וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה פעם נוספת באזור דמשק"

כלי תקשורת שונים, בהם של חיזבאללה, טוענים כי כמה טילים שוגרו לעבר מרכז מחקר בג'מראיא, שבפרברי הבירה וכי מערכות ההגנה האווירית של המשטר יירטו אותם. זאת ימים לאחר דיווחים על תקיפת הבסיס האיראני באזור

צילום: מתוך הטוויטר של 24 Resistance Axi

ישראל שיגרה כמה טילים לעבר עמדה של צבא סוריה בפרברי דמשק - כך דיווחו הלילה (שלישי) כמה כלי תקשורת המזוהים עם המשטר, בהם זה של חיזבאללה. על פי הדיווח, שישה טילים שוגרו אל אזור ג'מראיא שממערב לבירה הסורית, ושלושה מהם יורטו בידי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה.

ברשת "אל מיאדין" דווח כי יעד התקיפה היה "מרכז מחקר מדעי". בעבר דווח בכלי תקשורת זרים כי ישראל תקפה את המקום ב-2013. עד ראייה ששוחח עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אמר כי שמע שלושה פיצוצים עזים באזור. אדם נוסף סיפר כי עשן כבד היתמר מעל לאזור.

בג'מראיא פועל המרכז הסורי למחקרים מדעיים (SSRC), שלפי גורמי מודיעין מערביים אחראי לפיתוח הנשק הכימי והביולוגי של המשטר.

עוד בנושא:
ערב התקיפה, נתניהו הבהיר: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"
קו אדום בוהק: ישראל עברה משלב האיומים לשלב המעשים
דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירי נ"מ בשמי דמשק, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום מוקלט בפני משתתפי "פורום סבן" בוושינגטון ואמר כי ישראל "לא תיתן למשטר המבסס את עצמו על השמדת המדינה היהודית להשיג נשק גרעיני, ולא נרשה למשטר הזה לבסס את עצמו צבאית בסוריה, כפי שהוא מבקש לעשות, במטרה להשמיד את מדינתנו". זאת, בהתייחסו למאמציה של איראן להתבסס על אדמת סוריה בקרבת גבול הצפון.

אתמול פורסמו תמונות לוויין של מבנים בבסיס באזור אל-כיסווה שבקרבת דמשק שעל פי דיווחים הותקף בידי צה"ל בליל שבת האחרון. בשטח הבסיס, שיוחס בדיווחים קודמים בכלי התקשורת לאיראן נראים בתמונות שצילמה חברת (ImageSat International (ISI מבנים הרוסים, שעל פי הערכות היו אמורים לשמש לאחסון כלי רכב ולמגורי חיילים.

עוד באותו נושא

מבנים משוטחים: הלוויין חושף את הבסיס האיראני שהופצץ בסוריה

לכתבה המלאה
תיועד פיצוץ באזור דמשק, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
הפיצוץ כפי שנראה ממרחק. ג'מאריא, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מתוך טוויטר

כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד דיווחו ביום שישי כי ישראל שיגרה טילי קרקע-קרקע אל עבר עמדה צבאית באזור הבסיס וכי שניים מהם יורטו. דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית טען כי התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון.

לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי חיל האוויר תקף מפעל נשק מדרום לחומס, באזור התעשייה של העיירה חסיא. בטלוויזיה הממלכתית הסורית דווח אז כי טיל נ"מ שוגר לעבר כלי טיס שתקפו מאזור המרחב האווירי של לבנון. בחודשים האחרונים בוצעו שורת הפצצות על יעדים צבאיים בסוריה שיוחסו לישראל, הפועלת למנוע את התבססותה של איראן באזור ואת העברתם של כלי נשק מתקדמים לידי חיזבאללה.

(עדכון ראשון: 23:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully