וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה הכריע: התיק נגד ח"כ סלומינסקי ייסגר

3.12.2017 / 20:04

לאחר שבינואר הורה על פתיחת הטענות נגד הח"כ מהבית היהודי בגין עבירות מין, הודיע מנדלבליט כי החליט על דעת פרקליט המדינה לסגור את התיק בשל חוסר ראיות. "קיים קושי לבחון את טיב גרסאות המעורבים ומשמעותן", טען

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (ראשון) לסגור את תיק החקירה נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) בגין חשדות לביצוע עבירות מין. מנדלבליט הסביר כי החלטתו בנושא התקבלה על דעת פרקליט המדינה, בשל חוסר ראיות מספיקות.

ההחלטה לפתוח בבדיקה נגד ח"כ סלומינסקי התקבלה בחודש ינואר השנה, בעקבות שורת פרסומים ברשתות חברתיות בנוגע לחשד לביצוע אותן עבירות. ממצאי הבדיקה העלו, בין היתר, כי בדצמבר 2016 נערכה פגישה של עיתונאית ופעילה ציבורית עם גורמים מהמגזר הדתי, במהלכה נשמעו טענות של מספר נשים, שסירבו להיחשף, אודות אותן עבירות.

בפגישות מאוחרות של אותם גורמים עם ח"כ סלומינסקי, הוטחו בו הטענות שהועלו נגדו, והוא הכחיש אותן. המשטרה פעלה לאיתור הנשים, אולם רק שתיים מכלל אלה שנמצאו הביעו נכונות למסור עדות ונגבתה מהן תלונה נגד חבר הכנסת. שאר הנשים סירבו לשתף פעולה עם המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק ההמלצות לא יעלה מחר להצבעה בכנסת; אמסלם: "נתניהו שגה"
הותר לפרסום: ראש עיריית ראשל"צ חשוד מרכזי בפרשת השחיתות בעיר

ניסן סלומינצקי באירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
סלומינסקי. התיק נסגר/ראובן קסטרו

בשל כך, החקירה נגד סלומינסקי התמקדה בשתי הנשים שהסכימו למסור עדות. אחת מהן, תיארה אירועים שהתרחשו במהלך 2016-2015, על רקע פניות שלה בנושא ציבורי אותו ניסתה לקדם. לטענתה, סלומינסקי אמר לה במספר הזדמנויות כי אם ברצונה לקיים עמו דיונים בנושא, עליה להיפגש עמו ב"ארבע עיניים", מחוץ למשרדו. כמו כן, המתלוננת תיארה אירוע אחר במהלכו לחץ את ידה ממושכות ואמר לה שאם לא היו במקום מצלמות, הוא היה מנשק אותה.

המתלוננת השנייה התייחסה לאירועים שהתרחשו ב2015-2014, בעת שעמדה בקשר מקצועי עם חבר הכנסת. לטענתה, במספר הזדמנויות, פגש בה סלומינסקי במסדרונות או במעלית הכנסת, חיבק אותה חיבוק ארוך וצמוד, ניסה לנשקה ולבסוף נתן לה נשיקה על לחיה, רק משום שהיא הסיטה פניה לבל ינשקה בפיה, כפי שלתחושתה רצה לעשות. בנוסף תיארה אירוע מסוים בלשכת חבר הכנסת במהלכו חיבק אותה, נשק על לחיה והחמיא לה על הופעתה הנאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המתלוננת לא התייצבה לחקירה

נוכח ממצאי הבדיקה, המליץ פרקליט המדינה לפתוח בחקירה נגד סלומינסקי. במסגרת החקירה, לצורך בירור פרטי התלונה עד תום, נדרשו מספר השלמות עובדתיות מהמתלוננת השנייה, אלא שהיא לא התייצבה. במקביל, ח"כ סלומינסקי נחקר כחשוד בעבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה. הוא הכחיש כל טענה למעשה שיש בו כוונה מינית, ובפרט הכחיש כי ניסה לנשק את המתלוננת בפיה והצמידה ממושכות אליו בחיבוק. הוא טען כי הוא ממעט לחבק נשים.

כמו כן, הסביר שחיבוקים ידידותיים הם בגדר הנהוג והמקובל בכנסת ושהוא עצמו אדם חם ולבבי, כך שככל שחיבק את אותן נשים, דובר היה בחיבוק תמים. בשל הפערים בין הגרסאות ביקשה משטרת ישראל לתאם עם המתלוננת מועד לחקירה נוספת ולעימות, אלא שניסיונות המשטרה כשלו, והמתלוננת לא התייצבה במשטרת ישראל במועדים שתואמו עמה מראש, ואף לעתים כלל לא ענתה לפניות החוקרים.

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
סגר את התיק מחוסר ראיות. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני
פרקליטות המחוז ופרקליט המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות

לאחרונה, משכשלו הניסיונות לגביית העדות ולערוך עימות, הודיע ראש אגף חקירות ומודיעין מני יצחקי ליועץ מנדלבליט, כי לדעתו, לנוכח התנהלותה של המתלוננת, צפוי קושי בניהול הליך משפטי. בהמשך לכך, פרקליטות המחוז ופרקליט המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות. לאחר בחינת כלל נסיבות העניין, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ המלצה זו.

"אני מברך על החלטת היועץ ומכבד את תהליך הבדיקה שנעשה על ידי גורמי האכיפה", אמר היום ח"כ סלומיאנסקי העומד בראש ועדת החוקה בכנסת. מנגד, חברות הכנסת תמר זנדברג ומיכל רוזין (מרצ) ביקשו לחזק את המתלוננות וטענו כי הן מאמינות להן. "צר לנו שכישלון המערכת הפלילית לאורך השנים הביא לכך שהנפגעות לא מאמינות בה, וביכולתה להביא את העבריינים לדין".

אין ספק כי המחיר האישי והאשמה המוטחת כלפי נפגעות, מונעת מהן לקבל את יומן בבית המשפט ולהביא לצדק, וכך קרה גם במקרה זה". הח"כיות הוסיפו: "כאשר מדובר בנבחר ציבור, לא יתכן שסגירת תיק מחוסר ראיות, יהווה אסמכתה להישארותו בזירה הפוליטית. זוהי תעודת עניות למפלגתו ולמערכת הפוליטית כולה שמסכימה לספוג זאת".

האזינו: חגית מוריה גיבור ל-103FM - "רוב הנשים שדיברתי איתן הן מהמגזר הדתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully