וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפרסום בוואלה! NEWS: המבקר נתבקש לבדוק מימון המשלחת לאו"ם

5.12.2017 / 9:22

מבקר המדינה נתבקש לבדוק את מימון האירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר שארגנה המשלחת הישראלית בראשות השגריר דנון. "עולה תמונה לפיה המשלחת השתתפה באירוע ללא תיאום עם משרד החוץ וללא פיקוח על התרומות". נתניהו: "האירוע אושר"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) פנתה אתמול (ראשון) למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה לבדוק את התנהלותה הכלכלית של המשלחת הישראלית באו"ם ואת אופן המימון של האירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר שנערך בשבוע שעבר.

זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS לפיו האירוע, שמומן בחלקו או בשלמותו מתרומות של ארגונים יהודיים, נערך תוך מידור מוחלט של מטה משרד החוץ בירושלים ותוך חריגה מנוהל מיוחד שאישרה הממשלה המאפשר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות לאירועים ממלכתיים בשיתוף עם ארגונים יהודיים.

"עולה תמונה מדאיגה לפיה המשלחת הישראלית לאו"ם בראשות השגריר דני דנון השתתפה באירוע ללא תיאום עם אף גורם במשרד וללא כל פיקוח על גיוס התרומות", נכתב בפניה.

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי האירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר שהמשלחת יזמה וארגנה חרג מנהלי שירות המדינה, שאוסרים על עובדי מדינה להתרים כספים, לגבות או לקבל כספי תרומות ללא היתר מיוחד מהממשלה. כמו כן, חרגה המשלחת מהנוהל החדש שאושר בממשלה בחודש שעבר ולפיו מותר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות מארגונים בעלי זיקה לישראל, מה שמכונה "קמפיין היובלות", ובין היתר גם לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר.

למרות שהנוהל החדש אושר כשבועיים לפני האירוע של דנון, המשלחת הישראלית לאו"ם החריגה את עצמה מהנוהל ולא עדכנה את משרד החוץ בדבר ההתקשרויות עם הארגונים היהודיים שלקחו בו חלק, ואף אחד מהגורמים הרלוונטיים במשרד – הייעוץ המשפטי, חשבות המשרד או אנשי המנהלה, לא היה מעורב באירוע ולא נתבקש לטפל בו, ואין בידי המשרד מידע על עלויות או התקשרויות שנעשו במסגרתו.

עוד בוואלה NEWS:
בלי דיווח, בלי היתר: כך עקף דני דנון את מנגנון התרומות בכ"ט בנובמבר
דמי חסות והשתלטות על מכרזים: זהו העבריין שחשוד בסיוע לביטן
פרקליט המדינה הורה על בדיקת הטענות נגד השגריר באו"ם דנון

דני דנון אלן דרשוביץ באו"ם.
שמו התנוסס בראש ההזמנה הרשמית לאירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר. דנון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל אתמול בוועדת החוץ והביטחון לגבי האירוע של דנון, וציין כי האירוע אושר. "אני אישרתי את האירוע, הוזמנתי כשר חוץ ולמרות שנבצר ממני להגיע שלחתי סרטון", אמר נתניהו. "מה ההיגיון בלאשר אירוע במנותק ממשרד החוץ?", נשאל עוד, אך נתניהו לא השיב. לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה, הוא לא היה מודע לפרסום בוואלה! NEWS והתייחס באופן כללי לאירוע.

האירוע המדובר התקיים בשבוע שעבר במוזיאון קווינס, בהשתתפות סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ושר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין ובנוכחות דיפלומטים, שגרירים ובכירים בקהילה היהודית בארצות הברית. על גבי ההזמנה לאירוע התנוסס שמו של דני דנון לצד לוגו רשמי של מדינת ישראל, כאירוע ממלכתי לכל דבר. עם זאת, מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי האירוע, שעלותו מוערכת בלפחות מאות אלפי שקלים, נערך ללא כל פיקוח או אישור משפטי של דרכי המימון שלו או ההתקשרויות שנעשו במסגרתו.

יתרה מכך, שבועיים לפני האירוע הממשלה אישרה נוהל שמאפשר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות, באמצעות טופס מובנה שמועבר לוועדה במשרד החוץ, שתבחן את זהותו של התורם לפי עקרונות של טוהר מידות והיעדר ניגוד עניינים, אך המשלחת הישראלית לא פנתה בשום שלב לאף גורם במשרד החוץ כדי לקבל אישור לאירוע, ומידרה לחלוטין את הנהלת המשרד. במשלחת לאו"ם מסרו בתגובה ש"הנוהל המוזכר בכתבה חל על קבלת תרומות. במשלחת לא התקבלה אף תרומה לצורך קיום האירוע והמשלחת לא השתתפה במימונו". עם זאת, דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אישר כי מבדיקת המשרד עולה ש"המטה לא קיבל פנייה בנושא, כולל בהיבטי חסויות, והנושא ייבדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה כמו אירוע ממלכתי לכל דבר, ההזמנה לאירוע ועליה שמו של דנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליט המדינה, שי ניצן, הודיע אתמול כי הורה למשטרה לפתוח בבדיקה של ממצאי תחקיר חברת החדשות על "תעשיית השחיתות" של דני דנון , בו נחשפו הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון לחלוקת משכורות ותפקידים לפעילי ליכוד מכספי ציבור בזמן שדנון עמד בראש הליכוד העולמי, תפקיד שהעניק לו שליטה וכוח במוסדות הלאומיים. מטעמו של דנון נמסר בתגובה כי "כל פעולותיו של השגריר דנון בתפקידיו הציבוריים היו תמיד בהתאם לכל הכללים והנהלים ומן הסתם הבדיקה תאשר זאת גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully