וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה הורה על בדיקת הטענות נגד השגריר באו"ם דנון

4.12.2017 / 21:31

המשטרה התבקשה על ידי ניצן לבדוק את ממצאי התחקיר שייחס לשגריר ישראל באו"ם חלוקת משכורות ותפקידים למקורביו. זאת בתמורה לתמיכה פוליטית בימיו בראשות ארגון הליכוד העולמי. לשכת דנון: "כל פעולותיו בתפקידים ציבוריים היו בהתאם לכללים"

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

פרקליט המדינה שי ניצן הורה למשטרה לבדוק את הטענות לפיהן שגריר ישראל באו"ם דני דנון חילק משכורות ותפקידים למקורביו בתמורה לתמיכה פוליטית – כך פורסם הערב (שני) בחדשות 2, שם פורסם התחקיר בנושא בשבוע שעבר. על פי הדיווח, כבר בשבוע שעבר הוגשו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלוש דרישות לפתוח בחקירה פלילית נגד דנון ומקורבו מהמועצה הציונית, יעקב חגואל.

בתחקיר נחשפו הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון שהקים דנון לחלוקת משכורות ותפקידים לעשרות פעילי ליכוד מכספי ציבור. לפי הדיווח, כשעמד בראש ארגון הליכוד העולמי, מינה דנון לעמותה בשם "עושים ציונות" את חגואל, ובהתערבותו החלו להגיע כספים רבים לעמותה. ב-2012 הועברו אליה כשני מיליון שקל, ב-2013 יותר משבעה מיליון, וב-2014 15 מיליון שקל – אחרי שב-2011, טרם מינוי חגואל, היא לא קיבלה מימון כלל. מספר העובדים בה, שעמד על 30, זינק לכ-200.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. AP
הטענות ייבדקו. דנון/AP

חברי ליכוד סיפרו כי בתמורה לעבודה, שכללה בדרך כלל עבודה מועטה תמורת כסף, נדרשו לעזור לדנון. שמעון אסולין, חבר מרכז ליכוד מאשקלון סיפר כי "זה חבר'ה שיש להם קרבה מסוימת לדני ואוהבים את דני, ורוצים שדני יסתדר. והוא נותן להם עזרה, בדרך כלל חברי מרכז או חברי סניפים או יש איזה בן שלומד באוניברסיטה. הוא (דני) נותן להם את זה ומצפה שיעזרו לו".

מטעמו של דנון נמסר: "כל פעולותיו של השגריר דנון בתפקידיו הציבוריים היו תמיד בהתאם לכל הכללים והנהלים ומן הסתם הבדיקה תאשר זאת גם כן. אנחנו מקווים שבדיקה דומה תיערך גם במחלקות אחרות של ההסתדרות הציונית וקק"ל שבראשן עומדים נציגים פוליטיים ממפלגות אחרות כמו מרצ, המחנה הציוני ומפלגות נוספות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום פורסם בוואלה! NEWS כי חגיגות ה-70 לאישור תוכנית החלוקה באו"ם, שאירחה המשלחת הישראלית לארגון, נערכה תוך מידור של מטה משרד החוץ בירושלים ומבלי שהמשלחת תדווח על הכספים למשרד או לממשלה.

ההתנהלות סביב האירוע החגיגי, שמומן בחלקו או בכולו מכספי תרומות של ארגונים יהודיים, מעלה ניחוח של חריגה מנוהלי שירות המדינה, האוסרים על עובדי מדינה וגופי ממשלה להתרים כספים או לקבל כספי תרומות מבלי לקבל לכך היתר מיוחד.

מהמשלחת הישראלית לאו"ם נמסר בתגובה כי "הנוהל המוזכר בכתבה חל על קבלת תרומות. יודגש כי במשלחת לא התקבלה אף תרומה לצורך קיום האירוע, וכי המשלחת לא השתתפה במימונו". עם זאת, לא נמסרה תשובה לשאלת וואלה! NEWS מדוע לא אושר האירוע לפי הנוהל הממשלתי המסדיר את שיתופי הפעולה לאירועים דומים בשאר הנציגויות בעולם, ומדוע משרד החוץ לא היה מעורב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully