וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כחלון יכול לעצור את זה": פעילי סביבה בחיפה נגד אסדות הגז

4.12.2017 / 11:45

למרות מיעוט מפגינים במחאה, הירוקים של הצפון לא מוותרים ופועלים נגד הקמת האסדות במרחק עשרה ק"מ מהחוף. "יוזרמו חומרים כימיים נפיצים, דליקים ומסרטנים לחופי הארץ ויסכנו את המדינה כולה"

מפגינים נגד אסדות הגז החדשות, חיפה, דצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בחיפה, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במוצאי השבת האחרונה הגיעו מאות בני אדם להפגין נגד שחיתות שלטונית ברחבת הסינמטק בחיפה. להפגנה המקבילה, במחאה על תכניות הממשלה להקים אסדות גז קרוב מדי לחוף, לטענת המפגינים, הגיעו רק כמה עשרות. ביוזמת מפלגת "הירוקים" בעיר, הפגינו המוחים מול ביתו של שר האוצר משה כחלון גם על התכנית להרחיב את מתחם בז"ן במפרץ. כל זאת, לקראת דיון בנושא שמתכוונת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקיים מחר (שלישי).

הצפי היה למפגינים רבים, ובהם גם תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל וזכרון יעקב – פעילים של ארגוני "שומרי מישור החוף" ועמותת "קואליציית אזרחים נגד הקונדנסט", הפועלים "לעצירת האסון, למניעת הסיכון הבטיחותי, הבריאותי והביטחוני שמביאות לארצנו אסדות הענק לטיפול בגז, שמתוכננות לקום פחות מעשרה קילומטרים מחופי ארצנו".

עוד בוואלה! NEWS:
בהיר יותר, מואר וגדול במיוחד: הערב הירח הוא "סופר מון"
מלתעות בחדרה: להקת כרישים ראשונה לעונה נצפתה מול תחנת הכוח
בגלל תקלה: פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
"'תמר' מסרטנת יותר מכל המפעלים בארץ יחד". אסדת קידוח/דובר צה"ל

"משה כחלון הוא פטרונו של יו"ר המועצה הארצית, אביגדור יצחקי, ומיליון ורבע תושבי הכרמל ומישור החוף מצפים ממנו לפעול", אמר לוואלה! NEWS יוני ספיר, תושב כרם מהר"ל שהקים את "שומרי הבית" ארגון נוסף הפועל נגד התכניות להקמת תשתיות הגז בסמוך לחוף דור. לדבריו, הוא לא מאוכזב ממספר המפגינים המועט שהגיע. "זה היה ערב שבו קשה להתבלט", אמר על רקע ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגנבו את ההצגה. "העדפנו לקיים שני אירועים בו זמנית, על אף המשמעת מבחינת עוצמה וחשיפה, כדי להתארגן טוב יותר לקראת ישיבת המועצה הארצית", הוסיף.

הירוקים של חיפה מודאגים גם מהיבט אחר של פיתוח תשתיות הגז. הם טוענים כי "נוסף לכל הצרות במפרץ חיפה, בעלי בז"ן בעידוד הממשלה מתכוונים להביא מאסדות הטיפול בגז חומר מסרטן ודאי – קונדנסנט, שהוא תוצר לוואי של הגז הטבעי". הם קוראים לציבור "להתנגד לאיום הזה על חיי אדם, שמתווסף לרגל הקיים שנושמים במטרופולין חיפה כל השנה". הם רואים בשר האוצר, שמשרדו עומד בראש הוועדות לתכנון ובנייה, את האחראי למהלך. "כחלון שולט במועצה הארצית באמצעות היו"ר יצחקי", אמר אביהו האן, חבר מועצת העיר מטעם "הירוקים". לדבריו, "כחלון יכול לעצור את זה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טקס חתימת הסכם גג בעיר עכו 3 במאי 2017. אדריאן הרבשטיין
"שולט במועצה הארצית". כחלון/אדריאן הרבשטיין

לטענת הפעילים, כבר היום פולטת אסדת "תמר" יותר חומרים מסרטנים מכל המפעלים בארץ יחד. הם חוששים מאסדת "לוויתן" אשר מתוכננת להיות קרובה יותר לחוף, לטפל בכמות כפולה של גז ולהזרים כ-800 קוב של מים. לדבריהם, "לצד הגז הנקי מהאסדות יוזרמו גם חומרים כימיים נפיצים, דליקים ומסרטנים לחופי הארץ – מחיפה ועד נתניה – תוך סיכון אוכלוסיית המדינה כולה". הם דורשים להרחיק את האסדה המתוכננת לקידוח "לוויתם" כמאה קילומטרים ויותר.

"לא ניתן יד לפגיעה במשפחותינו ובחיי ילדינו", הוסיף ספיר, "כאשר יש חלופה פשוטה - אסדה צפה מעל בארות הקידוח, כמקובל ב- 92% מהמאגרים הימיים בעולם, כפי שאישרה הממשלה לזכיינית 'כריש' ו'תנין' וכפי שביקשה חברת נובל אנרג'י עצמה ממשרד האנרגיה לגבי מאגר 'לוויתן' וסורבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully