וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד שסייע לביטן לכסות חובות בשוק האפור - ממשפחת ג'רושי

4.12.2017 / 13:13

ארבעה מעורבים נוספים בפרשת השחיתות נעצרו, בהם נבחר ציבור בעיריית ת"א, קבלן ועבריין בכיר. לפי החשדות, העבריין הבכיר שימש צינור להלבנת כספים שהועברו לח"כ ביטן. הותר לפרסום כי בפרשה נעצר בכיר בארגון הפשיעה ג'רושי. ביטן הגיע לכנסת, לאחר שנחקר אתמול 13 שעות

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

פרשת השחיתות: כל העדכונים

- יו"ר הקואליציה דוד ביטן נחקר יותר מ-13 שעות
- עורך דינו: "הוא משתף פעולה באופן מלא וימשיך לשתף פעולה"
- ראש עיריית ראשון לציון נעצר ומעצרו הוארך בחמישה ימים
- ביטן וצור חשודים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים
- במרכז הפרשה: חשד לקידום עסקים של קבלנים בעירייה
- ארבעה מעורבים נוספים עוכבו לחקירה, בהם נבחר ציבור בכיר בעיריית תל אביב

המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה מעורבים נוספים בפרשת השחיתות בראשון לציון. בין המעורבים, נבחר ציבור בכיר בעיריית תל אביב, בכיר בעולם הפשע, וקבלן. הבכיר מעולם הפשע שימש ככל הנראה צינור להלבנת כספים שהועברו לביטן באמצעות עסק להחלפת כספים.

הקבלן הבכיר עובד בחברת בנייה יזמית שמשמשת גם כחברת ביצוע, ובעליה היו בקשרים הדוקים עם בכירי עיריית ראשון לציון. כדי לקדם את החקירה, מנסים השוטרים לגייס שני עדי מדינה, כשלפחות אחד מהעדים הפוטנציאליים זומן מספר פעמים למשרדי להב 433. כמו כן הותר לפרסום כי הבכיר בארגון הפשיעה שנעצר אתמול הוא חוסאם ג'רושי, שמעצרו הוארך עד יום חמישי, בחשד שסייע לביטן לכסות את חובותיו בשוק האפור.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: ראש עיריית ראשל"צ חשוד מרכזי בפרשת השחיתות בעיר
חובות לשוק האפור ומחטף מתחם האירועים: מסכת החשדות נגד ביטן
פשיטה על עיריית ראשון לציון; ביטן חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים

דוד ביטן יוצא מביתו  בראשל"צ  4 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
ביטן בצאתו מביתו בראשון לציון, הבוקר/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוכב לחקירה בחשד למעורבות בפרשה. נבחר הציבור הבכיר בעיריית תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטיו של ג'רושי, עורכי הדין בראנסי נדיר ואורי בר עוז, מסרו כי הוא מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו, וכל קשר לביטן. "החשוד אינו בכיר בארגון פשיעה ומעולם לא הורשע בעבירות של ארגון פשיעה. מדובר באדם עם עבר פלילי מינורי, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והוא מכחיש כל קשר לעבירות שיוחסו לו".

סנגורו של הבכיר בעיריית תל אביב, עורך הדין אריה שרעבי, מסר כי "הוא לא יודע מה רוצים ממנו. הוא מעולם לא עבר עבירה פלילית, והוא מופתע. בחמש וחצי לפנות בוקר, לפני שפקח עיניו, לקחו אותו לחקירה. אני לא מבין מה בער כל כך. כל הקשר שלו עם ביטן היה ידידותי בלבד, שניהם משתייכים לאותו זרם פוליטי. הוא לא יודע מה רוצים ממנו, אין לו שום קשר לפרשה". אחרי שבע שעות חקירה שוחרר הבכיר בעיריית תל אביב בתנאים מגבילים.

ח"כ דוד ביטן ועורך דינו סמוך למשרדי להב 433 - 3 בדצמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ח"כ ביטן ועורך דינו בתום החקירה, אמש/מערכת וואלה!, אבי כהן
דוד ביטן בצאתו מהחקירה במשרדי להב 433 - 3 בספטמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
ביטן בצאתו ממשרדי להב 433, אמש/מערכת וואלה!, אבי כהן

בתוך כך, ח"כ דוד ביטן המעורב אף הוא בפרשה, צפוי להיחקר פעם נוספת, לאחר שאתמול נחקר במשך יותר מ-13 שעות במשרדי להב 433 בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. חקירת ביטן התבצעה אף היא במסגרת הפרשה, שאף זכתה לכינוי "תיק 1803". במסגרת החקירה נעצרו גם ראש העיר דב צור, הנחשב כחשוד מרכזי בפרשה, וכן 18 אנשי עסקים, קבלנים ובכירים בעירייה.

הבוקר הגיע ביטן לדיונים בכנסת, כשהוא צפוי להיחקר שוב בהמשך השבוע. לשאלה אם הוא מתכוון להמשיך כרגיל, ענה ביטן בחיוב, ולשאלה אם הוא עומד להתפטר, אמר כי "לא יודע מי המציא את זה, גם לא יודע מי יכול להוציא הודעה כזאת. הייתי בחדר החקירות, אז אני לא יודע ממי זה יצא".

פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן). -, מערכת וואלה! NEWS
פרשת השחיתות בראשון לציון – החשודים הבולטים (מעודכן)/מערכת וואלה! NEWS, -
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור בבית משפט השלום בעיר, 3 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
ראש עיריית ראשון לציון דב צור בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף
בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

במהלך הדיון בהארכות מעצרם של כמה מהחשודים, אמר נציג המשטרה כי "העבירות טומנות בחובן נזק בלתי הפיך לאמון הציבור. יש להיאבק בהן בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו. מדובר בחקירה מסועפת שבה פעולות רבות שתכליתן להגיע לחקר האמת במהירות המירבית. התשתית העובדתית שהתגבשה ביחס לחשודים חוצה את סף החשד הסביר – ומעבר לכך".

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, אמר כי יו"ר הקואליציה "שיתף פעולה באופן מלא וימשיך לשתף פעולה, ואתם תראו כי לא קרה כלום כי אין כלום".

החקירה מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), בחשד לקידום עסקים של קבלנים. חוקרי המשטרה פשטו על משרדי העירייה ואספו מסמכים וחומרי חקירה. שמו של ביטן נקשר בפרשה בשל העובדה כי היא עוסקת באירועים מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה, כמה ממקורביו של ביטן הם בין העצורים. במהלך היום הוארך מעצרם של ראש העיר צור, והמשנה לראש העירייה אייל מושיוב בחמישה ימים נוספים.

חוסאם ג'רושי אתמול בהארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון 3 בדצמבר 2017. מוטי מילרוד /"הארץ", מערכת וואלה! NEWS
החשוד חוסאם ג'רושי, אתמול בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד /"הארץ"

גל המעצרים בעירייה נחשב לאחת מהפרשות החמורות ביותר שנחשפו בשלטון המקומי והארצי בשנים האחרונות. בין העצורים גורם בכיר בעולם הפשע, קבלנים, מסעדן בכיר ואנשי עסקים שחברו על פי החשד לבעלי תפקידים בכירים ביותר בעירייה וכן בשלטון הארצי.

החקירה עוסקת בשורה של פרשות שונות שחלקן נחשפו על ידי מבקר המדינה ונחקרו אך לא עלו בדוחות המבקר ועברו ישירות למשטרה. על פי ההערכות, במרכז הפרשה עומד יו"ר הקואליציה ביטן שכיהן, בנוסף לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה, גם כסגן יו"ר העירייה בשנים 2005 עד 2015, וכיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון בשנים 2001 עד 2008.

(עדכון ראשון: 06:30)

עו"ד אפרים דימרי, המייצג את ח"כ דוד ביטן, מעדכן בפרטי החקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully