וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש אזעקות בלילה אחד במועצת אשכול: זוהו שני שיגורים מסיני

5.12.2017 / 5:25

מצה"ל נמסר כי נערכות סריקות לאיתור הנפילות בשטח המועצה וכי לא נגרם נזק בעקבות הירי. עוד נמסר כי נבדקת אפשרות שמדובר בתקלה במערכת האזעקה. בשבוע שעבר נורה מטח פצמ"רים בצפון הרצועה

עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: שיגור רקטה משטח סיני אל עבר ישראל, באוקטובר - אזעקה מוקלטת)

שתי רקטות שוגרו הלילה (שלישי) משטח חצי האי סיני אל עבר המועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. אזעקת "צבע אדום" נשמעה זמן קצר לפני השעה 02:00 בתחומי המועצה וכעבור כחצי שעה נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור ונפתחו פעולות לסריקה אחר מקום הנפילה. כשעה לאחר השיגור הראשון נשמעה פעם נוספת אזעקה באזור ומצה"ל נמסר כי גם בעקבותיה זוהה שיגור מסיני. בשני השיגורים לא אותרו נפילות, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. שלוש אזעקות נוספות נשמעו בשטח המועצה זמן קצר לאחר השעה 4:15 וכן בסמוך לשעה 05:00.

מדובר צה"ל נמסר כי נבדקת אפשרות שמקור ריבוי האזעקות בתקלה. זאת בשל "המאפיינים הדומים והחריגים של השיגורים". עוד נמסר כי בשעות הבוקר תערך בדיקה נוספת והסריקות לאיתור נפילות יורחבו.

בשבוע שעבר נורו פצצות מרגמה אל עבר כוח צה"ל בקרבת אתר עבודות הנדסיות בגדר המערכת בגבול רצועת עזה. שורת אזעקות נשמעו בסמוך לירי ותושבת בשדרות לקתה בחרדה. צה"ל תקף בעקבות ירי הפצמ"רים כמה יעדים של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי בשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר אז כי הירי הוא תגובת הג'יהאד האסלאמי לפיצוץ המנהרה שזוהתה בחודש אוקטובר בקרבת קיבוץ כיסופים, שהביא למותם של כמה מפעילי הארגון.

כשבועיים לפני פיצוץ המנהרה שוגרו שתי רקטות משטח סיני אל עבר ישראל ונחתו גם כן בתחומי המועצה האזורית אשכול. גם בתקרית שאירעה אז לא דווח על נזק או על נפגעים. הירי אז התרחש ברקע מתיחות בסיני בין צבא מצרים לבין כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה פעם נוספת באזור דמשק"
טראמפ דחה את ההחלטה על העברת השגרירות לירושלים
דמי חסות והשתלטות על מכרזים: זהו העבריין שחשוד בסיוע לביטן

(עדכון ראשון: 2:45)

שיגור הרקטות מסיני- תושב אחד היישובים בדרום תיעד את שיגור הרקטה של שלוחת דאעש בסיני לעבר שטח ישראל. מערכת וואלה! NEWS
שיגור רקטה מסיני אל עבר ישראל, באוקטובר/מערכת וואלה! NEWS
שתי רקטות שוגרו מחצי האי סיני לעבר מועצה אזורית אשכול. מערכת וואלה! NEWS
סריקות אחר רקטה ששוגרה אל שטח המועצה האזורית אשכול, באוקטובר/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully