוהורו קניאטה בטקס השבעתו לכהונה שנייה, 28 בנובמבר 2017. חיים צח, לע?מ, לשכת העיתונות הממשלתית
בירך על "שובה" של ישראל לאפריקה. נתניהו ונשיא קניה אוהורו קניאטה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע?מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully